Gothcon 2018 - Komp

Påsk, Göteborg

Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas

fauh
Inlägg: 1118
Blev medlem: 24 feb 2015, 16:56

Re: Gothcon 2018 - Komp

Inlägg av fauh »

Stefan-RT skrev:
Asplund skrev:
Tanken är att komma åt stökigheter, men ändå lämna valet ganska öppet att spela vad en vill.
En imperial Knight lista med 4 Knights blir i princip bannad, blir -19 i straffpoäng.
Är koncensus att knights är imba bra :?:
Förmodligen inte befogat med -19 men jag skulle vilja påstå att 4 Knights inte är en typisk gothcon lista.

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Gothcon 2018 - Komp

Inlägg av Flogger »

Detta är nog första GothCon där Knights får vara med alls, så njut av det ;)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Youndi
Inlägg: 307
Blev medlem: 07 apr 2016, 22:13

Re: Gothcon 2018 - Komp

Inlägg av Youndi »

Flygmaskin skrev:
refabricated skrev:- Celestine
- Alla chaptermasters(Draigo, Dante, Abbadon, Kantor, ...) - 'gratis rr to hit'
- Swarmlord
- Cawl

Gullieman har redan -3 iom low, borde räcka. Eller smaska på det på honom med. Men Cpt som man upgraderar + löjtnant känns mer värt tbh.

Finns kanske fler? Men de ovan tillför väldigt mkt till sina resp. arméer. Buffbubblor eller bara awesomeness.



När det gäller duplicerade troops så rekommenderar jag att alla dataslates efter den anda ger -1. Det finns _bra_ troops också.
Gullan får väll -4(-5 om named är med) i och med att han är ett eget detachement?
Bra point. Om man får fråga, räknas Magnus, Mortarion och... den där andra som -4 (för detachement och LoW) eller som -5 (som ovan men inklusive named)?

Användarvisningsbild
Asplund
Inlägg: 1538
Blev medlem: 27 okt 2008, 13:02
Ort: Bästkusten

Re: Gothcon 2018 - Komp

Inlägg av Asplund »

Mall i första posten uppdaterad.

Detachment utbytt till codex keywords.
Karaktärer blir en lista, inte alla.
Truppval och dedicated får ett lättare dubbleringsstraff.

Användarvisningsbild
Trulsante
Inlägg: 1193
Blev medlem: 08 nov 2011, 11:27
Ort: Varberg

Re: Gothcon 2018 - Komp

Inlägg av Trulsante »

Det här verkar ju så lovande att man kanske skulle ta och köpa loss påsken från familjen och spendera den rullandes tärning i Götlabörg :wub:
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime

Nora
Inlägg: 357
Blev medlem: 14 jan 2013, 14:46

Re: Gothcon 2018 - Komp

Inlägg av Nora »

Hej
Är det verkligen bra att ha med forge-world prylar?
Jag kan inte hävda att jag har så bra koll på dem, men om man ser till hur stora modifieringar i poängkostnaden de fick i och med Chapter Approved, så var de inte uppenbart inte helt balanserade från början och frågan är om de verkligen ha balanserat upp det nu?
Om någon har bättre koll eller har ett exempel på något som inte är balanserat så kommentera!
MVH

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Gothcon 2018 - Komp

Inlägg av Flogger »

Tycker det vore roligt med ett gothcon där både LoW och FW är tillåtet, man bli ju bestraffad för det liksom :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

thismeanswarmate
Inlägg: 218
Blev medlem: 31 jul 2013, 05:13

Re: Gothcon 2018 - Komp

Inlägg av thismeanswarmate »

Asplund skrev:-1 för varje armespecifikt keyword (T.ex är Valhallans och Cadians två olika), efter det första.
Tänker ni att det här endast är för det keyword hela detachmenten har gemensamt, eller alla?

T. ex. kör jag ett detachment med Ynnari, och har en blandning av massa olika alver så har jag ju med AELDARI, YNNARI, DRUKHARI, <WYCH CULT>, <KABAL>, ASURYANI, ASPECT WARRIOR, <CRAFTWORLD>, SPIRIT HOST, WARHOST, HARLEQUINS, <MASQUE> och säkert ett gäng som jag missat. Eller räknar jag bara YNNARI, eftersom det är det detachmenten har gemensamt?

Edit: för övrigt mycket bra restriktioner! Mycket roligare med minuspoäng än att banna saker!
By my calculations Spiders Georg would have to eat 58,405,479 and a half spider a day. About 41,000 spiders a second. Obviously Spiders Georg is fucking insane.

Användarvisningsbild
Asplund
Inlägg: 1538
Blev medlem: 27 okt 2008, 13:02
Ort: Bästkusten

Re: Gothcon 2018 - Komp

Inlägg av Asplund »

thismeanswarmate skrev:
Asplund skrev:-1 för varje armespecifikt keyword (T.ex är Valhallans och Cadians två olika), efter det första.
Tänker ni att det här endast är för det keyword hela detachmenten har gemensamt, eller alla?

T. ex. kör jag ett detachment med Ynnari, och har en blandning av massa olika alver så har jag ju med AELDARI, YNNARI, DRUKHARI, <WYCH CULT>, <KABAL>, ASURYANI, ASPECT WARRIOR, <CRAFTWORLD>, SPIRIT HOST, WARHOST, HARLEQUINS, <MASQUE> och säkert ett gäng som jag missat. Eller räknar jag bara YNNARI, eftersom det är det detachmenten har gemensamt?

Edit: för övrigt mycket bra restriktioner! Mycket roligare med minuspoäng än att banna saker!
Jag har helt ärligt för dålig koll på Ynnari för att avgöra. Vad säger mer insatta i ämnet, bör Ynnari straffas för att de kan ta lite av varje?

Användarvisningsbild
Asplund
Inlägg: 1538
Blev medlem: 27 okt 2008, 13:02
Ort: Bästkusten

Re: Gothcon 2018 - Komp

Inlägg av Asplund »

Nora skrev:Hej
Är det verkligen bra att ha med forge-world prylar?
Jag kan inte hävda att jag har så bra koll på dem, men om man ser till hur stora modifieringar i poängkostnaden de fick i och med Chapter Approved, så var de inte uppenbart inte helt balanserade från början och frågan är om de verkligen ha balanserat upp det nu?
Om någon har bättre koll eller har ett exempel på något som inte är balanserat så kommentera!
MVH
Av de två arméer jag har bäst koll på just nu är FW prylar rätt ointresserant efter chapter approved. Baserat på input av resterande i gruppen så har vi inte hittat något totalt game-breaking.

Skriv svar