Beta-version av missions

Påsk, Göteborg

Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas

Joakim
Inlägg: 2058
Blev medlem: 19 apr 2009, 20:28

Re: Beta-version av missions

Inlägg av Joakim »

Vad kommer ni använda för skala, för känns som om det kan bli halvsvårt att få mycket poäng ibland vilket är bra!
Vilket också gör att kompen gör mer!

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: Beta-version av missions

Inlägg av Halvar »

Inte för att jag kommer få spela sista missionet men varför ska man placera och flytta objektiv om man inte kan ta dem eller får poäng för dem?
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Beta-version av missions

Inlägg av Hylander »

Halvar skrev:Inte för att jag kommer få spela sista missionet men varför ska man placera och flytta objektiv om man inte kan ta dem eller får poäng för dem?
jag har för mig att de ändrat så alla spelar 6 matcher nu.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
Asplund
Inlägg: 1538
Blev medlem: 27 okt 2008, 13:02
Ort: Bästkusten

Re: Beta-version av missions

Inlägg av Asplund »

Jepp, alla får spela!
(match 7 är borta)

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Beta-version av missions

Inlägg av Mortarion »

Joakim skrev:Vad kommer ni använda för skala, för känns som om det kan bli halvsvårt att få mycket poäng ibland vilket är bra!
Vilket också gör att kompen gör mer!
Inte helt klart ännu, men det skall vara svårt att få 20-0
Inte för att jag kommer få spela sista missionet men varför ska man placera och flytta objektiv om man inte kan ta dem eller får poäng för dem?
Doh! Den biten föll bort från primary. De är värda 3p styck.

Johannesson
Inlägg: 669
Blev medlem: 15 okt 2010, 02:07
Ort: Helsingborg

Re: Beta-version av missions

Inlägg av Johannesson »

Hade tänkt köra lite mindre och sämre scoring, men det är ju bara att tänka om :)
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Beta-version av missions

Inlägg av Serpent »

Cleanse and Burn? Vilken sorts deployment är det? Quarters?
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Beta-version av missions

Inlägg av DHettNeck »

Det ser ut som kanon mission överlag tycker jag :)

När rullar man för spells?

Sen har jag några påpekanden.
-Hammer and anvil är verkligen inte en bra deployment. Speciellt inte på turneringar där det står flera bord på rad.
-Price of Victory. Jag skulle aldrig sätt nått annat en 1 på den. Om man ger bort differensen -1 istället så kanske någon vågar buda.
-Varför inte random game lenght på mission 1?
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Beta-version av missions

Inlägg av Mortarion »

Serpent skrev:Cleanse and Burn? Vilken sorts deployment är det? Quarters?
- Det kommer att komma ett eget dokument med Deployment maps. Men tills vidare så kan ni klara er med följande: Hammer and Anvil och Dawn of War är samma som i regelboken. Vanguard Assault är samma som Vanguard strike, förutom att den som väljer sida också väljer vilken diagnoal man spelar på (han väljer alltså mellan fyra hörn). Cleanse and burn är quarter deployment från 5th ed, dvs ställa upp i en quarter men inte 12" från mitten. Hela långsidan är ens kant.
När rullar man för spells?
Precis innan deployment.
-Hammer and anvil är verkligen inte en bra deployment. Speciellt inte på turneringar där det står flera bord på rad.
Det är väl inte min favorit-deployment heller, men jag kände ändå att man var tvungen att ha med den en gång eftersom den är en del av 6th ed. Förhoppningsvis skall missionet göra att det blir lite mindre fegspel dock.
-Price of Victory. Jag skulle aldrig sätt nått annat en 1 på den. Om man ger bort differensen -1 istället så kanske någon vågar buda.
Jag hade lätt budat mer än 1 på den. Man vet att man får runda ett och behöver inte oroa sig för sieze. Och man tar antagligen first blood, så där har man igen en VP. Plus att man inte ger bort first blood, vilket är en VP till (på sätt och vis). Men det kan hända att jag är färgad av att ha spelat DE mycket den senaste tiden, vilket gör att förstarundan är galet viktig. Sen tror jag inte heller att folk kommer att buda 5-6, men något VP kan man allt ge bort. Särskilt när sistarundan inte är så viktig. Och om alla budar 1 så är det bara som i ett vanligt mission. Ingen skada skedd.
-Varför inte random game lenght på mission 1?
Vi kände att det kunde vara kul att testa fixed game length på ett mission. Det var ju några år sedan sist. Och man hör alltid folk som går runt och klagar på att de förlorade enbart på att det blev en runda till/inte blev en runda till. Så nu har vi ett mission där alla vet när det slutar. Plus att det gör förstarundan lite mindre viktig. Eller rättare sagt, det gör sistarundan mycket bättre.

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: Beta-version av missions

Inlägg av Halvar »

fråga kolon. i mission fyra, kan man få first blood med en mawloc fastän spelet inte börjat? tänker då på tactical decision såklart.
Ja' än't bittä'!

Skriv svar