Officiell informationstråd

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander, daskad

Användarvisningsbild
Papa D
Inlägg: 3610
Blev medlem: 03 nov 2008, 18:09
Ort: STHLM

Re: Officiell informationstråd

Inlägg av Papa D »

En fråga...

Om man tävlar som lag och låt oss säga att lagkaptenen blir snabbt klar med sin match, får han då coacha sina lagkamrater i deras matcher? Coacha alltså inte ta över... Eller är det var man för sig efter utlottningen?

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Officiell informationstråd

Inlägg av DHettNeck »

Jag räknar kallt med att det är var man (kvinna) för sig efter att lottningen är gjord.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Delirium
Inlägg: 561
Blev medlem: 09 okt 2008, 09:27
Ort: Göteborg

Re: Officiell informationstråd

Inlägg av Delirium »

De flesta brukar ogilla när en match spelas av fler än två personer och vi har nog aldrig känt att en lagturnering skulle vara något undantag. Dock är det ju inget konstigt om kaptenen kommer med generella uppmaningar, "satsa på en draw", eller liknande.
"Sir, the possibility of successfully navigating an asteroid field are 3,720 to 1!"
"Never tell me the odds."

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Officiell informationstråd

Inlägg av Hylander »

Att spela sin match gör var och en men precis som Björn säger så skall kaptenen vara strategisk inte taktisk rådgivare. Annars skickar vi Oskar Rosenqvist, Mats Berg, Andreas Holm och Michael Carl på den jäkeln.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

GastAnders
Inlägg: 32
Blev medlem: 09 okt 2008, 16:59

Re: Officiell informationstråd

Inlägg av GastAnders »

Vad har Bildsköne Bengtsson i den samlingen karlakarlar att göra?

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Officiell informationstråd

Inlägg av Hylander »

GastAnders skrev:Vad har Bildsköne Bengtsson i den samlingen karlakarlar att göra?
har du inte sett fängelsefilmer ;)
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Delirium
Inlägg: 561
Blev medlem: 09 okt 2008, 09:27
Ort: Göteborg

Re: Officiell informationstråd

Inlägg av Delirium »

Jag vet åtminstone en kille som kommer att vara standby på att spela, dessutom finns det ju ett par lag med fem spelare. Så återigen, får ni något avhopp kom hit i alla fall, det är stor chans att vi kan lösa det på plats.
"Sir, the possibility of successfully navigating an asteroid field are 3,720 to 1!"
"Never tell me the odds."

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Officiell informationstråd

Inlägg av Gonka Koff »

Hylander skrev:Att spela sin match gör var och en men precis som Björn säger så skall kaptenen vara strategisk inte taktisk rådgivare. Annars skickar vi Oskar Rosenqvist, Mats Berg, Andreas Holm och Michael Carl på den jäkeln.
Hmmm, eftersom Papa D:s lag har Mattias Gunnarsson tror jag att ni får samla ihop några killar till för att få till en någorlunda avskräckande verkan...
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Delirium
Inlägg: 561
Blev medlem: 09 okt 2008, 09:27
Ort: Göteborg

Re: Officiell informationstråd

Inlägg av Delirium »

Mitt nummer är 0736-733097, ring mig om ni blir sena eller om något annat skiter sig. Annars ses vi i Borås!

Björn
"Sir, the possibility of successfully navigating an asteroid field are 3,720 to 1!"
"Never tell me the odds."

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Officiell informationstråd

Inlägg av HeadWar »

Gonka Koff skrev:
Hylander skrev:Att spela sin match gör var och en men precis som Björn säger så skall kaptenen vara strategisk inte taktisk rådgivare. Annars skickar vi Oskar Rosenqvist, Mats Berg, Andreas Holm och Michael Carl på den jäkeln.
Hmmm, eftersom Papa D:s lag har Mattias Gunnarsson tror jag att ni får samla ihop några killar till för att få till en någorlunda avskräckande verkan...
Fight! Fight! Fight! Fight!

Skriv svar