Stort tack till arrangörerna

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander, daskad

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Stort tack till arrangörerna

Inlägg av DHettNeck »

Vill också tacka för en kanon turnering. Allt funkade kanon och jag hade 5 roliga matcher :D

Det enda jag tänkte på var att det på vissa missions var väldigt lätt att spela draw om man ville vilket leder till lite tråkiga matcher.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Stort tack till arrangörerna

Inlägg av Zurken »

DHettNeck skrev: Det enda jag tänkte på var att det på vissa missions var väldigt lätt att spela draw om man ville vilket leder till lite tråkiga matcher.
Tyckte du? Iom secondary så blev väl 10-10 ganska sällsynt och det är bra (enligt mig) med något mission där det är enkelt att drawa (speciellt på en lag turnering).
Alexander Merinen

the godfather
Inlägg: 1051
Blev medlem: 27 nov 2008, 11:49

Re: Stort tack till arrangörerna

Inlägg av the godfather »

grymt bra, grymt kul!!
årets bästa turnering!

och jag instämmer verkligen inte med tröger.. hade man bra contesting var det inte svårt att vinna på objektiven.
(men 2 objektiv, ett hemma och ett borta är triiist"
I'll make you an offer you can't refuse

rankinglänk

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Stort tack till arrangörerna

Inlägg av Zurken »

the godfather skrev: (men 2 objektiv, ett hemma och ett borta är triiist"
Sluta spela IG som inte vill vandra över bordet då :P
Alexander Merinen

the godfather
Inlägg: 1051
Blev medlem: 27 nov 2008, 11:49

Re: Stort tack till arrangörerna

Inlägg av the godfather »

Zurken skrev:
the godfather skrev: (men 2 objektiv, ett hemma och ett borta är triiist"
Sluta spela IG som inte vill vandra över bordet då :P
tvärtom. för ig är det jättebra mission, bara att ta sitt egna, och lägga all eld så den täcker det andra. det är när det är flera objektiv inblandade det blir svårare, för då kan de sneaka till sig ett där man inte har skyttekorridor (eller vad säger du serpent) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
I'll make you an offer you can't refuse

rankinglänk

Användarvisningsbild
Snot
Inlägg: 1472
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Stort tack till arrangörerna

Inlägg av Snot »

Väldigt bra arrangerad turnering i helhet, men jag vore ju inte jag om jag inte hade synpunkter.

Första missionet bör vara 12" från kanten, så det inte blir ett i vardera hörn av spelbrädet, vilket leder till väldigt många draws (personlig erf)

Terrängen på bord 1-(5?) var ju bortom denna värld, vi brukar ha mer terräng när vi spelade fantasy i 7th... I övrigt var den väldigt bra.

Superdupergärna en icke spelande domare till nästa år, då det tog en stund att leta rätt på er :(

Allt jag inte rört var jag nöjd med, så tack för ett bra jobb, och jag ser fram emot nästa år!
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Användarvisningsbild
Nefrums
Inlägg: 3147
Blev medlem: 02 okt 2008, 10:54

Re: Stort tack till arrangörerna

Inlägg av Nefrums »

Det var överlag en mycket bra turnering. Jag hade i alla fall fyra roliga matcher.
Det var bra att terrängen varierade så kraftigt mellan de 4 borden laget spelade på.

Sen tycker jag som vanligt att kompen inte skall påverka min och max poäng för en match.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Mork
Inlägg: 459
Blev medlem: 28 dec 2008, 22:55

Re: Stort tack till arrangörerna

Inlägg av Mork »

Hade en kalashelg. Tackar arrangörerna, alla våra motståndare, resterande som var där och spelade/tittade på samt förstås
mina lagkamrater!

Gillade missions, men som Snot sa så borde man se till att det finns avstånd satta för hur nära en kant ett objektiv får
vara, i alla misisons.

Gillade väl kanske inte kompen sådär jättemycket men det var som det var. Som Egge sa så får man ta sitt straff om
man valde att spela en lågkompad lista :) Tänkte dock belysa detta i en annan tråd, en annan gång.

Vill avsluta med att ursäkta mig till min första motståndare. Under vår lilla diskussion ang Snikrot's val av bordskant så
försvann det fullständigt ur mitt sinne att allt detta skedde i turn 1. Oavsett om det hade varit medvetet eller inte så lär
det ha ansetts grisigt och för det ber jag så hemskt mycket om ursäkt!!

Ser fram emot nästa BSK!

/Mork's Mongon ....med komp 10 :)
Mork, the articulate ork!

Silvertejp
Inlägg: 997
Blev medlem: 20 feb 2010, 22:19

Re: Stort tack till arrangörerna

Inlägg av Silvertejp »

Mork skrev:Vill avsluta med att ursäkta mig till min första motståndare. Under vår lilla diskussion ang Snikrot's val av bordskant så
försvann det fullständigt ur mitt sinne att allt detta skedde i turn 1. Oavsett om det hade varit medvetet eller inte så lär
det ha ansetts grisigt och för det ber jag så hemskt mycket om ursäkt!!
Sen kan man ju diskutera hur okej det är gå in med Snikrot i ryggen runda 1 på Dawn of War...

Användarvisningsbild
Nefrums
Inlägg: 3147
Blev medlem: 02 okt 2008, 10:54

Re: Stort tack till arrangörerna

Inlägg av Nefrums »

Silvertejp skrev: Sen kan man ju diskutera hur okej det är gå in med Snikrot i ryggen runda 1 på Dawn of War...
För att fortsätta of topic diskutionen så får han inte det, det står tydligt att han använder sin förmåga att välja kant när han kommer från reserv, viket enheter som kommer in runda 1 i DoW inte gör.

Men back on topic nu..

Bra turnering! Rätt lag vann! ;-)
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Skriv svar