BSK 2010 - Preliminär information

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander, daskad

kmzz0r
Inlägg: 439
Blev medlem: 04 maj 2010, 07:56

Re: BSK 2010 - Preliminär information

Inlägg av kmzz0r »

theWatchman skrev:
Serpent skrev:
Lando skrev:När (om) får man reda vilka listor som hör till vilka lag? Ursäkta att jag inte orkar läsa igenom hela tråden, svaret finns säkert där.
Nej, det gör det nog inte. (Överlag tycker jag att mycket av informationen har varit begravd i olika poster...)

Och som Pelle(?) påpekade, om de inte läggs ut snart så får det fan bli en timma extra per omgång bara för att kunna fundera ut matchning. Kan man göra en sortering efter lag i listkontrollen, så att de listas efter lag istället för vilken armé?
En timme extra kan man väl inte behöva? Matchningen tar MAX 20min
20 minuter?`?? va fan det tar väl max 5 minuter!

Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2997
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Re: BSK 2010 - Preliminär information

Inlägg av imp »

the godfather skrev:
imp skrev:Nån som har en adress till konventet?
det är skyltat högskolan när ni är inne i borås.

men jag kollade upp det, eftersom jag antar att det är en gps som vill säga rätt. så PARKERINGEN ligger på olofsholmsgatan. 40k är i huset precis innan parkeringen, och reception mm. ligger på andra sidan gatan.
Tackar. Tänkte inte använda GPS, kör med såna däringa konstiga saker som heter kartor
En bild säger mer än 1000 kaniner

Michael Carl
Inlägg: 994
Blev medlem: 05 nov 2008, 11:14

Re: BSK 2010 - Preliminär information

Inlägg av Michael Carl »

Lando skrev:När (om) får man reda vilka listor som hör till vilka lag? Ursäkta att jag inte orkar läsa igenom hela tråden, svaret finns säkert där.
Fixar upp något idag eller imorgon

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: BSK 2010 - Preliminär information

Inlägg av Zurken »

kmzz0r skrev:
theWatchman skrev:
Serpent skrev: Och som Pelle(?) påpekade, om de inte läggs ut snart så får det fan bli en timma extra per omgång bara för att kunna fundera ut matchning. Kan man göra en sortering efter lag i listkontrollen, så att de listas efter lag istället för vilken armé?
En timme extra kan man väl inte behöva? Matchningen tar MAX 20min
20 minuter?`?? va fan det tar väl max 5 minuter!
Det tar 5min om du i förväg känner till vilka listor ens lag ska möta, om man inte vet det för än precis innan matchen så skulle jag säga att det kan ta upp till 30min.

Vissa lag är inte svåra att matcha mot, men det finns många lag som det är mycket knepigt att matcha på ett bra sätt. Man måste komma ihåg att matchningen är ett mycket viktigt spelmoment och det finns många variabler att tänka på (ännu fler i år iom secret chalanger). Du måste ha en plan på hur man ska matcha beroende på om dem börjar. Om de lägger fram lista A, så gör vi såhär, lägger de fram B har man en helt annan plan och så en annan för C och D.
Sen måste man försöka förutse vilken lista laget lägger som secret chalanger och försöka matcha den på vettigt sätt och då ha det med i beräkningarna för de övriga matcherna. Matchning är riktigt komplicerat och ger ett stort övertag om man lyckas med det bra (förutsatt att man har byggt ett lag som tjänar mycket på matchningar).

Förra året funderade vi i timmar på matchningar, det var väl kanske lite overkill, men det finns mycket att tänka på.
Alexander Merinen

the godfather
Inlägg: 1051
Blev medlem: 27 nov 2008, 11:49

Re: BSK 2010 - Preliminär information

Inlägg av the godfather »

imp skrev:Tackar. Tänkte inte använda GPS, kör med såna däringa konstiga saker som heter kartor
aaa, hardcore.. aja, du kommer på väg 40, mitt i smeten ska du byta till väg 42, skyltat trollhättan, centrum, troligtvis skyltat högskola redan där.
I'll make you an offer you can't refuse

rankinglänk

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: BSK 2010 - Preliminär information

Inlägg av Serpent »

theWatchman skrev:
Serpent skrev:
Lando skrev:När (om) får man reda vilka listor som hör till vilka lag? Ursäkta att jag inte orkar läsa igenom hela tråden, svaret finns säkert där.
Nej, det gör det nog inte. (Överlag tycker jag att mycket av informationen har varit begravd i olika poster...)

