Utvärdering 2012

Påsk, Göteborg

Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Utvärdering 2012

Inlägg av Serpent »

Gmats skrev: Hur många utnyttjade WYSIWYG hammaren med tillhörande städ?
Som jag förstod det var det en tärningsmotivationsplats. Ställ några tärningar så att de ser städet, hamra en särdeles dålig tärning, återvänd till spelet. Jag gjorde så med en av mina mindre tärningar efter att ha slagit fyra raka tvåor på saves (med omrull på ettor).
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Utvärdering 2012

Inlägg av Hylander »

Jag invigde den!

Den kommer återkomma på alla TOKs tillställningar...
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Molgorain
Inlägg: 165
Blev medlem: 08 dec 2009, 18:10

Re: Utvärdering 2012

Inlägg av Molgorain »

Lite arbetsskadad, men jag saknade skyddsglasögon vid städet. :(

Såg hur det "skvätte" splitter när Hylander invigde den.

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Utvärdering 2012

Inlägg av Hylander »

Molgorain skrev:Lite arbetsskadad, men jag saknade skyddsglasögon vid städet. :(

Såg hur det "skvätte" splitter när Hylander invigde den.
Sant. Inte för den som slår, då det skvätter åt sidan, men ett tiotal för de runt omkring...
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

mickied
Inlägg: 144
Blev medlem: 26 mar 2009, 19:53
Ort: Göteborg

Re: Utvärdering 2012

Inlägg av mickied »

Personligen så skiter jag i om den så kallade sverigeeliten i att kasta plast dyker upp på Gothcon eller inte. Inget ont om den så kallade eliten men turnerandet i Sverige kretsar inte enbart kring dem och rankingen. Som jag ser det så är Warhammer 40k ett obalanserat spel som i huvudsak är till för att underhålla 2+ personer under ett antal timmar. Det kan vara sunt att inte ta spelet eller sin medverkan i spelet på för stort allvar (sådär säger jag bara för att verka någorlunda normal. Det är inte ett spel, det är en livsstil!).

Gothcon är ett mycket roligt och populärt event med trevlig stämning, så jag kommer fortsätta dyka upp o avnjuta den trevliga o roliga stämningen. Det är viktigt o roligt att turneringsscenen i Sverige är varierad och jag hoppas att det kommer fortsätta finnas de som verkar för mer casual events och även fortsätta finnas de som verkar för mer tävlingsinriktade events.

Keep up the good shit alla gamers, whiners o glidare! :D
The lord giveth. The lord taketh.

NIB
Inlägg: 263
Blev medlem: 30 maj 2011, 09:48

Re: Utvärdering 2012

Inlägg av NIB »

Grattis egge, vad hade du i listan?

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: Utvärdering 2012

Inlägg av egge »

Stealers
Tervigon
Prime
Shrikes
Termagaunts
Hive guards
Tyrannofex
Deathleaper
3 Warriors


Stealers med FNP har jag erkänt är riktigt bra nu. Shrikes suger utom när motståndaren inte skjuter på dem. Men inte en enda match gjorde de sina poäng. Spelmässigt och när jag tänker på det motstånd jag fick skulle jag nog föredragit 60 hormagaunts varav 30 som alltid skadar på 4+. Deathleapern har faktiskt ett syfte i en match där stackars Mattias var tvungen att slå LD slag med sin farseer på 3T6 men med Ld 7. Annars hade två lictors varit bättre i nästan alla matcher.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

NIB
Inlägg: 263
Blev medlem: 30 maj 2011, 09:48

Re: Utvärdering 2012

Inlägg av NIB »

Ja, på pappret ser Lictors bättre ut än Deathleaper. Men dom suger båda, fast i olika nyanser av brunt, imo.
Att Stealers med FNP är bra är väl inget nytt?
Nån turneringsrapport att se fram emot?

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: Utvärdering 2012

Inlägg av egge »

Två poster kvar på bloggen som jag får skryta. Sedan är det stopp igen.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Izin
Inlägg: 416
Blev medlem: 09 okt 2008, 10:31

Re: Utvärdering 2012

Inlägg av Izin »

egge skrev: Shrikes suger utom när motståndaren inte skjuter på dem. Men inte en enda match gjorde de sina poäng.
HYCKLARE!

Dödade
10 Wraithguards+Maugan Ra+Shadow Weaver=Ost
:wub:
17,83

Skriv svar