En begäran

Allmänna frågor och info om webbsidan
egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

En begäran

Inlägg av egge »

Jag kom på att jag skulle vilja ha gällande kompmall på första sidan någonstans. Kanske lite text om olika kompsystem som finns och lite vad man kan förvänta sig vid olika sorters turneringar? Alltså inte på forumet utan kanske under "regler" på grundsidan. Kanske kan hjälpa nya att förstå lite om systemet samtidigt som jag (kanske bara jag?) slipper klicka på forumet och sedan klicka mig fram till mallen på forumet. Ytterst smidigt om det istället fanns på grundsidan någonstans.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Re: En begäran

Inlägg av Jocke Rapp »

Bra idé.

Information om hur komp fungerar och turneringar i Sverige i allmänhet var tänkt att vara med från början med ramlade sedan bort. Ska se om vi kan få in det någonstans. Och självklart kan vi då lägga upp en länk till senaste kompmallen där.

Jag kan fråga samma fråga som jag ställt förut: Någon som är sugen på att hjälpa till och jobba lite med sajten i allmänhet och att skriva om komp och turneringar i synnerhet (du får gärna vara någorlunda insatt och bevandrad i svenska språket)?

Silversixx
Inlägg: 1153
Blev medlem: 09 okt 2008, 15:14

Re: En begäran

Inlägg av Silversixx »

dEt tyker ja värkar häfftigt!1 De vil säja, ja kann skriva e text.

Mork
Inlägg: 459
Blev medlem: 28 dec 2008, 22:55

Re: En begäran

Inlägg av Mork »

Skulle kunna bidra lite. Är väl inte direkt något proffs på web-publicering men nåt
ska jag väl klara av.

Vad är du ute efter? Rena texter som förklarar/vaggar in nytt folk i ämnet?
Eller ren kodningshjälp?
Mork, the articulate ork!

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: En begäran

Inlägg av speedfreek »

Jocke vill väl mest ha nya kompisar...

Silversixx
Inlägg: 1153
Blev medlem: 09 okt 2008, 15:14

Re: En begäran

Inlägg av Silversixx »

En tanke vore ju att dra ihop Vox Nox-vampyrlatin med svenska 40k. T ex som stor länk eller menyval.

Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Re: En begäran

Inlägg av Jocke Rapp »

Silversixx skrev:En tanke vore ju att dra ihop Vox Nox-vampyrlatin med svenska 40k. T ex som stor länk eller menyval.
Finns planer på nåt sånt ja.

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: En begäran

Inlägg av egge »

Såg en sak till. Kanske börjar bli jobbigt men.

Går det att lägga upp dem dokumenten som arrangören skickar till sajten? Jag tänker på resultatlistan som oftast är mer detaljerad än den info som kommer upp på sidan. Skulle kunna tänka mig att man lägger upp det som en liten länk sist eller först på resultatlistan för en specifik turnering. Ibland vill man kolla/jämföra poäng, målning e t c. Eller blir det för mycket jobb?
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Re: En begäran

Inlägg av Jocke Rapp »

Det blir lite mer jobb såklart, vilket inte är så populärt. :)

Men det stora problemet är väl att det är lite varierande kvalitet på resultatlistorna som skickas in. Dessutom uppmanar jag folk att inte skicka in detaljerade listor eftersom det underlättar mitt rapportarbete lite.
Men det är klart att det går. Rent tekniskt behöver man inte pilla jättemycket för att få till det. Men det ska som sagt finnas resurser till att göra det också. Jag behöver en slav. =)

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: En begäran

Inlägg av egge »

Alternativt är att en forumsavdelnings döps "resultat från föreningar" så får arrangörer bara lägga in resultaten där om de vill. Alternativt någon annan spelare. Och sedan inte tillåta diskuss om det. Då består ditt jobb utav att öppna en ny forumsdel.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Skriv svar