Gothcon 2018 - Information

Påsk, Göteborg

Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas

Användarvisningsbild
Asplund
Inlägg: 1538
Blev medlem: 27 okt 2008, 13:02
Ort: Bästkusten

Re: Gothcon 2018 - Information

Inlägg av Asplund »

Spell Familiar skrev:Alltså jag har världens töntigaste fråga:
Jag har nyligen köpt lite as-snygga Necromundamodeller som jag vill spela med som Kultister. Problemet är att jag inte vill basa dem som mina andra kultister (då den ena jobbar i stan och den andra på landet). Kan jag undvika att få minuspoäng för basningskravet genom att ha med mig "ersättarkultister" som är rätt basade men som inte spelas med? Notera att allt kommer vara målat och basat, det kommer bara se ut som att de 10 snyggaste kultisterna kommer från stan.
Rent tekniskt antar jag du kan finta oss med att ställa upp de "riktiga" kultisterna till bedömningen. Ok, för en sån här grej och om din motståndare är ok med det. Inte för att spela med modeled to your advantage figgar såklart ;)

Användarvisningsbild
Spell Familiar
Inlägg: 397
Blev medlem: 02 jun 2015, 10:38

Re: Gothcon 2018 - Information

Inlägg av Spell Familiar »

Asplund skrev:
Spell Familiar skrev:Alltså jag har världens töntigaste fråga:
Jag har nyligen köpt lite as-snygga Necromundamodeller som jag vill spela med som Kultister. Problemet är att jag inte vill basa dem som mina andra kultister (då den ena jobbar i stan och den andra på landet). Kan jag undvika att få minuspoäng för basningskravet genom att ha med mig "ersättarkultister" som är rätt basade men som inte spelas med? Notera att allt kommer vara målat och basat, det kommer bara se ut som att de 10 snyggaste kultisterna kommer från stan.
Rent tekniskt antar jag du kan finta oss med att ställa upp de "riktiga" kultisterna till bedömningen. Ok, för en sån här grej och om din motståndare är ok med det. Inte för att spela med modeled to your advantage figgar såklart ;)
Ingen risk. Det är Orlocks så de är rätt dimensionerade. Bara att de har coola stads-baser till skillnad från resten av arméns Castallax-öken. Jag vill bara inte verka oärlig eller finta arret, tror på rättvisa bedömningar snarare än fula knep. Men jag vill ju inte heller dra på mig onödiga minuspoäng.
"Ahrimans städtant lär ha fullt upp."

Hogglas
Inlägg: 81
Blev medlem: 21 okt 2016, 18:08

Re: Gothcon 2018 - Information

Inlägg av Hogglas »

Glöm inte att sista dagen för föranmälan till gothcon är idag, sen blir det dyrare.

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Gothcon 2018 - Information

Inlägg av refabricated »

Ligger inte detta utanför gothcon i år?
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Hogglas
Inlägg: 81
Blev medlem: 21 okt 2016, 18:08

Re: Gothcon 2018 - Information

Inlägg av Hogglas »

refabricated skrev:Ligger inte detta utanför gothcon i år?
Nej, turneringen är fortfarande en del av gothcon, dvs man behöver vara anmäld till konventet med.

Användarvisningsbild
Asplund
Inlägg: 1538
Blev medlem: 27 okt 2008, 13:02
Ort: Bästkusten

Re: Gothcon 2018 - Information

Inlägg av Asplund »

Första sidan nu uppdaterad med länk till missions: https://docs.google.com/document/d/14cB ... sp=sharing

Eventuella oklarheter/frågor får gärna tas här.

Youndi
Inlägg: 307
Blev medlem: 07 apr 2016, 22:13

Re: Gothcon 2018 - Information

Inlägg av Youndi »

Asplund skrev:Första sidan nu uppdaterad med länk till missions: https://docs.google.com/document/d/14cB ... sp=sharing

Eventuella oklarheter/frågor får gärna tas här.
Så om jag förstår saken rätt drar vi inte kort alls i uppdrag 5?

Hybris
Inlägg: 54
Blev medlem: 27 jun 2017, 13:03

Re: Gothcon 2018 - Information

Inlägg av Hybris »

Youndi skrev:
Asplund skrev:Första sidan nu uppdaterad med länk till missions: https://docs.google.com/document/d/14cB ... sp=sharing

Eventuella oklarheter/frågor får gärna tas här.
Så om jag förstår saken rätt drar vi inte kort alls i uppdrag 5?
Läs hela meningen igen :)

Youndi
Inlägg: 307
Blev medlem: 07 apr 2016, 22:13

Re: Gothcon 2018 - Information

Inlägg av Youndi »

Hybris skrev:
Youndi skrev:
Asplund skrev:Första sidan nu uppdaterad med länk till missions: https://docs.google.com/document/d/14cB ... sp=sharing

Eventuella oklarheter/frågor får gärna tas här.
Så om jag förstår saken rätt drar vi inte kort alls i uppdrag 5?
Läs hela meningen igen :)
Jag förstår inte. Vilken mening avses? Jag har läst uppdrag 5 typ 8 gånger nu och kan inte se något om att dra kort. Dessutom bär vi ju omkring på objektivena.

Hybris
Inlägg: 54
Blev medlem: 27 jun 2017, 13:03

Re: Gothcon 2018 - Information

Inlägg av Hybris »

Nu fattade jag hur du menade :D

Mission 5 har inga tactical cards

Skriv svar