Missions
Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas
Missions
Här är uppdragen till Gothcon.
- Bilagor
-
- GC-missions 2011.pdf
- (108.18 KiB) Nerladdad 402 gånger
-
- GC universal rules.pdf
- (91.73 KiB) Nerladdad 313 gånger
Re: Missions
Mission 2 känns extremt fördelaktigt att inte börja; kunna joina karaktären sista rundan samt DMF-nightfight.
Mission 3 känns lite konstigt att det skall vara bra att döda något sent.
Bra update utav Buy the Initiative på mission 4.
Lite otydligt hur man är inom 6" från kanten i mission 5.
Annars ser det mycket bra ut.
Mission 3 känns lite konstigt att det skall vara bra att döda något sent.
Bra update utav Buy the Initiative på mission 4.
Lite otydligt hur man är inom 6" från kanten i mission 5.
Annars ser det mycket bra ut.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Det är medvetet att det inte alltid skall vara bäst att börja. Dock är det ju inte riktigt så enkelt att bara joina flaggan sista rundan. Spelaren som börjar har ju lättare att springa iväg med flaggan innan dess.Katarsis skrev:Mission 2 känns extremt fördelaktigt att inte börja; kunna joina karaktären sista rundan samt DMF-nightfight.
Precis som alla andra "within". Om någon del av en bas i enheten är inom 6" från kanten så uppfyller man kravet.Lite otydligt hur man är inom 6" från kanten i mission 5.
Fair enough.
Läser jag allt korrekt att en enhet kan claima/contesta flera objektiv?
Läser jag allt korrekt att en enhet kan claima/contesta flera objektiv?
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Det stämmer.Katarsis skrev:Läser jag allt korrekt att en enhet kan claima/contesta flera objektiv?
I mission 2, flaggan går inte att dra LoS till, men sen står det att den går att targeta precis som en vanlig modell i enheten?
Det framgår inte hur stor flaggan ska vara, antar att det ska vara en 25mm bas?
Annars tycker jag att ni lyckats riktigt bra, ser ut att bli en riktigt rolig turnering
Det framgår inte hur stor flaggan ska vara, antar att det ska vara en 25mm bas?
Annars tycker jag att ni lyckats riktigt bra, ser ut att bli en riktigt rolig turnering
Alexander Merinen
Det går att dra LoS till den precis som vilken annan modell som helst.Zurken skrev:I mission 2, flaggan går inte att dra LoS till, men sen står det att den går att targeta precis som en vanlig modell i enheten?
Det som står i punkt 1 är att flaggan inte själv ser saker under deployment. Så att flaggan "ser" infiltrators spelar ingen roll. (Däremot är den fortfarande en fiendemodell vad gäller Scouts och Infiltrate.)
Den är så stor som folk har modeller eller markörer till. Tanken är väl 25 mm, men om någon har byggt en flagga med 40 mm bas så funkar det också.Det framgår inte hur stor flaggan ska vara, antar att det ska vara en 25mm bas?
Tack!Annars tycker jag att ni lyckats riktigt bra, ser ut att bli en riktigt rolig turnering![]()
Lysande, kanske uppdatera http://tok.sverok.net/gothcon40k/index. ... e=missions med!Argos skrev:Här är uppdragen till Gothcon.
Hur är det generellt med objektiven, är de punktformade eller markörformade?
Det är på gång.Molgorain skrev:Lysande, kanske uppdatera http://tok.sverok.net/gothcon40k/index. ... e=missions med!Argos skrev:Här är uppdragen till Gothcon.
Standard enligt regelboken, dvs spelarna bestämmer själva varifrån man mäter.Hur är det generellt med objektiven, är de punktformade eller markörformade?