Tack BSK-arrangörer!

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander, daskad

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Tack BSK-arrangörer!

Inlägg av HeadWar »

Hylander skrev:Och även då är det egentligen inte tillräckligt med rundor...
Håller med, vi fick ju möta nåt jävla noob-lag i sista omgången.

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Tack BSK-arrangörer!

Inlägg av Hylander »

HeadWar skrev:
Hylander skrev:Och även då är det egentligen inte tillräckligt med rundor...
Håller med, vi fick ju möta nåt jävla noob-lag i sista omgången.
Vi hade oturen att möta ett lag som hade sålt sina själar till tärningsguden samtidigt som deras listor dröp av cheddar.

Sedan var hela deras jävla lag längre?! Än oss men det beror troligen på att de inte är lika jordnära som vi.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Tack BSK-arrangörer!

Inlägg av Serpent »

Alla har ju redan sagt det jag skulle säga, men jag får väl klämma till jag med...

Negativt:
  • Är det lag på att resten av BSK ska vara komplett uselt? Incidenten med Fredriks flickvän (eller är det fästmö numera?) är ju så dråplig och tragisk att man bara vill...låta bli att komma nästa gång. Samtidigt som man kastar ut intet ont anande anhöriga så får burksamlarna lubba omkring fritt i lokalerna. Vafan?! :evil: Borde inte panten vara en del av BSK:s budget också? Dessutom har jag hellre anhöriga till deltagarna på plats än burkplockare. Jag vet inte, men om de kan sno min flaska från bordet utan att jag märker det...
  • Terräng, terräng, terräng... Skulle vara kul om det fanns någonting att gömma sig bakom nästa år. När Ylva har en ganska hyfsad mängd LOS-blockare och skyddande skogar blir det ju bara skrattretande när två arméer avrättar varandra på en parkeringsplats under ett konvent mindre än en timme bort från lokalen.
  • Nattsvart i sidorummet - men det gick att åtgärda med lite teaterteknikertricks. 8-) Snarare var stora rummet jobbigare, när ljusen dimmades vid 22-tiden...
  • Stundtals konstiga missions. Sista missionet var riktigt konstigt skrivet med outclaimreglerna. Visst, en fördel att en Rhino inte kan susa in och stjäla en fjärdedel, men det belönade snabba arméer och det finns tillräckligt med fördelar för dem redan.
  • Ingen egentlig Best Painted. Jag var inte ens medveten om huruvida arrangörerna tittade på alla arméer. (Och nu är jag trött på att bruna arméer vinner. :roll: )
  • Jag spelade mot Jon. ;)
Positivt:
  • Ett antal roliga matcher och trevliga motståndare. Alltid bra på BSK.
  • De utländska lagen - alltid kul att spela mot folk man inte mött förut. När åker vi dit?
  • Matchningen - bra att veta vem man skulle möta i god tid. Lätt att hitta sitt lagnamn varje gång (bara att titta på samma plats i listan). Sedan kunde man ju ha ett annat system för den interna matchningen mellan lagen.
  • Kompmallen testades och vi fick se hålen i den än en gång.
Men som de andra sagt, bra jobbat. Funderar på om jag ska komma tillbaka nästa år (har liksom det här med vuxenhet och umgås med släkt och sånt att ta ställning till)...
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Tack BSK-arrangörer!

Inlägg av HeadWar »

Serpent skrev:Funderar på om jag ska komma tillbaka nästa år (har liksom det här med vuxenhet och umgås med släkt och sånt att ta ställning till)...
Du är vuxen nu, det finns inte längre någon som tvingar dig att umgås med släkten.

RobinF
Inlägg: 132
Blev medlem: 03 sep 2009, 08:36

Re: Tack BSK-arrangörer!

Inlägg av RobinF »

Serpent skrev:Alla har ju redan sagt det jag skulle säga, men jag får väl klämma till jag med...

