Gothcon 2018 - Information

Påsk, Göteborg

Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas

joppe2
Inlägg: 125
Blev medlem: 28 okt 2009, 16:46

Re: Gothcon 2018 - Information

Inlägg av joppe2 »

Min lista blev godkänd:

Battalion Detachment
CSM - Alpha legion

Deamon prince of Khorne w wings    183
Talons x2, warp bolter, Warlord (Hatred Incarnate & Talisman of burning blood)

Sorcerer with Jump Pack         122
Combi-bolter, Force stave, No Chaos Mark (Spells: Death hex & warptime)

10 Cultists (autopistol & ccw)                    40

10 Cultists (autopistol & ccw)                    40

10 Cultists (autopistol & ccw)                    40

-----

Daemons Patrol Detachment

Daemon prince of khorne w wings        180   
Axe, talon, Locus of Rage (re-roll charge inom 6”)

10 Bloodletters            70

6st Bloodcrushers            307
Banner, instrument

15 Flesh Hounds            225

--------

Daemons Patrol Detachment

Herald of Slaanesh            66
Locus of Swiftness (Advance + charge inom 6”), (Spell: Hysterical frenzy)

10st Daemonettes            70

20st Seekers                405
Banner, instrument

----
6 CP

Total 1748pts

Sent from my SM-N950F using Tapatalk

Youndi
Inlägg: 307
Blev medlem: 07 apr 2016, 22:13

Re: Gothcon 2018 - Information

Inlägg av Youndi »

joppe2 skrev:Min lista blev godkänd:
Jag har aldrig spelat på Goffcon förut. Hur fick du veta att listan var godkänd?

katzenjammer
Inlägg: 716
Blev medlem: 03 apr 2012, 22:24

Re: Gothcon 2018 - Information

Inlägg av katzenjammer »

Asplund skrev: Är du osäker på din lista kan du skicka mig ett PM eller maila på asplund.johan kanelbulle gmail.com.
Flesh is a design fault

Ogge
Inlägg: 195
Blev medlem: 16 okt 2008, 07:27

Re: Gothcon 2018 - Information

Inlägg av Ogge »

Denna blev inte godkänd.


Big mek
30 slugga boys
29 slugga boys
Gorkanaut
Gorkanaut
Gorkanaut
Gorkanaut

Användarvisningsbild
Asplund
Inlägg: 1538
Blev medlem: 27 okt 2008, 13:02
Ort: Bästkusten

Re: Gothcon 2018 - Information

Inlägg av Asplund »

Serpent skrev:
Spell Familiar skrev:
DHettNeck skrev:Ok. Inte superhård, men långt ifrån snällt.

Kan arr. ge en hint om hur pass mycket för hård den var?
+1
Jag måste understryka att osäkerheten runt hårdhet och tröskel gör mig sådär sugen på att förhandla med hem och familj om att få bli stompad av listor som inte går att få in en träff på. :roll:

Eller är idén att det bara ska vara ett enormt gäng Alpha Legion-/Stygies-/Raven Guard-/Alaitoclistor som gör upp i top-40? ;)
För er som varit på GC tidigare kommer det helt klart märkas vi skruvat upp hårdhetsgraden på vad vi tillåter.
Anledningen till detta är att jag tycker de flesta enheter är spelbara i 8e och har ingen lust att be folk göra medvetet idiotiska listor för att få till nåt sorts mysklimat.

Om vi gör vårt jobb korrekt så kommer dock de mest svår-countrade listorna inte dyka upp.

Påbörjade ett svar på Trögers fråga om hur "hårt är för hårt", men tar det här istället.

Rent krasst har vi inget max på hur hård en lista får vara. I praktiken kommer det dock vara det då många hårda listor bygger på sådant vi inte vill se, listor som raderar en tur ett, spam av hög thoughness/-1 to hit plus fronttrupper eller annat som gör att det krävs väldigt specifik lista för att ens kunna ha en match mot listan. Men det kommer helt klart godkännas listor som ger Göteborgare kalla kårar.
(Sen är iofs vi kompare Göteborgarna, så Sthockholmarna kommer ju ändå tycka vi förbjuder allt ;) )

Vi har godkänt enstaka extremt tåliga modeller, men då har resten av listan inte varit särskilt tålig, eller i fallet Alaitoc/Raven med mera saknat starkt skytte t.ex.

Nu menar jag inte att folk behöver oroa sig för att bannas för att deras lista är skiiitbra mot mariner.
Utan snarare om din enda fara är att motståndaren spelar ett visst "chapter" ur rätt codex, annars sälklubbar du allt. Då har du förmodligen byggt något vi inte vill se.
Vi siktar inte på perfekt jämnlikhet, bra listor kommer helt klart ligga i toppen (då vi inte straffar dem med komp).
Men vi vill att mindre erfarna spelare ändå ska känna att det fanns en chans i varje match.

Iom att vi siktar in oss på stensaxpåse/tiltade/extrema listor så kommer även dåliga sådana förbjudas. Lyckas du hitta nåt värdelöst T8 monster och kör spam av dem kommer vi ändå neka.

Ger det lite mer klarhet?

fauh
Inlägg: 1118
Blev medlem: 24 feb 2015, 16:56

Re: Gothcon 2018 - Information

Inlägg av fauh »

När får man reda på om ens lista blivit godkänd / underkänd? Och om ens lista blir underkänd hur lång tid har man sen på sig att bygga en ny?

Användarvisningsbild
Spell Familiar
Inlägg: 397
Blev medlem: 02 jun 2015, 10:38

Re: Gothcon 2018 - Information

Inlägg av Spell Familiar »

Alltså jag har världens töntigaste fråga:
Jag har nyligen köpt lite as-snygga Necromundamodeller som jag vill spela med som Kultister. Problemet är att jag inte vill basa dem som mina andra kultister (då den ena jobbar i stan och den andra på landet). Kan jag undvika att få minuspoäng för basningskravet genom att ha med mig "ersättarkultister" som är rätt basade men som inte spelas med? Notera att allt kommer vara målat och basat, det kommer bara se ut som att de 10 snyggaste kultisterna kommer från stan.
"Ahrimans städtant lär ha fullt upp."

twigy
Inlägg: 7
Blev medlem: 13 feb 2017, 14:33

Re: Gothcon 2018 - Information

Inlägg av twigy »

Är det någon som kommer köra från Stockholm på fredagen och har en plats över i bilen? Tågen går superdåligt och jag betalar mer än gärna för mig!

Användarvisningsbild
Spell Familiar
Inlägg: 397
Blev medlem: 02 jun 2015, 10:38

Re: Gothcon 2018 - Information

Inlägg av Spell Familiar »

Hur går det med uppdragen? Någon inriktning på dem?
"Ahrimans städtant lär ha fullt upp."

SilentOrch
Inlägg: 9
Blev medlem: 20 dec 2010, 11:59

Re: Gothcon 2018 - Information

Inlägg av SilentOrch »

twigy skrev:Är det någon som kommer köra från Stockholm på fredagen och har en plats över i bilen? Tågen går superdåligt och jag betalar mer än gärna för mig!
Ja. Vi är två st som åker ifrån Sthlm. Vi har inte kommit överens om tider än bara.
Vi kommer även att stanna i Norrköping för att hämta en till person. Du får självklart plats om du vill det.
Mitt nummer är 073 982 35 33
/Mankan

Skriv svar