Gothcon 2018 - Listor (Allmänt snack)

Påsk, Göteborg

Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas

Användarvisningsbild
Asplund
Inlägg: 1538
Blev medlem: 27 okt 2008, 13:02
Ort: Bästkusten

Gothcon 2018 - Listor (Allmänt snack)

Inlägg av Asplund »


Youndi
Inlägg: 307
Blev medlem: 07 apr 2016, 22:13

Re: Gothcon 2018 - Listor (Allmänt snack)

Inlägg av Youndi »

Tjenis. Den här armen har en flamethrower på sig. Kan jag köra med den ändå om jag visar och förklarar för motståndaren att jag inte kör någon flamer på den modellen? Eller får jag köpa en ny arm på ebay och klippa bort flamern?

Image

Hybris
Inlägg: 54
Blev medlem: 27 jun 2017, 13:03

Re: Gothcon 2018 - Listor (Allmänt snack)

Inlägg av Hybris »

Börjar räkna på alla Tyranid listor ikväll, kollar poäng och fel.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Gothcon 2018 - Listor (Allmänt snack)

Inlägg av DHettNeck »

Vill bara säga grattis till Eldar list nr33's skapare. Helt bruten lista som kom igenom subkompen ;)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Jony
Inlägg: 432
Blev medlem: 15 mar 2009, 23:11
Ort: Eskilstuna

Re: Gothcon 2018 - Listor (Allmänt snack)

Inlägg av Jony »

DHettNeck skrev:Vill bara säga grattis till Eldar list nr33's skapare. Helt bruten lista som kom igenom subkompen ;)
Haha Ja den ser ut som en ITC lista typ :)

kraftman
Inlägg: 645
Blev medlem: 01 jun 2010, 15:11

Re: Gothcon 2018 - Listor (Allmänt snack)

Inlägg av kraftman »

lol

Vilken "mjukislista" jag har....I am a fluffer. Varför inte döpa om turneringen till Må bästa eldar/Ynnarilista vinna...

Ni gör ett bra jobb grabbar, men det slår verkligen fel....Jag saknar gamla hederliga subkompen på GC.

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Gothcon 2018 - Listor (Allmänt snack)

Inlägg av Nurgle »

DHettNeck skrev:Vill bara säga grattis till Eldar list nr33's skapare. Helt bruten lista som kom igenom subkompen ;)
Wtf? Hur ser då okompat ut?

Användarvisningsbild
Spell Familiar
Inlägg: 397
Blev medlem: 02 jun 2015, 10:38

Re: Gothcon 2018 - Listor (Allmänt snack)

Inlägg av Spell Familiar »

kraftman skrev:lol

Vilken "mjukislista" jag har....I am a fluffer. Varför inte döpa om turneringen till Må bästa eldar/Ynnarilista vinna...

Ni gör ett bra jobb grabbar, men det slår verkligen fel....Jag saknar gamla hederliga subkompen på GC.
Möter hellre 33an än Astra listan från helvetet (glömt numret). Jävlar!

Mitt bett är annars att nids kommer konkurrera hårt med eldar om toppen.
"Ahrimans städtant lär ha fullt upp."

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Gothcon 2018 - Listor (Allmänt snack)

Inlägg av Serpent »

kraftman skrev:lol

Vilken "mjukislista" jag har....I am a fluffer. Varför inte döpa om turneringen till Må bästa eldar/Ynnarilista vinna...

Ni gör ett bra jobb grabbar, men det slår verkligen fel....Jag saknar gamla hederliga subkompen på GC.
Kan bara hålla med. Ni som arrar är trevliga. Det är säkert deltagarna med, men vafan..? Komp? Inte en chans.

Jag har tittat igenom alla 77 listorna och jag tror att min -ändå rätt hårda- lista är i den absoluta botten. Jag skulle nog säga att jag har sett åtta stycken listor där min är kapabel att ge den andra en match. Resten är bara att hoppas på mycket skydd eller att det tar sååååå inihelvete lång tid att flytta en biljard små eldarenheter med varsin biljon specialregler att vi bara hinner spela typ två rundor innan tiden tar slut. Eller att jag får så mycket däng i Omgång 1 att jag kan hänga med de andra stryklistorna i bottenträsket. Om Kraken/Kronoslistan eller Eldarlista 33 kom igenom - vilka jävla monster har ni nekat, egentligen?

Jag tycker att det är riktigt tråkigt att det har blivit sånt kompklimat på GothCon i år. Jag gladdes åt att 40K kom tillbaka och att kunna spela en av de mysigare turneringarna i kalendern. Nu känns det betydligt mer lockande att istället åka hem på påskafton och umgås med min allt surare styvmor. För tre dagar av komplett uppförsbacke är inte så kul. Eller så kan vi med skitlistorna ha en egen turnering parallellt med er andra.

Jag kunde kanske ha byggt en hårdare lista, men det finns en massa såna turneringar i det här landet redan. GothCon har av tradition varit en mysturnering med lagoma listor och intressanta uppdrag.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Asplund
Inlägg: 1538
Blev medlem: 27 okt 2008, 13:02
Ort: Bästkusten

Re: Gothcon 2018 - Listor (Allmänt snack)

Inlägg av Asplund »

Lista #33 får vi kompare ta på oss att vi missade fulla innebörden av. Spelaren är nu meddelad att vi vill få in en reviderad lista från.


Sedan vill jag tillägga en personlig (och en smula bitter ;)) kommentar. Övriga arr kan ha annan åsikt.
Tyvärr har inte upplägget fungerat som jag ville. Om våra guidelines/förklaringar varit för luddiga eller om folk helt enkelt inte velat spela inom ramarna vet jag inte, smaken är ju som baken.

Orkar jag ta tag i turneringen igen nästa år kommer jag nog yrka på att den inte ska bidra till rankingen, för att se om det gör något med mysfaktorn. Morot är roligt, men piska kanske är effektivare.

Jag hoppas ändock folk ska få en trevlig turnering i år, vi får kavla upp ärmarna en bit över axlarna i år bara :D
Och på den positiva sidan är det bara ett codex/'typ av lista' folk behöver plugga in sig på i år ;)

Skriv svar