RydCon målningsmall - högst subjektiv

9-11 juli, Ryd

Moderatorer: Mr_riot, egge

Davve
Inlägg: 65
Blev medlem: 09 jul 2009, 09:47

Re: RydCon målningsmall - högst subjektiv

Inlägg av Davve »

Jag gillar målningsmallen, tror den kommer funka bra.

/ Davve

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: RydCon målningsmall - högst subjektiv

Inlägg av Hylander »

Jag gillar allt Egge kommer med...
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2997
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Re: RydCon målningsmall - högst subjektiv

Inlägg av imp »

Hylander skrev:Jag gillar allt Egge kommer med...
Jag är mer tveksam. T.ex. bilarna han åker i till turneringarna kan vara lite sisådär :mrgreen:
En bild säger mer än 1000 kaniner

Booogeyman
Inlägg: 259
Blev medlem: 03 jul 2009, 17:20

Re: RydCon målningsmall - högst subjektiv

Inlägg av Booogeyman »

Hylander skrev:Jag gillar allt Egge kommer med...
Det är väl bara en sak han kommer med :L
"Make sure you find out what your opponent wants from the game, before you start. If he wants a close fought, balanced game and you pound him into the ground with a beardy army, he won't want to play you again.
Have you really won?"

Användarvisningsbild
Klus
Inlägg: 285
Blev medlem: 14 mar 2010, 22:08

Re: RydCon målningsmall - högst subjektiv

Inlägg av Klus »

Verkar vara en bra mall, känns som att slarv kommer straffas hårt vilket är bra, sjukt härlig känsla att ha 2 snygga armér på ett snyggt spelbord.
Själv ska jag ju tyvärr inte med men hade fått jävligt dålig målning med med ofärdiga armé vilken jag klarat mig med alldeles för lindrigt undan med på de turneringar jag varit.

Även bra med subjektivitet>mall, men ändå att det finns en mall man kan följa.

Förövrigt undrar jag om någon kommit på ett bra sätt att unitmarka termagants? har man 2 tervigoner som bajsar 3-18 i storlek och 2-12 enheter per match är det ju jävligt jobbigt om man måste göra enheter på 18 termagants med en speciell marking och sedan bara får använda 6 av dem, och sen ta från en annan "pool" av 18 gants för nästa enhet.

Själv brukar jag bara se till att de enheter som står klumpat har svansen riktade åt ett specifikt håll beroende på vilken enhet de tillhör, funkar bra tycker jag men om det kommer påverka målningspoängen på alla turneringar så tar jag gärna tips på någolunda enkla sätt att fixa unitmarkings.
Jocke Rapp skrev:Shit vad jag inser mer och mer hur folk läser den här kompmallen som en bibel

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: RydCon målningsmall - högst subjektiv

Inlägg av egge »

Själv har mina termagaunts vita svansar och icke vita svansar. (alltså highlightning) jag skall göra en enhet med grå när jag orkar.

Annars kan du också ha en enhet där du itne målar sista skalet på huvudet. Och då har du 6 olika unit markings.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: RydCon målningsmall - högst subjektiv

Inlägg av HeadWar »

Häng ringar i olika färger på dem när de blir utbajsade.

Användarvisningsbild
Klus
Inlägg: 285
Blev medlem: 14 mar 2010, 22:08

Re: RydCon målningsmall - högst subjektiv

Inlägg av Klus »

tack för tipsen, jag vill helst ha alla termagants exakt likadant målade så ringarna passar mig nog bäst.
Jocke Rapp skrev:Shit vad jag inser mer och mer hur folk läser den här kompmallen som en bibel

Skriv svar