Gothcon 2018 - Listor (Allmänt snack)

Påsk, Göteborg

Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas

Enochia
Inlägg: 598
Blev medlem: 04 nov 2013, 01:33

Re: Gothcon 2018 - Listor (Allmänt snack)

Inlägg av Enochia »

När vi ändå är på ämnet nid listor, kickis jormungandur brigad är bättre än min lista, tror komparna missade den också, 20 autochargande stealers och dakkagaunts i samma lista, borde kunna vinna nästan varje match r1
"average person eats 3 spiders a year" factoid actualy just statistical error. average person eats 0 spiders per year. Spiders Georg, who lives in cave & eats over 10,000 each day, is an outlier adn should not have been counted.

Flygmaskin
Inlägg: 892
Blev medlem: 18 okt 2008, 11:24

Gothcon 2018 - Listor (Allmänt snack)

Inlägg av Flygmaskin »

Heja!

Det blir GC i år! Det är ju asfett!

Jag tycker att det är spännande att det är ett helt nytt listklimat på GC i år även om Nids och Eldar ser riktigt nasty ut.
Hårt eller mjukt, folk kommer alltid att ha en åsikt om hur man skall spela detta spel.
Personligen hade jag föredragit systemet som snackades om i början med minuspoäng för vissa saker, men det känns gött nu med.
Spelet känns jämnare balanserat än någonsin. Topparna och dalarna har jämnats ut grymt mycket sedan 7ed. Matcher som man tror är hopplösa kan visa sig bli intressanta.

Spåkulan:

1. I en dimma av Jack Daniel’s, disel, tunga riff och en bra lista snor Kalle åt sig den största pokalen.

2. Olof spelar alltid bra. Välklädd, vältalig och listig tar han sig igenom turneringen. Snubblar tyvärr på målsnöret när han torskar med 7-13 mot Kalle. En liten seger för Olof är dock att han i turn 1 dödar en Tyrant på ett jävligt flaxigt sätt.

3. Snällaste killen i stan, Björn Håkansson, är en riktig bad-boy vid spelbordet. Du får stryk av honom, men du kan inte hata honom. Vinner alla matcher mot dödens alver och BA i fejset men förlorar oväntat mot en på pappret rätt beige astralista.

4. Alv
5. Chaos
Människomat, till exempel spannmål.

Hybris
Inlägg: 54
Blev medlem: 27 jun 2017, 13:03

Re: Gothcon 2018 - Listor (Allmänt snack)

Inlägg av Hybris »

Enochia skrev:När vi ändå är på ämnet nid listor, kickis jormungandur brigad är bättre än min lista, tror komparna missade den också, 20 autochargande stealers och dakkagaunts i samma lista, borde kunna vinna nästan varje match r1
Är det listan med Swarmlord? Den har inget sätt att få fram swarmlorden tycker jag, Visst den är jobbig ändå. Stealers kommer in och få springa igen men man vet iaf vilken riktning de kommer ifrån när Swarmis står på brädet.
Senast redigerad av 2 Hybris, redigerad totalt 1 gång.

Hybris
Inlägg: 54
Blev medlem: 27 jun 2017, 13:03

Re: Gothcon 2018 - Listor (Allmänt snack)

Inlägg av Hybris »

Min tippade prispall:

1: David Utter
2: Patric
3: Broborn

:)

Offer
Inlägg: 13
Blev medlem: 17 feb 2018, 13:54
Ort: Norrtälje

Re: Gothcon 2018 - Listor (Allmänt snack)

Inlägg av Offer »

Svarten skrev:En annan kör turneringspremiär i 40k, och har noll koll på 90% av listorna, så räknar ändå med att få spö och hamna i botten :D
Samma här! Ingen turneringserfarenhet och nästan ingen erfarenhet av 40k. Har testat lite i Tabletop Simulator så jag har kläm på regler, men har också väldigt svårt att avgöra om listorna är bra eller inte.

Spelar Tyranids nr. 24. Kan vara en bra(eller dålig) lista, men förvänta inget från spelaren. :)
/Kristoffer Gustafsson

Flygmaskin
Inlägg: 892
Blev medlem: 18 okt 2008, 11:24

Re: Gothcon 2018 - Listor (Allmänt snack)

Inlägg av Flygmaskin »

Hybris skrev:Min tippade prispall:

1: David Utter
2: Patric
3: Broborn

:)
Haha! Naa, jag torskar mot många av alvlistorna.
Människomat, till exempel spannmål.

Användarvisningsbild
frgil
Inlägg: 40
Blev medlem: 20 okt 2011, 07:33

Re: Gothcon 2018 - Listor (Allmänt snack)

Inlägg av frgil »

Lista 78
Tror poängen är fel på Troops.
5 Skitarii Rangers med 2 trans. Arqebus borde kosta 32p till per enhet. Verkar vara poäng för en.
Så 64p till.
Samt 10 Rangers kostar väl 70p inte 80p (10 Vanguards kostar 80p)
Summa summarum är det 54p för mycket.
Men jag kan ju ha fel... :)

Iambroborn
Inlägg: 653
Blev medlem: 06 aug 2015, 17:03
Ort: Göteborg

Re: Gothcon 2018 - Listor (Allmänt snack)

Inlägg av Iambroborn »

Hybris skrev:Min tippade prispall:

1: David Utter
2: Patric
3: Broborn

:)
Ville ju dubbla mina chanser till bra placering. Men min klon och jag är numer mergade ;)

Användarvisningsbild
Skcuzzlebumm
Inlägg: 240
Blev medlem: 27 jan 2011, 23:09
Ort: Göteborg

Re: Gothcon 2018 - Listor (Allmänt snack)

Inlägg av Skcuzzlebumm »

frgil skrev:Lista 78
Tror poängen är fel på Troops.
5 Skitarii Rangers med 2 trans. Arqebus borde kosta 32p till per enhet. Verkar vara poäng för en.
Så 64p till.
Samt 10 Rangers kostar väl 70p inte 80p (10 Vanguards kostar 80p)
Summa summarum är det 54p för mycket.
Men jag kan ju ha fel... :)
:oops:

Det skulls vara 10 vanguard inte rangers. Men du har rätt jag har betalt bara för en Arquebus i varje enhet. Mitt fel. Klickade inte tillräckligt gånger på BattleScribe.

Ska mejla MC och se om han vill att jag ta en Arqebus i varje enhet eller ändra det till 15 Präster. Båda kommer ge korrekt poäng
refabricated skrev:Och jag som tänkte spela fluff...

sossen
Inlägg: 1
Blev medlem: 02 mar 2018, 21:52

Re: Gothcon 2018 - Listor (Allmänt snack)

Inlägg av sossen »

Kollade genom andras Blood Angels-listor, tyvärr så tror jag att lista 16 måste välja "Speed of the Primarch" som sitt Warlord Trait om Mephiston ska vara Warlord.

Skriv svar