Ny kategori i Köp/Sälj delen?

Allmänna frågor och info om webbsidan
Meister

Ny kategori i Köp/Sälj delen?

Inlägg av Meister »

Tänkte att vi kanske kunde läggatill en affärsredovisningar kategori i köp/sälj delen. Där kan man kommentera olika
individer man har handlat med och redovisa hur affären gått, hur vida den man handlat med var snabb/långsam,
fick du det du ville ha, överföringar/betalningar, o.s.v.

Här kan man kanske också utvärdera commission-målning. Blev det som man ville ha det, gick det fort/långsamt, blev allt enligt överenskommelsen?

Saxat från forumet http://www.airsoftsverige.com's köp sälj/Affärsredovisningar:
SiteAdmin skrev:Trådens rubrik ska vara personens användarnamn på forumet.

En tråd per användare, lägg nya rapporter i existerande trådar om det finns.

Endast användare registrerade på forumet ska kommenteras dock går det bra att kommentera affärer genomförda på annat vis än via forumet i sig.

Tråden ska innehålla vad som bytte ägare och när affären ägde rum.

Tråden behöver absolut inte innehålla några priser.

Om någon byter nick på forumet så ändras inte rubriken på ens affärsredovisningar automatiskt. Man måste i så fall ta kontakt med en moderator eller admin, så fixar vi detta.

Ni behöver inte vara snälla.
Om ni har dåliga erfarenheter med vissa användare så ber vi er att skriva det.
Annars fungerar inte Affärsredovisningar och chansen att just Du blir lurad blir större.

Skriv i affärsredovisningar även fast en affär kanske inte slutförts av någon anledning. Dvs i de fall då köparen visat sig vara oseriös och dragit sig ur eller förhalat affären så länge att det inte blivit något av denna. På så sätt hoppas jag att vi får koll på de som konsekvent säger att de ska köpa utav folk, men skiter i affären efter det.
Jag tycker det är ett bra sätt att hålla god kvalitet på handeln.

Vad tycker ni?

Användarvisningsbild
Röde

Re: Ny kategori i Köp/Sälj delen?

Inlägg av Röde »

Jag har vid enstaka tillfällen dragit mig ur en affär av olika anledningar och råkat ut för "Nerd rage". Jag har fått höra på ex. Sveroks forum att jag är ökänd och har dåligt rykte mm. Mitt samvete säger mig att det är rent skitsnack. En sådan tråd du föreslår har två sidor och det måste man vara klar över om en sådan skulle startas.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Mattias H

Inlägg av Mattias H »

Ja men man kan också ha olika uppfattningar om vad som exempelvis är ett acceptabelt och smidigt beteende Röde, det är väl självklart att det exempelvis jag skriver är ur mitt perspektiv.

Personer som är lite krånglig, om än inte oärliga eller nåt sånt, ser det sällan själva.

Så jag tycker att det är en bra idé.

Dock håller jag med som jag tolkar just Röde att man får försöka ha öppna ögon och till varje pris undvika pajkastning.

Halvar

Inlägg av Halvar »

från min erfarenhet att byta star trek- och LotR-kort tycker jag snarare att varje handlare för promota sina egna "refs", som nog närmast går att beskriva som referenser på en jobbansökan. bara fråga vid varje gjord affär om man får lägga till den personen som referens, eller kanske skita i frågan och rent av bara skriva upp personen ändå. tar inte så stor plats på hemdatorn med en .txt-fil med namn och någon kort rad.
eftersom detta inte är ett bytesforum i första hand kan en tråkig affär påverka andra delar av dennes hobbyverksamhet, även om man bara har förpackat grejerna dåligt så de försvinner i valsarna på posthanteringen (för de av er som minns diskussionerna kring rödes jakt på valkyrie door gunners)
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Halvar skrev:...även om man bara har förpackat grejerna dåligt så de försvinner i valsarna på posthanteringen (för de av er som minns diskussionerna kring rödes jakt på valkyrie door gunners)
Och ingen skugga ska falla över någon av herrarna som hjälpte till att sala fram dessa modeller. Jag tackar för hjälpen än en gång.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Halvar

Inlägg av Halvar »

Röde skrev:
Halvar skrev:...även om man bara har förpackat grejerna dåligt så de försvinner i valsarna på posthanteringen (för de av er som minns diskussionerna kring rödes jakt på valkyrie door gunners)
Och ingen skugga ska falla över någon av herrarna som hjälpte till att sala fram dessa modeller. Jag tackar för hjälpen än en gång.
det var absolut inte meningen att någon skulle tro att jag tycker att dessa herrar och eventuella kvinnor gjort något fel, jag tänkte mer på att det blev något missöde eftersom inte alla här på forumet har sådär jättestor koll på postens sorteringscentraler och dess eventuella brister vid plastgubbefrakt.
Ja' än't bittä'!

Skriv svar