RydCon 27-29 Juli!

9-11 juli, Ryd

Moderatorer: Mr_riot, egge

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

RydCon 27-29 Juli!

Inlägg av egge »

Detta är den officiella tråden. Jag kommer uppdatera mer allt eftersom.

Grundläggande fakta för 40k turneringen (Apocalyps turneringen kommer ha en egen tråd).

2000 pts
Kompat...kind of...Ingen armé får trippla något val utöver Troops.
5 Uppdrag där samtliga uppdrag kommer ha KP, Sieze ground samt capture and control-objektivet samt någon liten sak som vrider till dem en aning.
Start kl 10.00 på lördagen.
3,5 timme per match.
Kostnad: Kommer snart.
Anmälan: Sker tillsammans med armélista till egge_81@hotmail.com. Lista skall senast vara inne den 23/7 kl 17.00.

Komp:
Mer info snart

Uppdrag:
Mer info snart.

Schema:
Mer info snart

Priser:
1-3 för best general (endast billiga pokaler). I best general ingår matchpoäng samt komp. Det är detta som ranking och SM kommer gälla till.
1-3 Master of RydCon, matchpoäng (tot 40 poäng) + komp (tot 12 poäng) + målning (tot 15 poäng). Pokal plus trevliga saker utlovas.
1-2 Best painted (får inte ha vunnit något annat pris. Pokaler och trevliga saker utlovas.
1-2 Sportsmanship (får inte ha vunnit något annat pris). Pokaler och trevliga saker utlovas.

Utöver detta kommer vi lotta ut presentkort på 300 kr beroende på antal deltagare. Vid 40 deltagare kommer 4 sådana utlottas och vi kommer satsa på att ha ett extra presentkort för varje två deltagare över 40 st. Dessa kommer utlottas med en twist som beror på 2 faktorer, (1) hur ovanlig din armé är på RydCon 2012 (ju färre som spelar ditt codex desto större chans att du vinner ett presentkort) och (2) hur kasst det gick för dig (ju sämre placering, desto större chans att du vinner något).
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: RydCon 27-29 Juli!

Inlägg av daskad »

Är inte 3,5 timme lite väl länge? :P Eller kanske bara jag som tycker det!
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
kombat
Inlägg: 1911
Blev medlem: 12 okt 2008, 01:39
Ort: Lund

Re: RydCon 27-29 Juli!

Inlägg av kombat »

Kommer 6:e editionen spelas? Den lär ju troligen ha släppts vid detta tillfälle

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: RydCon 27-29 Juli!

Inlägg av egge »

3,5 timmar är helt ok när man inte har något annat att göra i Ryd. Det gör turneringen till härligt luftigt.

Angående vilken version så vet vi inte än. Jag skall kolla med hur Summerfight gör. Det kan vara att vi väljer att spela 5:e ändå. Uppdragen och kompen kommer vara baserade på det så...
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
Gustav
Inlägg: 514
Blev medlem: 17 nov 2010, 13:51
Ort: Lund

Re: RydCon 27-29 Juli!

Inlägg av Gustav »

Förstår jag det rätt att målningspoängen inte alls kommer påverka rankingpoäng och sm-kval?
Dvs jag kan komma med mina Space wolves med inlånade svarta och röda marines med olika basning och spela dem med vaniljcodexet så länge alla vapen och så är wysiwyg och ej omålat utan att få avdrag (eller missade bonuspoäng) i den tävlingen (best general)?

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: RydCon 27-29 Juli!

Inlägg av egge »

Mjae, för den subjektiva bedömningen. Man kommer kunna få lite minus för att man inte spelar med en färdigmålad armé med rätt känsla (d v s att Space wolfs skall vara space wolfs, specialkaraktärer skall vara väldigt speciella eller specialkaraktärsmodellen). Så har du en färdigmålad armé i rätt färgschema och/eller rätt känsla, samt inget inlånat så kommer du inte få några minus.

Fast jag är lite inne på att alla modeller skall ha preferred enemy: different painted, unpanited units och not based models. Sedan inte alls ha några målningskrav på best general biten. Jag kanske skall köra på detta...blev lite sugen.

Orsaken till detta är att jag anser att man faktiskt kan kräva att vinnaren skall vinna med en färdigmålad armé. Den behöver inte vara snygg men skall vara tabletopstandard.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: RydCon 27-29 Juli!

Inlägg av Halvar »

Om du bestämmer dig för att köra prefered enemy: unpainted så borde det på något sätt kunna påverka tanks. Och kanske även påverka skytte även om skyttearméer inte behöver någon boost.
Ja' än't bittä'!

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: RydCon 27-29 Juli!

Inlägg av egge »

Halvar skrev:Om du bestämmer dig för att köra prefered enemy: unpainted så borde det på något sätt kunna påverka tanks. Och kanske även påverka skytte även om skyttearméer inte behöver någon boost.
Done: Preferred enemy and twin-linked. 8-)
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Bronson
Inlägg: 689
Blev medlem: 09 nov 2009, 18:30

Re: RydCon 27-29 Juli!

Inlägg av Bronson »

egge skrev:
Halvar skrev:Om du bestämmer dig för att köra prefered enemy: unpainted så borde det på något sätt kunna påverka tanks. Och kanske även påverka skytte även om skyttearméer inte behöver någon boost.
Done: Preferred enemy and twin-linked. 8-)
:wub:
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....

Bronson
Inlägg: 689
Blev medlem: 09 nov 2009, 18:30

Re: RydCon 27-29 Juli!

Inlägg av Bronson »

Står att anmälning sker samtidigt som man skickar in lista. Man kan alltså inte anmäla sig och sen skicka in lista?

Och för en annan som aldrig vart söderut (typ), är det Ryd som ligger strax sydväst om Tingsryd? Finns en hel del Ryd om man kollar Eniro men den va den mest vettiga jag hitta :D
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....

Skriv svar