*Ofta okej terräng på borden. Vår match på bordgrupp 7 var väldigt bra, enkel och fin terräng. Linköpingsterrängen är sjukt bra. Mer sån terräng på BSK. Samtidigt var borden inne i caféet uselt uppställda - både terrängmässigt och hur bra jämvikten var fördelad på borden under plattorna. En kille ställde sin armé på kanten av ett bord. Det brädet vek sig direkt och tre Valkyrior (konverterade, dessutom) gick i marken och såg ut att behöva extensiv lagning. Det är fan inte kul.
*Överblickbar lottning.
*Tydliga missions. Ingen risk att läsa fel, egentligen.
*Snygga arrangörer.
Dåliga saker:
*Toaletterna. Jag har varit på en hel del konvent i mina dagar, och låt gå för att gamers kanske inte är de mest socialt kompatibla medlemmarna av samhället, men någon jävla ordning måste väl kunna finnas? Eller åtminstone sunt förnuft? Hur resonerade människan som lämnade en av toaletterna i skicket att den såg ut som om den sista besökaren efter uträttat värv tagit upp sagda värv ur toalettstolen och masserat in det i sittringen? För guds skull!
*Att det var all or nothing på Primary Missions. 8-0 eller 4-4 fungerar inte. Hellre då ett mellansteg med 6-2 också. För att göra det jämnare.
*Inget mission med Kill Points som primary. Ett sånt hade kanske skrämt bort lite av de förbannade ansjovislistorna (dvs IG-listor med en miljard Chimerahull)...
*Best Painted. För det första måste det gå att ha bättre belysning. För det andra måste bedömningen av målningen vara mer rättvis. Två av arméerna som var uttagna var inte snyggare än en hel del av det jag såg bara genom att promenera omkring bland borden. Hur skulle Best Painted tas ut? Sådana kriterier behövs till nästa gång. Det är åtminstone ett fall framåt från förra året, då knappt en jävel sett vinnararmén...
*Tidsschemat. Varför är det anpassat för öldrickarna? Varför börjar vi först kl.10 både lördag och söndag? Med mycket långa pauser för lunch och eftermiddagsfika? Att börja kl. 9 är inte ett problem för de som pendlar från Gbg, men att behöva köra hem strax efter 23 två kvällar i rad - särskilt på lördagen med tre matcher i benen - är inte så kul. De som stannar i Borås (om det så är för att dricka öl eller spela andra spel nattetid) har två timmar plus på oss som pendlar. Jag tycker att det är rätt trist att man valt att premiera festgänget. Men det är kanske de som sätter agendan numera?
För övrigt måste något hända med kompmallen så att den blir mer rättvis. Nu kan man packa in 12 bilar i en IG-lista och fortfarande ha komp42 på 1500 poäng. Det är stenhårt.
Överlag var det ett fantastiskt roligt konvent! Jag kommer att återkomma.