Negativt:
  • Är det lag på att resten av BSK ska vara komplett uselt? Incidenten med Fredriks flickvän (eller är det fästmö numera?) är ju så dråplig och tragisk att man bara vill...låta bli att komma nästa gång. Samtidigt som man kastar ut intet ont anande anhöriga så får burksamlarna lubba omkring fritt i lokalerna. Vafan?! :evil: Borde inte panten vara en del av BSK:s budget också? Dessutom har jag hellre anhöriga till deltagarna på plats än burkplockare. Jag vet inte, men om de kan sno min flaska från bordet utan att jag märker det...
Så här är det:

Besökare (dvs icke-spelare) på BSK hade fritt inträde mellan 9-21, efter det så ville konventet ha in en avgift från dem. Så har det "alltid" varit (i alla fall i 10+ år) och skälet är för att det finns folk som har haft för vana att driva omkring på konventet tills det växlar dygn och då löser inträde för den lägre avgiften. Det är en anti-mygel regel helt enkelt. Dessvärre fick den i det här fallet olyckliga konsekvenser som konventsledningen i år har tagit steg för att kompensera.

Ska se om jag kan lobba för en förändring till nästa år.

Burkplockarna är ett lurigt problem som har funnits så länge vi har varit på högskolan, eftersom det ligger så centralt. Problematiken där är ju att säkerhet inte kan vara överallt hela tiden.


/Er vänlige informationskälla

Silversixx
Inlägg: 1153
Blev medlem: 09 okt 2008, 15:14

Re: Tack BSK-arrangörer!

Inlägg av Silversixx »

Inträdesfascism har ju varit BSK's signum sedan urminnes tider. Och alla klagar på det varje år, och det händer inget.
Slaktarn från Birka for prez.

Delirium
Inlägg: 561
Blev medlem: 09 okt 2008, 09:27
Ort: Göteborg

Re: Tack BSK-arrangörer!

Inlägg av Delirium »

Det som har hänt är att konventet försvarar reglerna och tänker ha dem kvar, men ansvarig har sträckt sig till att informationen har varit dålig och betalar tillbaka pengarna i just det här fallet. Personligen tycker jag regeln är kass.

Över huvud taget är det samma klagomål på själva konventet varje år (med lite nyheter) - man skulle kunna säga att vi börjar få en för stor turnering för ett väldigt litet konvent - en sak vi kan kolla på i utvärderingen är givetvis om man ska fundera på att ha turneringen någon annanstans nästa år.
"Sir, the possibility of successfully navigating an asteroid field are 3,720 to 1!"
"Never tell me the odds."

RobinF
Inlägg: 132
Blev medlem: 03 sep 2009, 08:36

Re: Tack BSK-arrangörer!

Inlägg av RobinF »

All right, detta verkar vara ett stort problem.

Kan jag få specificerat vad problemet är med receptionen och kontrolleringen av armband. Ska vi lägga över detta ansvaret helt och hållet på arrangören? Posta gärna lite mer än "receptionen suger/konventet suger".

Silversixx
Inlägg: 1153
Blev medlem: 09 okt 2008, 15:14

Re: Tack BSK-arrangörer!

Inlägg av Silversixx »

Nu är detta iofs helt min egna upplevelse.
Men BSK är nog faktiskt årets otrevligaste konvent. Sett till folket runt konventet.
Allt från Slaktarn från Birka som verkar tända på att vara auktoritär till en reception som ger ett intryck av att inte vilja vara där.
Kanske är det vädret, textilkemikalierna i vattnet och en allmän attityd, men BSK är BorCon.

Användarvisningsbild
Nefrums
Inlägg: 3147
Blev medlem: 02 okt 2008, 10:54

Re: Tack BSK-arrangörer!

Inlägg av Nefrums »

Att en av deltagarnas flickvän som var där och tittade på när han spelade blev utkastad är typiskt fel..

Jag har full förståelse för att man kotrolerar att alla som är med och spelar har band, men att man inte ens får vara där och titat på är att gå lite väl långt..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Skriv svar