Feedback på svenska40k.se

Allmänna frågor och info om webbsidan
Användarvisningsbild
Nefrums
Inlägg: 3147
Blev medlem: 02 okt 2008, 10:54

Feedback på svenska40k.se

Inlägg av Nefrums »

Man borde kanske organisera turnerings delen av forumet så att alla kan lägga upp info om sina egna turneringar.. dvs i egna trådar..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Användarvisningsbild
Nefrums
Inlägg: 3147
Blev medlem: 02 okt 2008, 10:54

Re: Feedback på svenska40k.se

Inlägg av Nefrums »

Battle Reports är två ord på engelska..

Nu är det fixat. Och jag kan editera andras inlägg! // Jocke
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Re: Feedback på svenska40k.se

Inlägg av Jocke Rapp »

Tanken är att det ska finnas en egen forumsdel för varje turnering, exemplet är den som ligger nu som heter SydCon.
Sen ska det även finnas en allmän för mindre turneringar. Sedan tänkte jag att det ska vara en turneringskalender på huvudsidan, med länkar till respektive forumsdel.

Användarvisningsbild
Nefrums
Inlägg: 3147
Blev medlem: 02 okt 2008, 10:54

Re: Feedback på svenska40k.se

Inlägg av Nefrums »

login på huvudsidan verkar inte ha nån effect..

Jag hade tycket att det vore bättre om man gick till en forum del där man såg alla turneringar. Som underkategorier eller som trådar.. Detta gör att man snabbare kan få en överblick om vilka turneringar som är påg utan att behöva kolla i massa underforum..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Re: Feedback på svenska40k.se

Inlägg av Jocke Rapp »

Nä, login på huvudsidan är bara för admin. Den behöver kanske inte ligga så tydligt...det är mest om den skulle göra något i framtiden.

Men underkategorier är väl samma sak som underforum? Tanken är genom att gå in i turneringskalendern på huvudsidan (inte forumet) så får man bra överblick. Eller är det viktigt att få det i forumet också? Jag tyckte det var najs att varje turnering kunde ha en helt egen del att skapa massa trådar i om man vill...

Användarvisningsbild
Nefrums
Inlägg: 3147
Blev medlem: 02 okt 2008, 10:54

Re: Feedback på svenska40k.se

Inlägg av Nefrums »

Om man har en forum del för turneringar, så kan de "stora" turneringarna få vars ett underforum, och de andra kan skapa trådar...
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Feedback på svenska40k.se

Inlägg av Katarsis »

Jag tycker att det Jeppa sade sist lät väldigt bra.

I övrigt tycker jag att allt ser jättebra ut men håller jag med om att login:en på huvudsidan tar lite för stor plats; skulle kunna vara en länk med typ 'Adminlogin' som tog en till en loginsida.

/Mattias

P.s. Hej förresten. D.s.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Re: Feedback på svenska40k.se

Inlägg av Jocke Rapp »

Okidok. Då kör vi på det. =)

Användarvisningsbild
Elrik
Inlägg: 228
Blev medlem: 06 okt 2008, 01:52
Ort: Banjoland

Re: Feedback på svenska40k.se

Inlägg av Elrik »

Detta tycker jag:

om "Förstasidan" (började ändra sen blev det ganska mycket)):
Den här sajten är tänkt att vara en samlingspunkt och resursbank för både spelare och turneringsarrangörer i 40k-Sverige. Den är avsedd att drivas gemensamt av flera aktiva och den ska fungera som en rankingsida, turneringskalender och informationssamling. Sajten är inte kopplad till någon enskild förening i Sverige.

Eftersom sajten är helt ny så uppskattar vi att få kommentar och synpunkter på sidan. Så om du har några funderingar eller hittar några buggar, kontakta gärna admin via länken längst ner eller på forumet.

om Ranking:
"Nuvarande ranking" borde heta "Aktuell ranking"
"Rank" borde heta "Rankingpoäng" eller "Poäng"

om Regler:
(information, ändringar i fetstil)
För den som är ny på svenska turneringar kan det vara bra att känna till att de regler som spelas med ibland kan skilja sig mer eller mindre från de i regelboken eller de man är van vid från sin förening. Här har vi försökt samla de vanligaste reglerna och spelvarianter som används på svenska turneringar. För den som är osäker på vad som gäller är det dock alltid bäst att ta kontakt med arrangören av turneringen man är intresserad av att spela i.

om ETC:
European Team Championship - ETC - är det i särklass mest ambitiösa projektet inom Warhammerhobbyn som gjorts. Turneringen är det närmaste vi kommer ett Europeiskt mästerskap, eller Världsmästerskap om man så vill. Det är en stor årligt återkommande turnering som spelas i två dagar i ett europeiskt land. Varje deltagande land skickar ett landslag bestående av ett antal spelare, vanligtvis 8 stycken. Förutom prestigen i att spela och äran i att vinna över de andra tävlande länderna så erbjuder turneringen även goda tillfällen att umgås med spelare från andra spelkulturer och diskutera idéer och nationella regler.

ETC är uppdelat i två turneringar, en i Warhammer 40,000 och en i Warhammer Fantasy. Båda spelen använder ett swiss-system för att avgöra vem som möter vilket lag och sedan väljs vilken spelare som möter vem genom ett pairing-system som ibland skiljer sig från år till år men centralt är att varje lag har en kapten som har ansvar för att para ihop rätt spelare med rätt motståndare.

De två första åren har uttagningen till det svenska landslaget i Warhammer 40,000 skötts genom att en lagkapten valts ut på något vis och sedan har denna kapten handplockat sitt landslag. Till 2009 års ETC kommer det troligen ske en omorganisering i hur spelarna väljs ut och det kommer även finnas metoder för att "kvala" in till landslaget, antingen genom goda rankingpoäng eller genom att vinna vissa turneringar.
För frågor om ETC eller landslaget kontakta nuvarande lagkapten Joakim Rapp.


--
Kommer säkert ha mer synpunkter senare. Puss å kram.
"Dom kallar mig Gud."

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Feedback på svenska40k.se

Inlägg av speedfreek »

Sidhuvudet på forumet bör leda till orginalsidan.
Och vad vill man ha fokus på, sidan eller forumet?
I mitt eget fall så tittar jag aldrig på "hemsidan" utan enbart på forum (RT, DMF, Ylva)

Varje sak som finns på hemsidan kanske bör ha en diskussionstråd, kanske rent av klistrad, redan innan "uppstart"

Skriv svar