Uppdrag 09

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander, daskad

Argos
Inlägg: 1337
Blev medlem: 09 okt 2008, 07:55

Uppdrag 09

Inlägg av Argos »

Här kommer uppdragen för BSK 09. Det är jag och Johan (Mortarion) som har gjort dom.
Bilagor
uppdrag_BSK_09.pdf
(83.55 KiB) Nerladdad 241 gånger

Argos
Inlägg: 1337
Blev medlem: 09 okt 2008, 07:55

Re: Uppdrag 09

Inlägg av Argos »

Kom gärna med kommentarer om nåt är otydligt eller korkat.

Användarvisningsbild
fjugin
Inlägg: 504
Blev medlem: 10 okt 2008, 16:46

Re: Uppdrag 09

Inlägg av fjugin »

Eftersom borden sällan är 48" borde deployment inte vara 12" från borskanten utan 12" från mittlinjen , så man alltid börjar 24" ifrån varandra. På samma sätt borde dawn of war vara längs mittlinjen, inte 24" från kanten.

Tycker inte om att det är olika regler som gäller för att hålla objectives (i mission 1 räknas dedicated transports inte men i mission 3 gör dom det), blir onödigt rörigt.

Användarvisningsbild
Nefrums
Inlägg: 3147
Blev medlem: 02 okt 2008, 10:54

Re: Uppdrag 09

Inlägg av Nefrums »

efter en snabb titt så kan jag bara säga att det ser bra ut!
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Uppdrag 09

Inlägg av Katarsis »

Snyggt jobbat. Lite kommentarer bara.

Använd samma scoringregler till alla missions (med eller utan contestande dedicated transports), det blir för krångligt annars.

Objectives borde inte kunna placeras i/på Impassable terrain.

Använda regelbokens regler för Pitched Battle (12" från mittlinjen) och Dawn of War (upp till mittlinjen).

Vad händer om poängdifferansen är 199,75 ;)
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Uppdrag 09

Inlägg av HeadWar »

Med tanke på att kompmallen ger ganska kraftiga minus till transporter, bland annat för att de oftast är billiga enheter som kan contesta, så tycker jag det känns fel att de inte får göra det.

ZimmeZitron
Inlägg: 120
Blev medlem: 09 okt 2008, 20:44

Re: Uppdrag 09

Inlägg av ZimmeZitron »

HeadWar skrev:Med tanke på att kompmallen ger ganska kraftiga minus till transporter, bland annat för att de oftast är billiga enheter som kan contesta, så tycker jag det känns fel att de inte får göra det.
Håller med...
"When a player is the best in his position in the world and doesn’t play for Real Madrid, you have to consider it a waste."

- Sergio Ramos

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: Uppdrag 09

Inlägg av egge »

Håller nog inte med. Rhinos och andra transporter under 50 pts är så galet bra när inte kill points körs var tredje uppdrag att de förtjänar klart mer minus än vad de ligger på nu.

Men kanske en gräns på transporter under 80 pts inte skall kunna contesta? Då får man med de dyrare transporterna istället.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Argos
Inlägg: 1337
Blev medlem: 09 okt 2008, 07:55

Re: Uppdrag 09

Inlägg av Argos »

Kompmallen kommer uppdateras får att passa till uppdragen.

Vi får fundera på om vi skall modifiera scoring-reglerna.

Om Ooan tycker samma som jag kommer vi ändra så att deploymentavstånden blir samma som i reglerna.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Uppdrag 09

Inlägg av HeadWar »

Fast det är ju faktiskt ett killpointsuppdrag, bara en sån sak! I vilket fall förstår jag inte varför just dedicated transports inte ska kunna contesta, sätt isåfall en poänggräns eller nåt. I just det uppdraget kan jag förstå varför det inte ska vara för lätt att contesta, eftersom det bara finns två objektiv.

Skriv svar