Och som Pelle(?) påpekade, om de inte läggs ut snart så får det fan bli en timma extra per omgång bara för att kunna fundera ut matchning. Kan man göra en sortering efter lag i listkontrollen, så att de listas efter lag istället för vilken armé?
En timme extra kan man väl inte behöva? Matchningen tar MAX 20min
Kanske om man har såna grislistor som ni, men vi behöver tänka lite... ;) Betänk att vi är de sega norrlänningarna.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Re: BSK 2010 - Preliminär information

Inlägg av Jocke Rapp »

the godfather skrev:jag är mest sugen på att se vad team no mercys andra 2 listor är... det står på de 2 hunterlistorna, men inte på någon annan vad jag kunde se.
BA 53 och Tyranids 55.

Johannesson
Inlägg: 669
Blev medlem: 15 okt 2010, 02:07
Ort: Helsingborg

Re: BSK 2010 - Preliminär information

Inlägg av Johannesson »

the godfather skrev:jag är mest sugen på att se vad team no mercys andra 2 listor är... det står på de 2 hunterlistorna, men inte på någon annan vad jag kunde se.
En hint för alla som undrar vilka listor som hör ihop kan vara att det är listorna 53-56..
Antar att alla lag (iaf som skickat in alla sina listor samtidigt) ligger i följd.
Senast redigerad av 1 Johannesson, redigerad totalt 1 gånger.
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover

MaidenManiac
Inlägg: 21
Blev medlem: 09 mar 2010, 21:53
Ort: Borås

Re: BSK 2010 - Preliminär information

Inlägg av MaidenManiac »

the godfather skrev:jag är mest sugen på att se vad team no mercys andra 2 listor är... det står på de 2 hunterlistorna, men inte på någon annan vad jag kunde se.

jag gissar dock att de möter egge o co i första matchen :mrgreen:
Om man har lite insikt så kan man ju inse att alla listor har en talföljd och att alla listor i varje lag kommer i samma 4-talföljd på Toks hemsida. Det är inte direkt nån raketingenjörskunskap som krävs för att inse vilka av de 8 98-102 listorna som är i de 2 olika 39 komp lagen. Än mindre så när Egge postat upp sitt lag här ;)


Gällande kompen så ser jag inte problemet alls. Detta är andra gången vi i mitt lag använder kompmallen och jag kan ärligt talat inte påstå att jag tycker den är svår att förstå. Man ser till att sätta sig ner med sin lista och en kopp kaffe/valfri annan bryggd och räkna 2 ggr. Vet man med sig att matte inte direkt var ens främsta ämne under skoltiden så kan man ju förslagsvis be nån annan av sina lagkamrater att kolla kompen på sin lista med 8-)
Som f.d. Fantasy spelare vill jag nog hävda att mallen är sjukt mycket bättre än VPS skiten som WHFB envisades med att använda i 7th...

Alla visste om alla förutsättningar på förhand. Alla var givna samma chans att fråga. Alla var givna samma chans att slarva. Om man nu valde att slarva så är det väl bara att visa att man har ett par (kulor/boobies) och ta minuset som en man/kvinna. Det lär vi göra om vi fuckat upp iaf :P
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: BSK 2010 - Preliminär information

Inlägg av Zurken »

Tänkte just klaga på att det är jättemycket tid mellan matcherna, men då insåg jag att det behövs för att planera nästa matchs matchningar.... hurr durr! :L
Alexander Merinen

Skriv svar