Stort tack till arrangörerna

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander, daskad

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: Stort tack till arrangörerna

Inlägg av egge »

Jag är skeptisk på comp cap. Om man ändå skall ignorera 50% av kompmallen kan vi antingen (1) köra okompat för mallen anses bara vara duglig i ett snävt gränssnitt och det går tillbaka till hårdare armé är garanterat bättre än en snällare eller (2) bara ha subjektiv komp som ökar belastningen.

Eller så fixar man till mallen genom att ge eskalerande minus till majoriteten av enheterna så blir det den typ av våra listor som hamnar i högkomp (balanserade, kassa listor) - listor som skall vara där - och folk faktiskt får spela med den komp som man vill vilket jag ser som en poäng med kompmallen. komp mallen har som fördel att folk vet hur de skall göra en snällt kompad armé. Tar man bort möjligheten att göra en snällt kompad armé till en turnering minskar man meningen med kompmallen.

Oavsett vad så kommer vi tillbaka nästa år!

Fast -10 minus för ett fel som inte påverkar kompen är fortfarande löjligt. Säg istället att minuset skall vara för de som den slutgiltiga kompen faktiskt ändras. Då hade man kunna aktivt lagt sin komp på jämna 10-tal så hade man kunnat göra +/-4 fel i uträkningen utan att det påverkar.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

ZimmeZitron
Inlägg: 120
Blev medlem: 09 okt 2008, 20:44

Re: Stort tack till arrangörerna

Inlägg av ZimmeZitron »

Från kostymerna i The Battlesuits vill jag tacka arrangörerna och våra motståndare för en utmärkt turnering!

/Simon
"When a player is the best in his position in the world and doesn’t play for Real Madrid, you have to consider it a waste."

- Sergio Ramos

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Stort tack till arrangörerna

Inlägg av Zurken »

Måste säga att spelmässigt hade jag den roligaste matchen mot the Battlesuits (och jag fattade inte lagnamnet för än dagen efter xD), även om jag förlorade med 3-17. :)
Alexander Merinen

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011
Inlägg: 2219
Blev medlem: 07 maj 2009, 20:48

Re: Stort tack till arrangörerna

Inlägg av cadelin »

*Toaletterna. Jag har varit på en hel del konvent i mina dagar, och låt gå för att gamers kanske inte är de mest socialt kompatibla medlemmarna av samhället, men någon jävla ordning måste väl kunna finnas? Eller åtminstone sunt förnuft? Hur resonerade människan som lämnade en av toaletterna i skicket att den såg ut som om den sista besökaren efter uträttat värv tagit upp sagda värv ur toalettstolen och masserat in det i sittringen? För guds skull!
Det hemska var att det var studenterna som bjöd på den för den var så redan när vi kom kl 16 på fredagen. Jag tycker att ni kan ställa krav på åtminstonde EN städning. Det är fan inte hygieniskt för fem öre. Se på Lincon, dom lyckas städa sina toaletter.

Angående komp, så sätt ett cap på laget på 30, det är inte roligt för nån att spela mot komp 100 listor, det enda som händer är att en spelare sätter upp sina gubbar och sen plockar bort dem. Sjukt tråkigt och förstör hela upplevelsen. sen är väl kompen inte till för att man ska få bonus för att man spelar skitlistor utan för att balansera codexarna emellan. Då blir tröskelkomp det logiska valet egentligen. Vill man spela skitlistor så får man det men man ska inte få bonus för det.

Och till sist, tack för en sjukt bra turnering. Jag fick spela 4 riktigt roliga matcher, den mot den danska etckaptenen med komp 97 BA var bara tråkig.

the godfather
Inlägg: 1051
Blev medlem: 27 nov 2008, 11:49

Re: Stort tack till arrangörerna

Inlägg av the godfather »

Angående komp, så sätt ett cap på laget på 30, det är inte roligt för nån att spela mot komp 100 listor
hellre då ett cap på enskilda listor, låt oss säga 80
Då blir tröskelkomp det logiska valet egentligen
:D det är den bästa mallkompen.
för bsk tex, så kunde det vara tröskel på 15 i lagkomp, ingen enskild lista på lägre än 25 och bonus på komp mer än 80 räknas inte till lagets komp.
I'll make you an offer you can't refuse

rankinglänk

xdanskx
Inlägg: 644
Blev medlem: 23 maj 2009, 20:19

Re: Stort tack till arrangörerna

Inlägg av xdanskx »

jag tyckte det var en bra turnering överlag, var nog bara i ett slag som jag tyckte terrängen var dåligt uppställd, men så kan det ju bli.

Missionsen, jag gillar inte primära/sekundära objektiv rent generellt, men det som var bra var att det inte var en sida text om varje mission, kort o koncist (stavning?), inga luckor för tolkningar. Det som man spelade som 4e slag kändes lite konstigt dock, men fungerade (man skulle vara i mitten, men ändå inte i mitten, hmm...)

Tiderna var avslappnade, man kunde mysa runt o jag vet inte, inte direkt göra nåt annat på konventet, för det såg jag ingenting av direkt.

overall ett bra betyg
Winning is a theme!

twitter: xdanskx

Användarvisningsbild
Bengt
Inlägg: 479
Blev medlem: 10 mar 2009, 18:46
Ort: Ronneby

Re: Stort tack till arrangörerna

Inlägg av Bengt »

Är problemet med hög komp i sig, eller är det att mallen inte mäter så bra i överkanten? De listorna borde ju involvera enheter och kombinationer som inte testas så ofta och där med har fler oupptäckta hål.

kmzz0r
Inlägg: 439
Blev medlem: 04 maj 2010, 07:56

Re: Stort tack till arrangörerna

Inlägg av kmzz0r »

Jag hade skitskoj.
Min första riktiga turnering, och jag är skitsugen på att åka nästa år igen.
Belysningen och att jag spelade kasst är det enda jag har att klaga på!

Leidermark
Inlägg: 366
Blev medlem: 13 jul 2009, 10:01

Re: Stort tack till arrangörerna

Inlägg av Leidermark »

Gillade BSK väldigt mycket i år. Vi fick spela bara spela en match mot ett utländskt lag istället för alla som förra året :D

Tackar arrarna för ett mycket väl genomfört BSK, det var inga oklarheter alls!

Dock så skulle jag gärna ha sett mer tid till matcherna istället för de stora tidsspannen mellan matcherna. Det blev lite tight med tiden i flera matcher, en som bara spelades till fjärde rundan som gav en enorm fördel till min motståndare, som fick sista rundan... Hade gärna sett 30 min speltid extra, men det är från mitt perspektiv.

kmzz0r
Inlägg: 439
Blev medlem: 04 maj 2010, 07:56

Re: Stort tack till arrangörerna

Inlägg av kmzz0r »

Håller iofs med Daniel, lite mer tid på matcherna, jag hade tight flera matcher.
3 av 5 som vi inte hann spela klart egentligen.

Skriv svar