Mitt BSK

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander, daskad

Silversixx
Inlägg: 1153
Blev medlem: 09 okt 2008, 15:14

Re: Mitt BSK

Inlägg av Silversixx »

Alltså, misstag händer och jag kan hålla med om att det var en enormt matchavgörande grej med synapsen och att han hade en psychic power (som iofs var nåt som du antagligen hade tyckt var bajs om du känt till den).
Jag tycker det är värre att vara full när man spelar. Det är inte okej. Det är ju inte så att alla tycker att åka på konvent är som att dra till Mallis på charter, och det sabbar nog upplevelsen för fler än de som tycker det är ballt att vara full. Jag tycker det är ett rätt efterblivet beteende.

the godfather
Inlägg: 1051
Blev medlem: 27 nov 2008, 11:49

Re: Mitt BSK

Inlägg av the godfather »

lite påverkad ok
full nej
I'll make you an offer you can't refuse

rankinglänk

Användarvisningsbild
Bengt
Inlägg: 479
Blev medlem: 10 mar 2009, 18:46
Ort: Ronneby

Re: Mitt BSK

Inlägg av Bengt »

Har inte BSK någon alkoholpolicy? Om inte så är det kanske hög tid att skaffa en när det spills öl på terräng och annat skoj.

Mag-El
Inlägg: 682
Blev medlem: 23 okt 2008, 15:02
Ort: Malmö

Re: Mitt BSK

Inlägg av Mag-El »

Kan tycka att det är minst sagt pinsamt om man springer runt med öl där inne. Rätt dålig respekt mot motståndare och bordsägare om man håller på så och i mitt tycke borde kickas ut direkt. Jag hade vägrat spela om jag hade märkt att min motståndare varit påverkad.

//Magnus

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Mitt BSK

Inlägg av Hylander »

Bengt skrev:Har inte BSK någon alkoholpolicy? Om inte så är det kanske hög tid att skaffa en när det spills öl på terräng och annat skoj.
Det finns. BSK är drogfritt. Spelare riskerar att avvisas.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Mitt BSK

Inlägg av DHettNeck »

Jag skulle aldrig låta en motståndare dricka under matchen. Skulle bara hänvisa till alkoholpolicyn och be honom lämna W.O och lämna lokalen. Det är inte ok att förstöra motståndarens match genom att dricka.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

bildsköne bengtsson
Inlägg: 173
Blev medlem: 09 okt 2008, 13:49

Re: Mitt BSK

Inlägg av bildsköne bengtsson »

DHettNeck skrev:Jag skulle aldrig låta en motståndare dricka under matchen. Skulle bara hänvisa till alkoholpolicyn och be honom lämna W.O och lämna lokalen. Det är inte ok att förstöra motståndarens match genom att dricka.
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!
"det är tur att man inte är som man ska, då kan man va som man vill!" eleganten ifrån vidderna.

Användarvisningsbild
Nefrums
Inlägg: 3147
Blev medlem: 02 okt 2008, 10:54

Re: Mitt BSK

Inlägg av Nefrums »

DHettNeck skrev:Jag skulle aldrig låta en motståndare dricka under matchen. Skulle bara hänvisa till alkoholpolicyn och be honom lämna W.O och lämna lokalen. Det är inte ok att förstöra motståndarens match genom att dricka.
lol, kan du bli mer svensk.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

the godfather
Inlägg: 1051
Blev medlem: 27 nov 2008, 11:49

Re: Mitt BSK

Inlägg av the godfather »

om man via fylla förstör matchen (som det var i detta fall) så är det helt rätt som tröger säger.
såpass respekt för sin motståndare hoppas jag alla kan uppvisa.

men jag skulle aldrig klaga på en öl till matchen.
det är stor skillnad.


och den jäveln som spillde ut öl på ett spelbord, och inte ens torkar upp det, utan bara täcker det med en terrängbit borde fan bannas från konventen!
I'll make you an offer you can't refuse

rankinglänk

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Mitt BSK

Inlägg av DHettNeck »

Jag skulle inte häller klaga på en öl på ett konvent med 18års gräns med anslutande bar. Men finns det en tydlig nolltollerans mot alkohol (som det gjorde på BSK) så ska den följas, detta är inte diskutabellt då det är en sådan sak som kan göra att man inte längre får hyra lokalerna m.m.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Skriv svar