Mitt BSK

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander, daskad

Delirium
Inlägg: 561
Blev medlem: 09 okt 2008, 09:27
Ort: Göteborg

Re: Mitt BSK

Inlägg av Delirium »

Varför spritromantik har blivit så inne bland tennsoldatsnördar är visserligen ett intressant ämne, men det är tveksamt om det verkligen ryms inom ramarna för den här tråden. Om Oskar och Jeppa hypotetiskt vill propagera för att det ska vara okej att dricka, eller bara visa att de tycker det är löjligt att anse att öppet drickande är fel på konvent, får de gärna göra det, men helst på ett mer konstruktivt sätt.
"Sir, the possibility of successfully navigating an asteroid field are 3,720 to 1!"
"Never tell me the odds."

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Mitt BSK

Inlägg av Hylander »

Serpent skrev:Om det är en turnering i Södertälje och du har möjlighet att sova i din egen stockholmska säng, bredvid din partner, skulle du inte välja det framför att sova på en luftmadrass tillsammans med 40 idioter och sedan dela dusch?
Jag kommer sakna duscharna med dig, Björn... :(
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Mitt BSK

Inlägg av Serpent »

Hylander skrev:
Serpent skrev:Om det är en turnering i Södertälje och du har möjlighet att sova i din egen stockholmska säng, bredvid din partner, skulle du inte välja det framför att sova på en luftmadrass tillsammans med 40 idioter och sedan dela dusch?
Jag kommer sakna duscharna med dig, Björn... :(
Om era respektive partners samtycker kan ni ju alltid ses och bara duscha... :L

Även jag tycker att turneringscirkusen skulle vara en tråkigare cirkus utan Björn (man behöver liksom den andra bittra clownen för att få en rolig föreställning), och jag hoppas att vi kan locka in honom på sådana eminenta saker som Gamers Weekend och småsaker på föreningen.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Bronson
Inlägg: 689
Blev medlem: 09 nov 2009, 18:30

Re: Mitt BSK

Inlägg av Bronson »

Nefrums skrev:
DHettNeck skrev:Jag skulle aldrig låta en motståndare dricka under matchen. Skulle bara hänvisa till alkoholpolicyn och be honom lämna W.O och lämna lokalen. Det är inte ok att förstöra motståndarens match genom att dricka.
lol, kan du bli mer svensk.
Vad har det med Svenskhet att göra? Det är fan inte kul att spela mot nån som är märkbart berusad, policy eller ej. Om nån prompt vill smygdricka lite bira eller annat får dom göra det för mig så länge dom inte uppträder berusat. Finns turneringar där det är ok att dricka och dessa är riktigt roliga då alla vet om reglerna.
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....

chrixter
Inlägg: 7
Blev medlem: 27 okt 2010, 12:33

Re: Mitt BSK

Inlägg av chrixter »

egge skrev:Jag skulle säga att vid tillfället någon berättar en regel och motståndaren säger "OK" och inte kollar codexet eller hämtar domare så är regeln avgjord i den matchen tills någon av spelarna tar upp codexet och kontrollerar.
Borde väl vara precis tvärt om tycker jag (om regler gällande det egna codexet, inte de generella reglerna som alla skall förväntas kunna). Berättar någon om en (codex)-regel utan att kolla så garanterar denne att den är rätt och visar det att det var fel så blir det prygel. I annat fall så är det samma som att säga att "fusk är okför det är den andres skyldighet att kolla upp att de andra kan sina codex".

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Mitt BSK

Inlägg av HeadWar »

Det är väl inte konstigare att man följer de policys som gäller för konventet än att man följer de riktlinjer som turneringsarrangören har satt upp angående t ex husregler och hur man ska göra om någon kommer för sent till ett slag?

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Mitt BSK

Inlägg av speedfreek »

Jag var en av flera som hade druckit en del öl innan sista slaget på lördagen.
Jag hade inte funderat på om det var rätt eller fel, men har i efterhand kommit fram till att det var mer fel än rätt.

Jag hoppas att min medspelare och mina lagkamrater inte tog alltför illa upp.

Skål!

MaidenManiac
Inlägg: 21
Blev medlem: 09 mar 2010, 21:53
Ort: Borås

Re: Mitt BSK

Inlägg av MaidenManiac »

Gällande öldrickande inne på konventet så är det, precis som vissa skrivit, inte ok.

Har noterat att personer uppskattade avsaknaden av SÄK i 40k området detta året vilket är bra på sitt sätt. Om det dock medför att folk öppet dricker öl/grogg så behöver man ju kanske inte vara geni för att begripa att det kommer få bli så att SÄK återkommer igen. Det är ganska enkelt ge och ta förhållande, så länge som figurspelsdelen funkar och sköter sig självt så låter man den göra det, om det inte funkar så får man återgå till tidigare rutiner helt enkelt.


Jag personligen tillhör den gruppen av folk som tycker det är gött med öl och ser inget problem med att nån druckit nån öl under sin middag, men man kan ju hålla sig från att skåpsupa under sina slag iaf. Kan man inte det så har man nog större problem än att konventet och motspelaren kanske blir ledsen på en :roll:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

Användarvisningsbild
Contorter
Inlägg: 3
Blev medlem: 10 okt 2010, 09:48
Ort: Skene

Re: Mitt BSK

Inlägg av Contorter »

Jag faller in i ledet och tackar alla som var med och skapade en bra stämning. Gällande alkohol så får jag erkänna att jag mer än gärna tar en öl på kvällen och snackar skit med folk men det är inte ok att dricka på konventet, som Maiden säger så kommer det bara medföra tråkigheter iform av att SÄK kommer att springa ner dörrarna i jakt på syndarna.

Åter tack till arrangörerna och till mina motståndare för trevliga matcher även om jag personligen bara lyckades ta hem en vinst av fem matcher :oops:
A common mistake that peopel make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of the complete fools.

Per Pirat
Inlägg: 563
Blev medlem: 16 jan 2009, 11:10

Re: Mitt BSK

Inlägg av Per Pirat »

Att visa var mallen brister är bara positivt då vi kan uppdatera vårt levande speldokument.

Är danskar, tyskar fransmän pepp på att spela våra turneringar gäller samma regler för sportmanship osv. som för alla andra. Vi får vårt spelklimat genom att stöta och blöta det. Alla som skriver här vaknade inte upp med samma inställning/visste om vad som förväntades av dem vid brädet (osv.) innan de deltog. Att ha dåliga upplevelser vid brädet kan alla ha och de var bra mycket oftare närvarande i 2:ed än vad de är nu, bara tacka gemensamma plattformar via nätet, SWEFAQ, kompmallen och dess transparens. Att det sedan skapar fler duktiga spelare är bara roligt om det blir fler tightare matcher där motståndaren får svårare att köra över sin motståndare med trix. I det diskuterade fallet tycker jag att det är solklart att tyranidspelaren skulle få poängavdrag men att det är ett svårt beslut att ta för arrangörerna under pågående turnering då det inte hänt mig veterligen i modern tid (swe). Det är dock av absolut vikt att det införs i de få fall de förekommer. Det finns ju även en hel rad kompetenta spelare att ta stöd på i dessa situationer som arrangör.
Pete: And how do you take your coffee, Agent Cooper?
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.

Skriv svar