Mini Rydcon 2014! 6-7e september

9-11 juli, Ryd

Moderatorer: Mr_riot, egge

Mr_riot
Inlägg: 753
Blev medlem: 31 mar 2009, 21:00

Re: Mini Rydcon 2014! 6-7e september

Inlägg av Mr_riot »

16/ 28 anmälda :) ganska najs ändå måste man ju säga. Mvh Pontus

max_elmgren
Inlägg: 335
Blev medlem: 09 okt 2011, 15:29

Re: Mini Rydcon 2014! 6-7e september

Inlägg av max_elmgren »

Max Elmgren avanmäler sig och jag tror det även betyder att Alexander avanmäler sig om han inte hittar nån annan att spela med!

cazed
Inlägg: 48
Blev medlem: 15 maj 2014, 10:48

Re: Mini Rydcon 2014! 6-7e september

Inlägg av cazed »

Vart skickar vi listorna? Epost? Här i tråden? röksignaler?

Vad rekommenderas för lunch? Är det vettigt att knata ner till centrum och äta eller bör man ha med sig käk?

Peppen stiger ute i de småländska skogarna =) Ska bli tokskoj!

Mr_riot
Inlägg: 753
Blev medlem: 31 mar 2009, 21:00

Re: Mini Rydcon 2014! 6-7e september

Inlägg av Mr_riot »

Max: vad synd :( men det blir flera gånger :)
Crazed: ah mejl är bra ;) adressen är: milleniumchaos at hotmail.com

Vi har en pizzeria precis bredvid med helt okej mat :)

Sista datumet för listinskick blir dock 5 september så försöker jag få upp missions senast lördag :) mvh Pontus

MaxDS
Inlägg: 10
Blev medlem: 31 mar 2014, 09:23

Re: Mini Rydcon 2014! 6-7e september

Inlägg av MaxDS »

Eventuellt att min bror kommer ner på besök och vill vara med på turneringen, han skulle i så fall behöva någon att spela med. Återkommer när jag faktiskt vet om han kommer ner.

Mr_riot
Inlägg: 753
Blev medlem: 31 mar 2009, 21:00

Re: Mini Rydcon 2014! 6-7e september

Inlägg av Mr_riot »

Här kommer missions! Sorry att det dröjt. Vänligen notera att jag inte gått igenom språket alls, så en del wordning kan möjligen vara lite vaga. Ska se över detta i veckan. Men ni får iallefall en uppfattning om hur ni skall bygga :) Mvh Pontus

Max och alla: Det är lugnt om någon fler vill komma och spela som singel. Vi har folk som kan spela med er då :)

VP. Result
0-1 10-10
2-3 11-9
4-5 12-8
6-7 13-7
8-9 14-6
10-11 15-5
12-13 16-4
14-15 17-3
16-17 18-2
18-19 19-1
20+ 20-0


In every game with Tactical Objectives each player will, in the begining of his turn, draw cards so his hand will concist of three cards.
If a Tactical Objective is drawn that is impossible, during the game, to score you may discard it at once and draw another.
All cards in the hand are open.
At the end of a players turn the player may discard a card.
A maximum of 2 cards can be scored by a player each gameturn. A card that has random number of points that you can gain from it, always use the lowest amount. (Ex a 3vp + D3 would be 3vp +1)

Mission 1
Deployment: Dawn of war
Primary mission: Secure the are! At the the end of each player movement. Every infantry unit may search a peace of terrain. Role a die On a 6 the terrain are important for the mission, and worth 5 mission points at the end of the battle. The terrain is held in the same manner of any other objective. The last 2 peace of terrain on the table will always be the “secure the area” terrain.
Secondary : First blood 1, Slay the warlord 2p (one vp each) Linebreaker 2p
Tertiary: Tactical objectives (you may gain a maximum of 15p from maelstrom objectives)

Mission 2
Deployment: Vanguard strike
Primary objective: Before deployment lock at the enemy’s army list. Choose 4 units in secret from the enemy armylist. Each unit is worth 3vp if destroyed or fleeing at the end of the battle. A total of 12vp may be gained from destroyed units.
Secondary: First blood 1, Slay the warlord 2p (one vp each) linebreaker 2p
Tertiary: Tactical objectives (you may gain a maximum of 17p from maelstrom objectives)

Mission 3
Deployment: Quarter Deployment (12 inch from the middle)
Primary objective: Control the quarters: Each quarter are worth 5vp each at the end of the battle. The player with the most objective secure in the quarter gains the 5vp.
Secondary: First blood 1, Slay the warlord 2p (one vp each) linebreaker 2p
Tertiary: Tactical objectives (you may gain a maximum of 10p from maelstrom objectives)

Mission 4
Deployment: Pitched battle
Primary objective: Objective control. Each tactical objective that are controlled at the end of the battle are worth 3vp each.
Secondary: First blood 2, Slay the warlord 2p (one vp each) linebreaker 2p
Tertiary: Tactical objectives (you may gain a maximum of 16p from maelstrom objectives)

Fenris
Inlägg: 535
Blev medlem: 05 dec 2008, 16:10
Ort: Växjö

Re: Mini Rydcon 2014! 6-7e september

Inlägg av Fenris »

location, location, location. Endast 1 uppdrag är annat än objektiv, detta ger AM & SM en stor fördel då de kan ta flera enheter per troop FOC. Nästan till den grad att Xenos borde få någon typ av bonus.
5000000000 legyek nem lehet baj, kakilt jó

Alexander_Elmgren
Inlägg: 47
Blev medlem: 18 aug 2012, 12:20

Re: Mini Rydcon 2014! 6-7e september

Inlägg av Alexander_Elmgren »

Alexander Elmgren avanmäler sig också tyvärr då min sambo har precis med kort varsel flyttat till Örebro och därför måste det flyttas grejer hela helgen istället för att spela 40k. :(

cazed
Inlägg: 48
Blev medlem: 15 maj 2014, 10:48

Re: Mini Rydcon 2014! 6-7e september

Inlägg av cazed »

Lite frågor har uppstått!

I vilken ordning sker rundorna? eftersom vi delar på ett FOC kan vi göra förflyttningar och skjuta i helt blandad ordning eller är det Jag sen Fiende 1 sen min lagkamrat och sist Fiende 2?

Innebär en FOC att vi kan lämna en spelare 100% i reserven?

Dras 3 Tactical Objectivs per spelare eller per lag?

Vilken deployment-modell är "pitched battle"?

Mr_riot
Inlägg: 753
Blev medlem: 31 mar 2009, 21:00

Re: Mini Rydcon 2014! 6-7e september

Inlägg av Mr_riot »

Svar på lite frågor:

I vilken ordning sker rundorna? eftersom vi delar på ett FOC kan vi göra förflyttningar och skjuta i helt blandad ordning eller är det Jag sen Fiende 1 sen min lagkamrat och sist Fiende 2? - Det är i "vanlig" ordning. D v s Johan och hans lagkamrat Erik flyttar alla modeller, alla kastar magi etc. Dvs precis som vanligt i spelande.

Innebär en FOC att vi kan lämna en spelare 100% i reserven? -Svar Ja, detta är inga problem alls.

Dras 3 Tactical Objectivs per spelare eller per lag? Detta gäller per /lag

Vilken deployment-modell är "pitched battle"? oooops, skrivsfels nisse har varit framme, det ska vara dawn of war. På mission 4.

Skriv svar