Listor till Gothcon

Påsk, Göteborg

Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas

Användarvisningsbild
kombat
Inlägg: 1911
Blev medlem: 12 okt 2008, 01:39
Ort: Lund

Re: Listor till Gothcon

Inlägg av kombat »

DHettNeck skrev:
kombat skrev:
daskad skrev:
Så de ska inte köpa saker ur sitt nya codex de precis har fått? What is this madness...
eftersom daemons spelar med gamla codexen på denna turneringen så ska de väl inte köpa ur nya...
Stämmer det så hade jag helt missat detta.
Sista inlämmingsdatumet för gothcon var ju innan nya daemoncodexen släpptes. DOck måste man väl spela med updateringen som kom i höstas. Där seeker chariots till heralden ersätter den vanliga charioten. Dock är detta sista turneringen som detta är ett problem med sen tar ju nya codexen över.

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Listor till Gothcon

Inlägg av LillePer »

Tror tyvärr Johan har rätt. Dock har ingen spelat med Slaanesh heralder mellan WD släpper och nya codexen. Så det har väl aldrig uppmärksammats. Vi får försöka lösa detta.

Användarvisningsbild
kombat
Inlägg: 1911
Blev medlem: 12 okt 2008, 01:39
Ort: Lund

Re: Listor till Gothcon

Inlägg av kombat »

lättaste lösningen är väl att plocka bort en marine i från någon av squadsen de kostar ju 15 pts styck

joppe2
Inlägg: 125
Blev medlem: 28 okt 2009, 16:46

Re: Listor till Gothcon

Inlägg av joppe2 »

ok, jag får väl köra nya kärran, tar bort lite wargear. Skickar en ny lista snart.

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Listor till Gothcon

Inlägg av Serpent »

refabricated skrev:Vi har i Sverige lyckats bra med att köra huvet i sanden när det kommer till flyers(bra eller dåligt?).
Just GothCon kanske inte är stället att kolla temperaturen på det här. Flyers är bra, och skulle kompas hårt. Alltså använder spelarna inte asmycket flygare... Kolla in kompfritt istället, så lär det vara rätt tätt i luften...
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Listor till Gothcon

Inlägg av refabricated »

Nja, hur många kompfria turneringar finns det?

Komp brukar innebära 0-2 flygare per arme annars får du inte vara med.

Men detta är inte en disskussion som vi skall start här och nu då den debatterats sedan komp uppfanns på stenåldern. Det ända som ändras är hatobjekten :)
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: Listor till Gothcon

Inlägg av Halvar »

refabricated skrev:Nja, hur många kompfria turneringar finns det?

Komp brukar innebära 0-2 flygare per arme annars får du inte vara med.

Men detta är inte en disskussion som vi skall start här och nu då den debatterats sedan komp uppfanns på stenåldern. Det ända som ändras är hatobjekten :)
så gott som bara kompfria turneringar sen sjätte kom. det är min erfarenhet iaf, och en av två anledningar att man inte ser mig på turneringar.
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
kombat
Inlägg: 1911
Blev medlem: 12 okt 2008, 01:39
Ort: Lund

Re: Listor till Gothcon

Inlägg av kombat »

Halvar skrev:
refabricated skrev:Nja, hur många kompfria turneringar finns det?

Komp brukar innebära 0-2 flygare per arme annars får du inte vara med.

Men detta är inte en disskussion som vi skall start här och nu då den debatterats sedan komp uppfanns på stenåldern. Det ända som ändras är hatobjekten :)
så gott som bara kompfria turneringar sen sjätte kom. det är min erfarenhet iaf, och en av två anledningar att man inte ser mig på turneringar.
typ sen i höstas har det bara varit kompade turneringar...

ser fram emot Ulricehamn där jag äntligen kan få spela komp och gnällfritt hoppas jag :)

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Listor till Gothcon

Inlägg av LillePer »

Nja, det var ju kompat på GW och sen Halmstad. Och 2 Varbergs turneringar. Men defcon, SM, lag turneringen (enligt mig iaf) och även några turneringar på östkusten har varit okompade eller väldigt nära.

Användarvisningsbild
kombat
Inlägg: 1911
Blev medlem: 12 okt 2008, 01:39
Ort: Lund

Re: Listor till Gothcon

Inlägg av kombat »

alla dessa har ju haft restriktioner på något sätt så kan ju inte kalla dem för okompade

Skriv svar