Tråden för bord och terräng

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander, daskad

Delirium
Inlägg: 561
Blev medlem: 09 okt 2008, 09:27
Ort: Göteborg

Re: Tråden för bord och terräng

Inlägg av Delirium »

Från Armagedon/Borås: 20 bräden (allt ingår)
Från TOK/Varberg: 12 bräden (allt ingår)

Behöver bord att lägga på:
Från LBK/Linköping: 16 bräden (skivor)
Från DMF: 24 bräden (skivor)
Från Halmstad: 20 bräden (delade)

Right. 92 bräden. Återkommer.
"Sir, the possibility of successfully navigating an asteroid field are 3,720 to 1!"
"Never tell me the odds."

Delirium
Inlägg: 561
Blev medlem: 09 okt 2008, 09:27
Ort: Göteborg

Re: Tråden för bord och terräng

Inlägg av Delirium »

Det är helt uppenbart att vi har för många bräden. Är det någon av de här fem föreningarna som tycker att det känns väldigt krångligt och skulle vilja vara först med att slippa släpa eller åtminstone ta med färre bord eller kanske bara terräng? Terräng kan man inte få för mycket av.
"Sir, the possibility of successfully navigating an asteroid field are 3,720 to 1!"
"Never tell me the odds."

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Tråden för bord och terräng

Inlägg av Hylander »

Då vi har hela paketet så antar jag att det är rätt bra om vi fixar med allt eftersom det inte ställer krav på bord från BSK.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Tråden för bord och terräng

Inlägg av HeadWar »

Förutom att många av dem är 79" långa så tycker jag att DMFs skivor är jävligt bra med sin integrerade avställningsyta. (Om man får komma med önskemål.)

Delirium
Inlägg: 561
Blev medlem: 09 okt 2008, 09:27
Ort: Göteborg

Re: Tråden för bord och terräng

Inlägg av Delirium »

Håller med om bägge uttalandena.
"Sir, the possibility of successfully navigating an asteroid field are 3,720 to 1!"
"Never tell me the odds."

Delirium
Inlägg: 561
Blev medlem: 09 okt 2008, 09:27
Ort: Göteborg

Re: Tråden för bord och terräng

Inlägg av Delirium »

PM till Linköping skickat.
"Sir, the possibility of successfully navigating an asteroid field are 3,720 to 1!"
"Never tell me the odds."

Delirium
Inlägg: 561
Blev medlem: 09 okt 2008, 09:27
Ort: Göteborg

Re: Tråden för bord och terräng

Inlägg av Delirium »

Vi gör så att vi sätter Linköping i reserv tills deadline när vi vet exakt hur många vi blir. Annars räcker de 76 borden till 38 lag.

Så Halmstad, Varberg och Lund, välkomna med era transporter, jag ska i möjligaste mån fixa så att ni kan ta er direkt till rätt lokal med era prylar.
"Sir, the possibility of successfully navigating an asteroid field are 3,720 to 1!"
"Never tell me the odds."

Delirium
Inlägg: 561
Blev medlem: 09 okt 2008, 09:27
Ort: Göteborg

Re: Tråden för bord och terräng

Inlägg av Delirium »

Okej, nu har jag räknat ut det.

Halmstad, ni sätter upp era 20 bord i kårhuset (mitt emot huset med receptionen). Där finns gott om plats och bra matsalsbord för era tredelade bräden.

DMF, ni sätter upp era 24 bord i första hand i cafeterian i det traditionella huset (där butikerna varit tidigare år) men även i ett uppehållsrum på andra våningen. Där finns gott om bord ni kan lägga era skivor på.

I den gamla hederliga stora salen sätter vi upp Armagedons 20 bord med tillhörande bockar.

Varberg, era 12 bord med bockar sätter vi i en yta framför hissarna på andra våningen, om vi bedömer att ljuset är tillräckligt. Annars tar vi er i stora salen som vanligt, men det hade varit skönt att få lite luftigare där.

Jag ska naturligtvis visa er tillrätta, men ni kan i princip ta er till er plats och köra ert eget race. Jag fördelar de som är på plats med att hjälpa er, men vi bryter för samling 18.30 och kör lottningen, och därefter hjälper de som ska spela på era bord till att bygga upp dem.
Senast redigerad av 1 Delirium, redigerad totalt 19 gånger.
"Sir, the possibility of successfully navigating an asteroid field are 3,720 to 1!"
"Never tell me the odds."

Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Re: Tråden för bord och terräng

Inlägg av Jocke Rapp »

Sker spelandet både i receptions-huset och i huset vid biblioteket, dvs två separata hus?

Delirium
Inlägg: 561
Blev medlem: 09 okt 2008, 09:27
Ort: Göteborg

Re: Tråden för bord och terräng

Inlägg av Delirium »

Ja, två olika hus, fast inte receptionshuset, förtydligat ovanför om det var det du tänkte på.
"Sir, the possibility of successfully navigating an asteroid field are 3,720 to 1!"
"Never tell me the odds."

Skriv svar