När 2012?

9-11 juli, Ryd

Moderatorer: Mr_riot, egge

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: När 2012?

Inlägg av Röde »

Bulgrim skrev:Aha! Ryd på rätt datum! 2x Moraeus vill vara med. (Vare sig Dickinson eller Hornsby spelar i svea rike denna helg - så det är lugnt :mrgreen: .)
Det betyder att vi vill mellanlanda hos er i skåneland, Röde eller Arioch.
Vilkommen!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Arioch
Inlägg: 656
Blev medlem: 13 jan 2010, 07:15

Re: När 2012?

Inlägg av Arioch »

Hit med...
Hen!? Kan du va själv gubbkärring!

Mr_riot
Inlägg: 753
Blev medlem: 31 mar 2009, 21:00

Re: När 2012?

Inlägg av Mr_riot »

Tänkte bara höra om det finns intresse för en apoc turnering på fredagen på Rydcon? de som är spelsugna kan i så fall åka dit en dag tidigare och får två chanser att spela en rankad turnering denna helg :)

Typ 2750p varav en super heavy på max 750p :) max 1 d vapen

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: När 2012?

Inlägg av daskad »

Måste man köra med Super Heavys? Har ingen och hade inte tänkt att köpa en heller :P
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Mr_riot
Inlägg: 753
Blev medlem: 31 mar 2009, 21:00

Re: När 2012?

Inlägg av Mr_riot »

Nejdå inget krav :) men om man väljer att inte spela med super heavy kommer man sannolikt få ta 750p allierade istället :)

Användarvisningsbild
The Gretchin
Inlägg: 674
Blev medlem: 19 dec 2010, 11:04

Re: När 2012?

Inlägg av The Gretchin »

Hylander skrev:
Mr_riot skrev:Hejsan! :) kul att höra att ni vill till ryd in iår igen :) årets rydcon blir lite framflyttat nämligen 28e 29e juli. Detta pga att Egge ska gifta sig! :) ( tydligen ville dom inte flytta bröllopet för rydcons skull ;) men mer info kommer snart.året kommer dock bjuda på massa ny terräng o coola spelbord :) kram alla!
Vafan !?!

Det är väl lättare att flytta Egges bröllop än Bruces konsert...
+1
Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: När 2012?

Inlägg av Röde »

Har inte hört så mycket om upplägget på RydCon i år men om man läser lite på Egges blogg så lutar det åt att turneringen kommer att vara kompad i år. Kanske t.o.m sub-komp. Någon som drar liknande slutsatser eller som hört något om upplägget i år?
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: När 2012?

Inlägg av egge »

Du köper en armé. Alla startar på 20 poäng eller så. GK kostar 20 poäng. Tau kostar kanske 10 poäng. Om du misslyckas med att göra den hårdaste listan jag subjektivt bestämmer när jag jämför alla listor (av samma codex) så kan du få +5 i komppoäng. Men systemet kommer anta att du försöker göra den hårdaste listan som finns. Misslyckas du får du en liten tröstpoäng.

Mer info kommer komma förhoppningsvis nästa vecka men räkna med att turneringen är okompad när du skall planera din lista.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: När 2012?

Inlägg av Röde »

egge skrev:Du köper en armé. Alla startar på 20 poäng eller så. GK kostar 20 poäng. Tau kostar kanske 10 poäng. Om du misslyckas med att göra den hårdaste listan jag subjektivt bestämmer när jag jämför alla listor (av samma codex) så kan du få +5 i komppoäng. Men systemet kommer anta att du försöker göra den hårdaste listan som finns. Misslyckas du får du en liten tröstpoäng.

Mer info kommer komma förhoppningsvis nästa vecka men räkna med att turneringen är okompad när du skall planera din lista.
Och vilken poäng blir det? 1500/1750/1850/2000?
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
lurräven
Inlägg: 1013
Blev medlem: 22 mar 2010, 19:50
Ort: Linköping

Re: När 2012?

Inlägg av lurräven »

egge skrev:Du köper en armé. Alla startar på 20 poäng eller så. GK kostar 20 poäng. Tau kostar kanske 10 poäng. Om du misslyckas med att göra den hårdaste listan jag subjektivt bestämmer när jag jämför alla listor (av samma codex) så kan du få +5 i komppoäng. Men systemet kommer anta att du försöker göra den hårdaste listan som finns. Misslyckas du får du en liten tröstpoäng.

Mer info kommer komma förhoppningsvis nästa vecka men räkna med att turneringen är okompad när du skall planera din lista.
Vad skulle Nids och SW kompa?

Skriv svar