Turneringsklimatet och GothCon 2013

Påsk, Göteborg

Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas

Robert
Hyffsat låg lägstanivå
Inlägg: 815
Blev medlem: 20 nov 2011, 18:19

Re: Turneringsklimatet och GothCon 2013

Inlägg av Robert »

Captaingallas skrev:Robert, du berättar mycket om hur det kan vara utan att tänka på det:
Robert skrev: alla fluffspelare vill ni ha roligt åk till gentlemens achievment eller små turneringar med knas regelr
eller ordna egna turneringar åk inte på okompade kompetativa turneringar där vi vill öva
Robert skrev: seplarna som spelar necrons och gk är trevliga jag hade trevliga matcher mot båda Hesselberg,wallander hade folk anpassat sina armeer hade folk ochså haft roligt mot mina gk och och andras necrons eller demoner.
Robert skrev: ps turnerings spelare främjar hobbyn jag håller på att hjälpa en kille jag aldrig mött som ska spela turnering för första gången med bloodangels och jag hjälper honom få till en bra arme så han inte ska krossas och komma sist, det är inte första eller sista gången som jag komemr göra det vill folk ha hjälp för att klara sig i hård klimat så finns det folk som kan hjälpa dem.
Så: Gör en stentuff armé eller ha inte roligt på turneringar?
jag säger åk inte med en dålig armé om ni inte är bereda att förlora matcher.

man behöver inte ha en stentuff arme på kompade turneringar med aktiv komp med det förutsätter att man åker på turneringar med komp.

det folk verkar säga är att det finns folk som åker på 15+ turneringar om året övar mycket kompetativt kommer med stenhårda(men tillåtna enligt kompen/okompade ) och dom går och vinner mot fluff spelare med sämre armeer stort och det gillar inte vi!
/Kickern

Användarvisningsbild
Excessus
Inlägg: 1550
Blev medlem: 10 apr 2011, 23:52

Re: Turneringsklimatet och GothCon 2013

Inlägg av Excessus »

Så varför gör ni kompetitiva spelare det inte mer till en utmaning för er själva då? Lägg lite band på era listor och välj bort de där extra valkyriorna eller ostbågarna, för ni är ju så pass mycket bättre spelare att det inte borde vara några problem att vinna ändå. Om det är på den nivån att vi andra spelare bara är ett träningsmoment för er (dvs inget viktigt egentligen, bara nåt för att komma vidare till att möta de riktiga spelarna) så borde det väl vara mer intressant att kunna vinna ur ett list-mässigt underläge för att träna era förmågor ännu mer...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Turneringsklimatet och GothCon 2013

Inlägg av Röde »

Robert skrev: det är inget fel på spelarna som spelar bra armer det obalanserade är när folk tar med sig ogenomtänkta armeer till hårda klimat.
En lista behöver inte vara ogenomtänkt bara för att den inte är optad/spammad/internet build. Den kan ju rent av ha ett genomtänkt tema...
Robert skrev: ps 2 ranking blir inte lidande av dåliga resultat den tar dem 6 bästa turneringarna inm ett x antal månaderna så man kan komma sists på 300mans turnering utan att förlora en poäng ända skllnaden en turnering gör är att kanske öka raankingen beroende på hur många poäng man får så man kan byta ut ett tidigare resultat eller om man samma som en tidigare förlängs ens placering lite
Prestige?

Kan ju också vara så att man hoppar för att man ändå inte kan få de där rankingpoängen man räknade med och då är det inte lönt att spela dag två...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Robert
Hyffsat låg lägstanivå
Inlägg: 815
Blev medlem: 20 nov 2011, 18:19

Re: Turneringsklimatet och GothCon 2013

Inlägg av Robert »

Vore möjligt om alla med hårda arméer la sig på samma nivå.
Ja just jävlar set kallad komp gräns men sätter man den på 50 kommer nån flyffkille vara martyr på 75p sätter man den på 75p byter han arme till en ännusnällare.


Ok nej jag tycker inte vi ska byta arméer utan klart turneringssoelare ska spela armen dem Bill öva på till tx för att dom ska åka till staterna etc eller för sm.

Man ska heller inre heller behöva spela aktiv sämre arméer för en grupp människor inte känner sig bekväma med formatet det är faktiskt upp till var och en att ha roligt med dem förutsättningarna som ges.
/Kickern

Robert
Hyffsat låg lägstanivå
Inlägg: 815
Blev medlem: 20 nov 2011, 18:19

Re: Turneringsklimatet och GothCon 2013

Inlägg av Robert »

Dem som kom för att spela mot nya spelare och ha kul skippa nu dag två för att dom inte. Kunde komma i top?

