Förslag till armelist tråden!

Allmänna frågor och info om webbsidan
Ynick
Inlägg: 24
Blev medlem: 15 nov 2012, 10:31

Förslag till armelist tråden!

Inlägg av Ynick »

Hejsan!
Jag brukar gilla att kolla andras listbyggen och tittar gärna runt i den tråden. Dock så tycker jag att det är en aning ostrukturerat i tråden ifall man letar efter specifika listor för specifika arméer. Jag undrar härmed ifall man skulle kunna dela in tråden i arméspecifika undertrådar som Heresy-online gör för att enklare hitta.

http://www.heresy-online.net/forums/for ... y.php?f=16

Med tack på förhand!

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Förslag till armelist tråden!

Inlägg av Katarsis »

Jag tycker personligen inte att det känns så aktuellt med tanke på att det på ett ungefär bara är 6 aktiva trådar i armélist-delen per vecka och då skulle det snarare vara svårare att hitta om man är intresserad av flera codex eller bara vill se vad som händer. Vill man hitta fler av ett visst codex går det bra att söka.
Någon mer som har några åsikter i frågan?
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
The Gretchin
Inlägg: 674
Blev medlem: 19 dec 2010, 11:04

Re: Förslag till armelist tråden!

Inlägg av The Gretchin »

Håller med Katarsis (Mattias?). Det är tillräckligt få trådar för att göra det mer komplicerat med ett sådant system.
Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).

eldrak
Inlägg: 327
Blev medlem: 31 maj 2011, 19:03
Ort: Karlstad

Re: Förslag till armelist tråden!

Inlägg av eldrak »

Dåligt förslag, det skulle ge ett gäng döda underforum.

Mer klick för att komma fram till listorna
Färre som tittar på dem och mindre mängd feedback
Allies bryter redan armégränserna
Vissa trådar är samlingstrådar för listor till ett specifikt event
etc

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Förslag till armelist tråden!

Inlägg av Gonka Koff »

Jag kan passa på att tipsa trådskaparen, Ynick, om att vill man kolla listor, så är det bästa sättet att rota i turneringsinformationstrådarna. Där finns det säkert 100 ggr fler listor än i armélistedelen. Sen kan man ju kolla hur det gick för olika listor genom att kolla resultatet. Skönt med facit! ;)
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: Förslag till armelist tråden!

Inlägg av egge »

Jag tycker det hade varit najs med underforum för listor.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: Förslag till armelist tråden!

Inlägg av daskad »

Jag håller inte med, men om man nu vill göra det ska man inte göra mer än 3 underforum. D.v.s. Loyalists, Heretics och Xenos
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Silvertejp
Inlägg: 997
Blev medlem: 20 feb 2010, 22:19

Inlägg av Silvertejp »

daskad skrev:Jag håller inte med, men om man nu vill göra det ska man inte göra mer än 3 underforum. D.v.s. Loyalists, Heretics och Xenos
Det är ju helt meningslöst? Antingen sortera på armé eller inte alls.


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Ynick
Inlägg: 24
Blev medlem: 15 nov 2012, 10:31

Re: Förslag till armelist tråden!

Inlägg av Ynick »

Som jag ser det så verkar det som om många tror att man skulle få döda grupper. Är detta för att man är för lat för att titta i undergrupperna eller för att det inte är intressant att kommentera vissa listor?
Själv tycker jag bara att det skulle förenkla att leta efter listor som är intressanta för en själv samt att jag ändå skulle kolla på de listor som postas i de andra grupperna också.
Gonka Koff: Jag brukar hålla koll på MC´s TTO när det är turneringsdags för att kolla in listor. Det är riktigt bra för där är det oftast någon form av struktur på listorna och jag kan leta mig fram till de listor som jag tycker är intressanta och det är just det som jag efterlyser i armétråden. Någon form av struktur på listorna för att enklare kunna leta de listor som är intressanta. Jag tex tycker inte att smurflistor (jag anser att alla marines är smurfar oavsett färg) för jag tycker personligen att dom är tråkiga. Däremot så gillar jag Xenos-listor i alla de olika former och därför skulle jag gärna enkelt kunna leta mig fram till just dom listorna.
Fast med tanke på att det bara är typ Egge och jag som är för att dela upp armétråden i undergrupper så känns det som om det inte är någon mening att försöka få till en förändring.

Användarvisningsbild
kelaino
Inlägg: 749
Blev medlem: 10 nov 2008, 09:44
Ort: Uppsala

Re: Förslag till armelist tråden!

Inlägg av kelaino »

Ynick skrev:Som jag ser det så verkar det som om många tror att man skulle få döda grupper. Är detta för att man är för lat för att titta i undergrupperna eller för att det inte är intressant att kommentera vissa listor?
Jag tror det beror på att det är relativt få aktiva trådar i armé-list delen. Så, som det ser ut nu, är det lätt att hålla koll på aktiva trådar. (Jämför man med ett större engelskspråkigt forum kan jag tänka mig att där kan vara påtagligt fler aktiva trådar och där behöver man uppdelningen för att det ska bli överskådligt.) I korthet, precis vad Katarsis sa.
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-

Skriv svar