Information om listkontroll och konsekvenser

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander, daskad

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Information om listkontroll och konsekvenser

Inlägg av DHettNeck »

Tycker också att det är en bra ide. Klara man inte av att skicka in rätt listor och/eller listor som är grovt felaktiga kan man gott få lite straff och lära sig den hårda vägen.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Magnus
Inlägg: 253
Blev medlem: 01 apr 2009, 22:08

Re: Information om listkontroll och konsekvenser

Inlägg av Magnus »

Om det ska delas ut minus för småfel tycker jag att det även ska delas ut minus för svårlästa listor och till lag som inte räknade ut sin totala lagkomp.

Men eftersom att vi redan förutsätter att de spelande arrangörerna inte missbrukar sin position tycker jag att vi också kan förutsätta att ingen annan kommer att missbruka möjligheten att rätta till fel. Så låt felen rättas till så nära ursprunget som möjligt utan några minus.

Användarvisningsbild
Nefrums
Inlägg: 3147
Blev medlem: 02 okt 2008, 10:54

Re: Information om listkontroll och konsekvenser

Inlägg av Nefrums »

Magnus skrev:Men eftersom att vi redan förutsätter att de spelande arrangörerna inte missbrukar sin position tycker jag att vi också kan förutsätta att ingen annan kommer att missbruka möjligheten att rätta till fel. Så låt felen rättas till så nära ursprunget som möjligt utan några minus.
Kompromissen är att göra så, men samtidigt ge möjligheten att ändra mera och få -1 i komp.


Altså:
1. Man får rätta felaktigheter i listorna med så små förändringar som möjligt, utan att få minus.
2. Vill man ändra mer så får man göra det innan ett vist datum, men får -1 i komp.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Information om listkontroll och konsekvenser

Inlägg av Hylander »

Jag skickade in en felaktig lista (min egna) som var såpass felaktig så jag tror ingen ens kan misstänka att det var med avsikt att fuska (170p för mycket). Jag ordnade listan så att den blev så lik urspungs idéen som det bara gick utan att ändra kompen så att det påverkade lagkompen.

Att ändra för man känner för det eller man har hittat andra listor med idéer man vill ha tycker jag är fel. Men detta kan Björn bara säga nej till.

Att i efterhand hitta på straffsatser tycker jag är fel. Förutsättningarna kan inte ändras efterhand. Detta innebär att man kan argumentera för att kan man inte skicka in en korrekt lista så får man väl stå sitt kasst och missa hela turneringen. Men jag tar hellre den vägen en att småändra efter hand.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Bengtsson den yngre
Inlägg: 966
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:44

Re: Information om listkontroll och konsekvenser

Inlägg av Bengtsson den yngre »

Hylander skrev:
Att i efterhand hitta på straffsatser tycker jag är fel.
Åt helvete med rättssäkerheten, här handlar det om att opta!

On topic; någon slags sanktion/straff tror jag är på sin plats, även om man givetvis inte bör vara helt undantagslös. Folk som exv har fått sina arméer stulna, tappar en lagkompis eller bara är underhållande klantiga bör givetvis få lite respit.
vladdi skrev:Spying? I'm not spying. Just reading an interesting forum;)

the godfather
Inlägg: 1051
Blev medlem: 27 nov 2008, 11:49

Re: Information om listkontroll och konsekvenser

Inlägg av the godfather »

mjo, ett litet straff är nog på sin plats. inte så det påverkar turneringen i stort, utan mest en markering.

vad det gäller korrekt/tydligt skrivna armeer så kan väl de få till onsdag på sig, sen straff.


jag är alltid underhållande klantig.
I'll make you an offer you can't refuse

rankinglänk

Silversixx
Inlägg: 1153
Blev medlem: 09 okt 2008, 15:14

Re: Information om listkontroll och konsekvenser

Inlägg av Silversixx »

Jag tycker inte att det ska vara så svårt att skicka rätt lista om man har haft 3 månader på sig...
Visst för att kompmallen har tvingat folk att göra förändringar, men så svårt är det inte.
Jag tycker man ska straffa alla för straffandets skull, speciellt när deras komp helt plötsligt går upp eller ner. Och det har skett väldigt många förändringar i efterhand, och det känns nästan lite optat...

Bengtsson den yngre
Inlägg: 966
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:44

Re: Information om listkontroll och konsekvenser

Inlägg av Bengtsson den yngre »

the godfather skrev:

jag är alltid underhållande klantig.
Du menar som när du lånade modeller ur terrängen på skånecupen?
vladdi skrev:Spying? I'm not spying. Just reading an interesting forum;)

the godfather
Inlägg: 1051
Blev medlem: 27 nov 2008, 11:49

Re: Information om listkontroll och konsekvenser

Inlägg av the godfather »

typ.
:roll:
I'll make you an offer you can't refuse

rankinglänk

ZimmeZitron
Inlägg: 120
Blev medlem: 09 okt 2008, 20:44

Re: Information om listkontroll och konsekvenser

Inlägg av ZimmeZitron »

Någon slags bestraffning är nog på sin plats. Alternativt kan alla lag som gjort helt rätt belönas med +1 i lagkomp.
"When a player is the best in his position in the world and doesn’t play for Real Madrid, you have to consider it a waste."

- Sergio Ramos

Skriv svar