Stort tack till arrangörerna

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander, daskad

patrik thoren
Inlägg: 398
Blev medlem: 06 aug 2009, 15:53

Stort tack till arrangörerna

Inlägg av patrik thoren »

Vill bara tacka Pär , Michael och Jimmy för ett bra arr...och alla andra som hade med 40k och göra.

Vill även tacka alla våra motståndare för trevliga matcher.

Sen lite ris.....

Den jäv_a idiot som spilde öl på vår terräng och struntade i att ta hand om det har inte på BSK eller andra turneringar att göra!

Mvh
Patrik "Putte" Thorén

Användarvisningsbild
pära
Inlägg: 411
Blev medlem: 11 okt 2008, 01:20
Ort: DMF

Re: Stort tack till arrangörerna

Inlägg av pära »

Stort tack för en helgrym turnering. Awesome som vanligt, men nu behåller vi fan pokalen!

Enda betänkligheten är man nog borde ha någon form av övre kompspärr till nästa år.

Att dagen avslutas med ett sm-guld till malmö gör inte saken sämre direkt!

Användarvisningsbild
pära
Inlägg: 411
Blev medlem: 11 okt 2008, 01:20
Ort: DMF

Re: Stort tack till arrangörerna

Inlägg av pära »

Ja det var Johan i det förra inlägget men jag håller med honom!

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: Stort tack till arrangörerna

Inlägg av egge »

Jag vill också buga och tacka. Kommer ge ris och ros på bloggen senare men vill påpeka att det är bra att det inte finns någon övre gräns annat än 100. Börjar vi ha både en övre och en undre gräns (vilket gör det mycket bättre med hårdare komp) kan vi lika gärna ha det kompfritt. Det skall vara minst lika bra att ha hög komp som låg och om man tycker det är jobbigt att möta högkompade så är lösningen enkel; spela med snällare listor istället för hårdare.

Vi hade några som klagade på att vi hade för hög komp och att dem då inte kan vinna med så mycket och jag vill då gärna vända på det och påpeka att varför spelar dem då hårda listor som inte vi kan vinna mot med så mycket?

Skall komp påverka är gränser dumt. Sätter man gränser så påverkar inte kompen. Om kompen inte skall påverka så kan man köra kompfritt.

Dock går det att påpeka vissa hål med mallen, givetvis.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Joppe
Inlägg: 383
Blev medlem: 08 okt 2008, 22:39

Re: Stort tack till arrangörerna

Inlägg av Joppe »

Som vanligt en riktigt bra turnering! Ses nästa år!

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Stort tack till arrangörerna

Inlägg av Zurken »

Stort tack till arrangörerna, turneringen var flöt på jättebra och det var riktigt kul. Det enda som var tråkigt var min egen lista :P (så jag får skylla mig själv).

Skulle gärna se en övre kompgräns på 30 per lag (men inte 75 per spelare), att spela mot ett lag som har max-komp blir ju tyvärr rätt tråkigt även om de inte har vassa listor. Jag skulle inte vilja ha okompat, då skulle jag känna mig tvungen att spela något lamt och grishårt.
Alexander Merinen

Gibber
Inlägg: 204
Blev medlem: 13 okt 2008, 07:29
Ort: Malmö
Kontakt:

Re: Stort tack till arrangörerna

Inlägg av Gibber »

Det e väl ännu tråkigare att spela mot mongo-komp-8 listor? :shock:

Vill även rikta ett stort tack till arr. för trevligt bemötande och bra turnering! Som vanligt!
Senast redigerad av 1 Gibber, redigerad totalt 7 gånger.
Kan alla andra så kan väl jag också, här e min blogg: http://norderi-dekadens.se/

Silversixx
Inlägg: 1153
Blev medlem: 09 okt 2008, 15:14

Re: Stort tack till arrangörerna

Inlägg av Silversixx »

Folk reagerar mot Danskarnas taktik med att spela lika och sen dra iväg rejält med kompskillnaden.
Vilket iofs är jävligt trist attityd, men jag vet inte ifall det är värre än att spela en miljard gubbar och sedan halvt medvetet maska så man aldrig kommer längre än 4 turns...

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Stort tack till arrangörerna

Inlägg av Mortarion »

BSK-turneringen är en säsongens höjdpunkter och den levde upp till förväntingarna i år också. Allt flöt på bra. Stort tack till arrangörerna som lägger ner så mycket tid för att vi spelare skall kunna ha det kul!

Lantto
Inlägg: 67
Blev medlem: 11 aug 2009, 18:44

Re: Stort tack till arrangörerna

Inlägg av Lantto »

Jag hade fantastiskt kul och 5 jätteroliga matcher!

Turneringen var till och med ännu bättre i år än förra året med bättre lokaler & terräng och väl fungerande organisation.

Bäst var nog dock missionsen som jag nog tycker var de bästa jag sett hittills på en turnering. Bra balans i enkelhet, taktik och variation. Att det finns primary och secondary objectives + VP tycker jag nästan ska vara obligatoriskt i framtiden och skapar flera taktiska val att göra under matcherna. Inte alls lika straight forward som det annars kan vara och matcherna var sällan avgjorda förren precis när det tog slut!

Skriv svar