Känner att det verkar vara omöjligt att fortsätta den här diskussionen utan att stämplas som dryg wacc spelare bara för att tydligen har vi spelat för hårt på defcon (traditionel ostfest) för att vi inte hörde oss för bestämde och bestämde att vi skulle spela snälla listor och skrev fluff till vårs arméer utan vi gick och gjorde det oförlåtliga och spelade okompat på en okomad turnering
/Kickern

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Turneringsklimatet och GothCon 2013

Inlägg av Röde »

Robert skrev:Dem som kom för att spela mot nya spelare och ha kul skippa nu dag två för att dom inte. Kunde komma i top?
Så otydlig tror jag inte att jag varit faktiskt. Läs inläggen igen så ser du att det är olika kategorier av spelare jag beskriver.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Silversixx
Inlägg: 1153
Blev medlem: 09 okt 2008, 15:14

Re: Turneringsklimatet och GothCon 2013

Inlägg av Silversixx »

Den här diskussionen börjar bli tröttsam, även om användaren Robert är en ny favorit.

1. Tobias kommer med påståenden, +1 blir lite sur över martyrskapet. Poängen är att Tobias, självutnämnd fluffälskare och hederskyffe, har stuckit ifrån forumet. Han hann dock med att förbarma sig över de elaka pm:en han fått. Det finns nog ingen som tycker att +1's pm var superelakt eller mobbningsbetonat. Men, den påstådda pm-historien verkar inte ha retts ut. Ska man anta att bara ett pm dök upp och Tobias är en känslomässig ung herre som tar väldigt illa vid sig då ett pm kan anses vara en aningen mer integritetkränkande än ett inlägg på forumet? Vi kommer antagligen aldrig få veta.

2. Antidiskussionen där man försöker likställa "fluff" som det mjukaste man kan komma med och "tävling" dess extrema motpol. Antidiskussionen fortsätter och ingen inser att den andre pratar om samma sak. Lägg ner. Och läs punkt 3.

3. Jag har spelat 40k på turnering i minst 10 år, om inte mer. Jag har haft fluffiga listor, stenhårda listor och en alldeles för stor mängd mittemellan. Vad har jag lärt mig? Utöver att mitt tålamod hindrar mig från att spela bra halvvägs in i en turnering? Jag har lärt mig att de spelare som är bra, kommer alltid vara i toppen, även om de tar med sig ett kilo skräp. Försök inte kompensera för era egna tillkortakommanden genom att spela stenhårda listor, eller skylla ifrån er att ni spelar fluffig och snällt. Åker man till en turnering så kan man inbilla sig själv att man åker för att träffa folk och utbyta erfarenheter. Men då kan man likaväl åka på charter till Thailand. Alla åker för att spela. Och för att spela så krävs det att man har en, kanske otroligt lite, tävlingsinstinkt. Det går säkert att skylla ifrån sig och proklamera sig som en figurspels-Jesus med intentioner att ge kärlek till motståndaren och att ens bataljer på något, jävligt underligt, sätt ska resultera i en saga, 40.000 år in i framtiden, och att resultatet är helt obetydligt i sammanhanget. För man har trots allt spelat fluffigt och tillsammans skapat en saga om krig och våld, 40.000 år in i framtiden.
Eller nej. Alla tävlar, olika mycket såklart, och med mängden bokstav-och efternamnskombination som det finns i den här hobbyn så kan väl uttrycken te sig lite annorlunda. Kontentant är: Man åker inte till turneringar med en "Sparka mig"-lapp på ryggen, en risig lista baserad på ett fluff om mangagubbar som har sex med Dark Angels och skapar Dark Angeles - Tau-marines om man inte är riktigt cepig. Och de individerna finns det kanske, på sin höjd, tre av i hela hobbyn. Och två av dem har slutat.
Så, alla ni som låtsas vara förmer, och då menar jag verkligen båda sidor i den här diskussionen, inse att hobbyn är mer än just det du tycker är så jävla viktigt att proklamera om.

Så, skärp er. Stäng den här tråden. Tobias har inte besvarat anklagelserna, argumententen eller för den delen, fattat att han sparkat på ett getingbo på grund av sin egna bristande erfarenheter av just turneringar. Robert, du är säkert en skön kille. Men, dina argument är så jävla cepiga att jag tycker lite synd om dig.

Ciao!

Silversixx
Inlägg: 1153
Blev medlem: 09 okt 2008, 15:14

Re: Turneringsklimatet och GothCon 2013

Inlägg av Silversixx »

Robert skrev:wacc spelare
Win At Cock Cost?

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Turneringsklimatet och GothCon 2013

Inlägg av Röde »

Silversixx skrev:
Robert skrev:wacc spelare
Win At Cock Cost?
Bild
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Turneringsklimatet och GothCon 2013

Inlägg av Mortarion »

Det känns som om den här tråden börjar komma rätt långt från något som har turneringen med GothCon att göra.

Så allmän diskussion om turneringsklimat kan ni ta i någon av de redan befintliga trådarna om detta i den allmänna delen. Om ni har något relaterat till GothConturneringen och klimatet där kan ni ta det i denna tråden.

Skriv svar