RydCon 2011 1-3 Juli

9-11 juli, Ryd

Moderatorer: Mr_riot, egge

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: RydCon 2011 1-3 Juli

Inlägg av LillePer »

I så att säga ren BP och grund målningspoäng utan "mjukispoäng" så var det
1. Jeppa
2. Anders E
3. Johan B

med mjukis poäng var det:

1. Pär B
2. Jon
3. Håkan? (alla jävla priser gör att jag blandar ihop dem :P)

Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Re: RydCon 2011 1-3 Juli

Inlägg av Jocke Rapp »

Jag gillar att Egge på sin blogg skrev att det inte var några överraskningar i resultatlistan, Pär Bengtsson vinner best overall. :wub:
Stort grattis!

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: RydCon 2011 1-3 Juli

Inlägg av speedfreek »

Jag kom nästan sist i Best Overall!

Jeppa hade rätt i hela sin betting och alla andra förlorade.
Pära fick inte ens vara med i Best Painted!

Användarvisningsbild
Elrik
Inlägg: 228
Blev medlem: 06 okt 2008, 01:52
Ort: Banjoland

Re: RydCon 2011 1-3 Juli

Inlägg av Elrik »

LillePer skrev: med mjukis poäng var det:

1. Pär B
Grattis! :wub:
"Dom kallar mig Gud."

Argos
Inlägg: 1337
Blev medlem: 09 okt 2008, 07:55

Re: RydCon 2011 1-3 Juli

Inlägg av Argos »

Trevlig turnering som vanligt och klockren träning inför ETC.

Helt klart ett extra tack till köksmänniskorna.

Och lika klart ett stort minus till herr Englund som förstörde upplevelsen för flera ylvaiter med sitt långsamma spel ;)

Stort minus till mig själv för att jag inte lyckades räkna ut att jag skulle förlora med 11-5 istället för att spela 8-8 i sista matchen för att få den största bucklan och mest pengar. :D

Stort plus till Egge och Pontus för att dom vågar köra med ett väldigt annorlunda upplägg och ändå få ditt mycket folk.

@ Lillepääääär: Det märktes tydligt att Abbadon var förvirrad av min och Johans lista, annars hade han aldrig valt att chargea en ironclad.

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: RydCon 2011 1-3 Juli

Inlägg av egge »

Jocke Rapp skrev:Jag gillar att Egge på sin blogg skrev att det inte var några överraskningar i resultatlistan, Pär Bengtsson vinner best overall. :wub:
Stort grattis!
Det stämmer helt. Jag såg vem som ledde hela tiden :)
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: RydCon 2011 1-3 Juli

Inlägg av HeadWar »

+
3½ timme matchtid. Fantastiskt! Jag spelade klart samtliga slag.
Icke-spelande arrangör som fanns tillgänglig så att man slapp slå 4+ på ovanliga/krångliga/svårmätta situationer, utan istället kunde be honom göra det få en opartisk tolkning.
Spexiga uppdrag, gör att man får tänka lite annorlunda.
Otroligt bekvämt att kunna lämna in matchresultatet och en minut senare ha en tallrik med riktig mat i handen.
Lagom mycket terräng, på rätt ställen.
Jag fick äntligen spela Jetbike Duel.
Jag fick en större pokal än Jeppa.

-
Vansinnigt svettigt. Till nästa år, ställ upp alla fönster och dörrar, och spärra dem så att de inte blåser igen.
Bord och terräng var på många håll väldigt knaggliga, svårt att balansera modeller, och ibland till och med svårt att slå tärning.
Terrängen är väl i ärlighetens namn inte så där väldigt vacker.
Jag blir gnällig när det är för varmt, och så spelar jag sämre. Om tärningarna dessutom är emot mig (vilket de ofta är när jag spelar dåligt och är gnällig) så är jag verkligen ingen fröjd att umgås med. Ber om ursäkt till Mattias och Per.
Sveriges bästa kombi-chargeare spelar väldigt långsamt, höll på att missa lunchen.

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: RydCon 2011 1-3 Juli

Inlägg av LillePer »

Argos skrev:
@ Lillepääääär: Det märktes tydligt att Abbadon var förvirrad av min och Johans lista, annars hade han aldrig valt att chargea en ironclad.
Jag var väl modig som litade på 2 meltor men misstaget var ju redan gjort så jag kunde ju inte stå där, hade bara lett till att abaddon fick slå mindre mot claden. Men det är klart skulle inte hoppat ut i första taget. Mot Johan tog jag 2 twinade, funkade bättre..
@Jon Mina tärningar var rätt oförskämda i både i vår match och mot Jimmy. (2 Obbar knockar ut TWC lord med klo och sköld med 2 W på 3 närstrids rundor, tar 3 W tillbaka så en halverad obbe traskar därifrån. )

Bengtsson den yngre
Inlägg: 966
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:44

Re: RydCon 2011 1-3 Juli

Inlägg av Bengtsson den yngre »

Argos skrev: Stort minus till mig själv för att jag inte lyckades räkna ut att jag skulle förlora med 11-5 istället för att spela 8-8 i sista matchen för att få den största bucklan och mest pengar. :D
.
Skaffa nya tärningar ;)
vladdi skrev:Spying? I'm not spying. Just reading an interesting forum;)

Gibber
Inlägg: 204
Blev medlem: 13 okt 2008, 07:29
Ort: Malmö
Kontakt:

Re: RydCon 2011 1-3 Juli

Inlägg av Gibber »

+ Egge, Pontus, My, Pontus mamma, Jimmy och Håkan för allt jobb!
+ Uppdragen! Alla uppdrag utom kanske 3an va riktigt bra! Skoj med runda 4 primary o revenge
+ 3,5h
+ Alla trevliga motståndare

- Värmen, det va skönt ute... men inne va det tungt. Förstår inte hur man kan ha danser me mer folk i den lokalen utan att folk dör?
- Alla priser måste jag nog säga. Förstår poängen, men tyckte det mest blev onödigt och krångligt. Rent okompat nästa gång tack!
- Mycket av terrängen har behöv av renovering :)
Kan alla andra så kan väl jag också, här e min blogg: http://norderi-dekadens.se/

Skriv svar