BSK 2010 - Missions

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander, daskad

Michael Carl
Inlägg: 994
Blev medlem: 05 nov 2008, 11:14

Re: BSK 2010 - Missions

Inlägg av Michael Carl »

Vi arrangörer diskuterade detta tidigare i veckan och bestämde oss för att ändra det, så en ny version av uppdragen kommer upp nu i helgen.

Man kommer kunna hålla flera objektiv med en och samma enhet.

Användarvisningsbild
fjugin
Inlägg: 504
Blev medlem: 10 okt 2008, 16:46

Re: BSK 2010 - Missions

Inlägg av fjugin »

Michael Carl skrev:
Katarsis skrev:Mission #1: Brukar det inte vara mycket roligare och jämnare om man placerar objektivet i sin motståndares deployment zone?

Mission #3: Bara 6" mellan objektiven?

Mission #5: Är det inte väldigt lite utrymme att placera objektiven på? Är det då, än en gång, inte bättre att placera ut dem i motståndarens deployment zone?

Om jag förstår allt rätt så kan en enhet hålla flera objektiv utav samma sort men inte flera utav olika sorter?
1. Det är kanske sant får fundera på detta.

3. Jupp. Har dock funderat på att ändra det.

5. Man har i princip halva bordet, men kanske blir lite trångt.

En enhet max hålla ett objektiv av samma sort.
Hur blev det med dessa ändringar, kommer det några uppdaterade missions? Spelade en match med missions 3 igår, blev väldigt många objectives på i mitten då det bara var 6" mellan dom och ingen gräns på hur nära en annan quarter man får lägga dom.

Michael Carl
Inlägg: 994
Blev medlem: 05 nov 2008, 11:14

Re: BSK 2010 - Missions

Inlägg av Michael Carl »

Ny version av uppdragen ligger uppe nu.


Ändringar:

A unit can control more than one objective at the same time.


Mission 3:

An objective may not be placed within 6” of a table edge or another quarter, nor within 12” of another objective


Mission 5

each player chooses a point in their opponents deployment zone to be an objective. These objectives may not be in impassable terrain or within 24" of the other objective, or within 12” inch of the table edge.


Och lite andra småändringar för att förtydliga lite

Användarvisningsbild
fjugin
Inlägg: 504
Blev medlem: 10 okt 2008, 16:46

Re: BSK 2010 - Missions

Inlägg av fjugin »

Michael Carl skrev: Mission 5

each player chooses a point in their opponents deployment zone to be an objective. These objectives may not be in impassable terrain or within 24" of the other objective, or within 12” inch of the table edge.
Är det medvetet att det man ställer ut i sin egen deployment zone i mission 1 och motståndarens i mission 5?
Känns som det kan bli rätt tungt att komma åt motståndarens objective i hans deployment zone när det är dawn of war..

Användarvisningsbild
Nefrums
Inlägg: 3147
Blev medlem: 02 okt 2008, 10:54

Re: BSK 2010 - Missions

Inlägg av Nefrums »

Här är mina kommentarer till missionen:

VP. Är det meningen att det första intervallet skall vara dubbelt så stort som de andra eller har ni bara tänkt fel?

Mission 2
Måste hela en enhet vara inne i motståndaren deploiment zone eller bara lite av den? Det kanske vore bättre att använda ord som within som är definierade i regelboken (som i mission 4)

Mission 3.
När väljer man vilka enheter som man skall döda?
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Michael Carl
Inlägg: 994
Blev medlem: 05 nov 2008, 11:14

Re: BSK 2010 - Missions

Inlägg av Michael Carl »

fjugin skrev:
Michael Carl skrev: Mission 5

each player chooses a point in their opponents deployment zone to be an objective. These objectives may not be in impassable terrain or within 24" of the other objective, or within 12” inch of the table edge.
Är det medvetet att det man ställer ut i sin egen deployment zone i mission 1 och motståndarens i mission 5?
Känns som det kan bli rätt tungt att komma åt motståndarens objective i hans deployment zone när det är dawn of war..
Det är medvetet. Man får springa snabbt helt enkelt. :)

Michael Carl
Inlägg: 994
Blev medlem: 05 nov 2008, 11:14

Re: BSK 2010 - Missions

Inlägg av Michael Carl »

Nefrums skrev:Här är mina kommentarer till missionen:

VP. Är det meningen att det första intervallet skall vara dubbelt så stort som de andra eller har ni bara tänkt fel?

Mission 2
Måste hela en enhet vara inne i motståndaren deploiment zone eller bara lite av den? Det kanske vore bättre att använda ord som within som är definierade i regelboken (som i mission 4)

Mission 3.
När väljer man vilka enheter som man skall döda?
VP: Menar du att -299 till +299 ger en draw är det stora intervallet? Det är tänkt så.

Mission 2: Det räcker att en del av enheten är inom DZ. Skall förtydliga detta (och samma sak gäller Mission 4)

Mission 3: "Before choosing deployment zone, both players secretly select 2 of their oppnents units."

Skriv svar