Tråden för bord och terräng

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander, daskad

Simon Talltorp
Inlägg: 238
Blev medlem: 22 mar 2009, 16:00

Re: Tråden för bord och terräng

Inlägg av Simon Talltorp »

det LBK skulle vilja ha ersättning för är eventuellt en hyra av släpkärra men om vi tar en släpa så kan vi ju ta med oss fler skivor än till bara våra bord så löser det sig kanske med att någon annan bara behöver ta med sig terräng i en låda eller två.

Vi har inga bockar eller liknande utan behöver skolbänkar eller liknande för att lägga spånskivorna på.
xdanskx skrev:Varje gång jag skall spela på ett bord helt gjort i frigolit dör en del av mitt hjärta... Och det fanns fasen inte mycket till hjärta att ta av från början....

Delirium
Inlägg: 561
Blev medlem: 09 okt 2008, 09:27
Ort: Göteborg

Re: Tråden för bord och terräng

Inlägg av Delirium »

När jag tänker efter är det bara en mindre mängd bord som behöver egna bockar, stryk den delen av uttalandet!

Släphyra är helt okej.
"Sir, the possibility of successfully navigating an asteroid field are 3,720 to 1!"
"Never tell me the odds."

Delirium
Inlägg: 561
Blev medlem: 09 okt 2008, 09:27
Ort: Göteborg

Re: Tråden för bord och terräng

Inlägg av Delirium »

Så LBK kan bygga 14 bräden, bara de har något att lägga skivorna på, är det korrekt uppfattat?
"Sir, the possibility of successfully navigating an asteroid field are 3,720 to 1!"
"Never tell me the odds."

the godfather
Inlägg: 1051
Blev medlem: 27 nov 2008, 11:49

Re: Tråden för bord och terräng

Inlägg av the godfather »

lagus bygger 2 bräden. men vi behöver bord att ställa på, våra skivor är otympliga, och våra matter fastnar figurinerna på.
I'll make you an offer you can't refuse

rankinglänk

Användarvisningsbild
Nefrums
Inlägg: 3147
Blev medlem: 02 okt 2008, 10:54

Re: Tråden för bord och terräng

Inlägg av Nefrums »

Rent teoretiskt skulle ju vi kunna forsla upp 50+ bord av Per, Tobbes och Benads terräng.. Det bygger ju på att de vill låna ut den, och att nån vill ta tag i att hyra släp mm.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Re: Tråden för bord och terräng

Inlägg av Jocke Rapp »

Det är inte upp till dem, Jeppa... =)

Simon Talltorp
Inlägg: 238
Blev medlem: 22 mar 2009, 16:00

Re: Tråden för bord och terräng

Inlägg av Simon Talltorp »

Delirium: ja det är korrekt uppfattat. däremot lägger jag in en brasklapp om att vi antagligen kommer att hinna bygga fler bord klart dessutom men i dagsläget säger vi 14 så ser vi allt utöver det som bonus, kommer att uppdatera med info om ifall vi bygger fler bord.
xdanskx skrev:Varje gång jag skall spela på ett bord helt gjort i frigolit dör en del av mitt hjärta... Och det fanns fasen inte mycket till hjärta att ta av från början....

Delirium
Inlägg: 561
Blev medlem: 09 okt 2008, 09:27
Ort: Göteborg

Re: Tråden för bord och terräng

Inlägg av Delirium »

Kanon, Simon.

Jeppa (och övriga). Om vi ska kunna slå rekord och ta in alla lag som vill spela måste ni ta med er bord utifrån (och vi gräva fram utrymme att ställa dem på). Ska kolla hur mycket vi kan ersätta transporter med.
"Sir, the possibility of successfully navigating an asteroid field are 3,720 to 1!"
"Never tell me the odds."

Användarvisningsbild
Papa D
Inlägg: 3610
Blev medlem: 03 nov 2008, 18:09
Ort: STHLM

Re: Tråden för bord och terräng

Inlägg av Papa D »

Går det att få en sammanställning på hur många fler händer som behövs, och bord/skivor/terräng? Så man vet om man ska lägga tid på att försöka vara solidarisk, svårt från sthlm i detta läge, eller om allt är lejon(lugnt) men saknas 1-2 bord kan man ju alltid packa med GW's byggsatsbord eller dyl.

P_daddy.
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Silversixx
Inlägg: 1153
Blev medlem: 09 okt 2008, 15:14

Re: Tråden för bord och terräng

Inlägg av Silversixx »

Om det går transport från Ylva så kan vi slänga in borden från gast med. Borde vara minst 2 (vilket gör det lite smidigare kanske?).

Skriv svar