Hjälp sökes...

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander, daskad

Delirium
Inlägg: 561
Blev medlem: 09 okt 2008, 09:27
Ort: Göteborg

Hjälp sökes...

Inlägg av Delirium »

Sommaren börjar lida mot sitt slut och det är dags att se framåt.

Vilka någorlunda ansvarsfulla personer skulle vilja bidra till BSK med följande:

Kompbedömning (alternativt en tung röst för att använda kompmallen).

Missions.

Vara huvudarrangör på plats (sköta lottning/döma/se seriös ut). Jag är mindre motiverad för detta än tidigare år och skulle gärna fokusera på att spela.
"Sir, the possibility of successfully navigating an asteroid field are 3,720 to 1!"
"Never tell me the odds."

Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Re: Transport till BSK

Inlägg av Jocke Rapp »

Jag tycker kompmall vore en ruggigt bra idé faktiskt. Vi har ju dessutom tid på oss att göra den ännu bättre! Det hjälper jag gärna till med.

Delirium
Inlägg: 561
Blev medlem: 09 okt 2008, 09:27
Ort: Göteborg

Re: Transport till BSK

Inlägg av Delirium »

Kompmall it is!
"Sir, the possibility of successfully navigating an asteroid field are 3,720 to 1!"
"Never tell me the odds."

the godfather
Inlägg: 1051
Blev medlem: 27 nov 2008, 11:49

Re: Transport till BSK

Inlägg av the godfather »

bu!


och varför postat i en tråd som handlar om dmf-husbil .p
I'll make you an offer you can't refuse

rankinglänk

Delirium
Inlägg: 561
Blev medlem: 09 okt 2008, 09:27
Ort: Göteborg

Re: BSK 2009

Inlägg av Delirium »

Ser ut som att det här går att lösa ganska smidigt, jag ställer samman ansvarsfördelningen nedan. Detta är efter telefonsamtal med Hylander, så allt är hans fel om det inte stämmer:

Kompmall används, Jocke Rapp och Mattias Englund kollar listorna mot den.

Anders Erestam och Ooan skriver missions.

Hylander och Michael Carl tar med extra bord, dator och skrivare och sköter ruljangsen på plats med lottning med mera.

Jag skriver ihop infotext och tar emot anmälningar och sköter kontakten med konventet och figurspelsansvarig (Robin).

Det behövs fortfarande:

en Best Painted-jury

byggare som kommer tidigare på fredag eftermiddag och hjälper till att ställa iordning lokalen
"Sir, the possibility of successfully navigating an asteroid field are 3,720 to 1!"
"Never tell me the odds."

Användarvisningsbild
theWatchman
Inlägg: 2559
Blev medlem: 10 jul 2009, 21:09

Re: BSK 2009

Inlägg av theWatchman »

En fråga: Du har skrivit att man får ha två marines om man inte har någon chaos marine i laget, kan man alltså ha två vanilla marines i laget om man inte har någon chaos marine? Eller måste marinerna vara från olika codex?

Delirium
Inlägg: 561
Blev medlem: 09 okt 2008, 09:27
Ort: Göteborg

Re: BSK 2009

Inlägg av Delirium »

Det finns inget som heter olika SM-codexar, alla räknas som en enda i det här avseendet på BSK.

Så, ja på första frågan.
"Sir, the possibility of successfully navigating an asteroid field are 3,720 to 1!"
"Never tell me the odds."

Användarvisningsbild
theWatchman
Inlägg: 2559
Blev medlem: 10 jul 2009, 21:09

Re: BSK 2009

Inlägg av theWatchman »

ok!

Delirium
Inlägg: 561
Blev medlem: 09 okt 2008, 09:27
Ort: Göteborg

Re: BSK 2009

Inlägg av Delirium »

Kan en därtill behörig person ändra titeln på den här tråden till något annat, i stil med "Hjälp sökes..."?
"Sir, the possibility of successfully navigating an asteroid field are 3,720 to 1!"
"Never tell me the odds."

Delirium
Inlägg: 561
Blev medlem: 09 okt 2008, 09:27
Ort: Göteborg

Re: Hjälp sökes...

Inlägg av Delirium »

I nuläget är det jag och Max som anmält oss till att ställa iordning borden. Om inga fler anmäler sig frivilligt blir det ingen turnering. Två personer bygger inte 36+ bord.
"Sir, the possibility of successfully navigating an asteroid field are 3,720 to 1!"
"Never tell me the odds."

Skriv svar