Passbokning och listor
Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Passbokning och listor
Hej arrangörer,
Det vore väldigt bra om passbokningen kom upp i god tid innan GothCon, så man kan förbereda sig. Jag har en fru som gärna vill veta när man är tillgänglig och när man inte är det under helgen och det kan säkert många känna igen sig i.
Sedan tänkte jag på det här med armélistorna. Nu när vi skickat in listorna så snyggt via ert webbgränssnitt så är jag säker på att det finns någon form av sammanställning av alla listorna lätt tillgängligt. Vid det här laget är ju de spelande kompbedömarna troligen färdiga med sin bedömning så då vore det kanske kul att alla andra får se listorna också, så vi alla har samma möjlighet att spana in dom innan turneringen.
Det vore väldigt bra om passbokningen kom upp i god tid innan GothCon, så man kan förbereda sig. Jag har en fru som gärna vill veta när man är tillgänglig och när man inte är det under helgen och det kan säkert många känna igen sig i.
Sedan tänkte jag på det här med armélistorna. Nu när vi skickat in listorna så snyggt via ert webbgränssnitt så är jag säker på att det finns någon form av sammanställning av alla listorna lätt tillgängligt. Vid det här laget är ju de spelande kompbedömarna troligen färdiga med sin bedömning så då vore det kanske kul att alla andra får se listorna också, så vi alla har samma möjlighet att spana in dom innan turneringen.
Re: Passbokning och listor
Jag ser det lite på samma sätt, och var ett stort problem på Sillycon i Mora för något år sedan. Arrangören samt hans vänner hade kollat igenom alla anmälda listor och visste vad de skulle möta men de publicerade inte listorna så de andra spelarna hade inte en aning. Jag anser att om arrangören/arrangörerna får se listorna så bör ju alla få samma möjlighet, bara mina 5 öre.
Jag förstår om ni inte vill visa allas listor av just anledningen att folk inte ska speltesta mot allt (hur nu de ska göra det effektivt) osv. Men är ni arrangörer så pass objektiva att ni inte kan börja tänka på hur ni ska besegra de olika listorna som kommit in?
Jag förstår om ni inte vill visa allas listor av just anledningen att folk inte ska speltesta mot allt (hur nu de ska göra det effektivt) osv. Men är ni arrangörer så pass objektiva att ni inte kan börja tänka på hur ni ska besegra de olika listorna som kommit in?
-
Silversixx
Tror inte att arrangörerna sitter och håller på listorna för att de och deras vänner ska ha bäst chans att vinna turneringen.
-
Bengtsson den yngre
I have a hunch that this is the work of the wargameing club YLVA, known for bad sportsmanship, rules-lawyering and all-out cheating!
vladdi skrev:Spying? I'm not spying. Just reading an interesting forum;)
Jag har tillgång till listorna och kan inte direkt se mig själv som att ha massa fördelar för att jag har möjlighet att plugga in 140 listor.
Mitt förslag är att faktiskt speltesta era listor mot allt då 140 listor ger rätt mycket variation. Men vi kommer ta upp möjligheten att folk får se listorna.
Angående anmälan till pass är det under diskussion så vi kan snart ge svar.
Mitt förslag är att faktiskt speltesta era listor mot allt då 140 listor ger rätt mycket variation. Men vi kommer ta upp möjligheten att folk får se listorna.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
-
Silversixx
I have a hunch that this is the work of the wargameing club VÄS, known for bad sportsmanship, rules-lawyering and all-out cheating!egge skrev:Jag har tillgång till listorna och kan inte direkt se mig själv som att ha massa fördelar för att jag har möjlighet att plugga in 140 listor.
Den stora fördelen med att få listorna i förväg enligt mig, är att man kan kolla (och förbereda sig) vad man möter så fort lottningen är klar. Då behöver man inte tänka lika mycket under deployment och matcherna borde flyta på snabbare.
Alexander Merinen
- theWatchman
Hade jag fått listorna nu hade jag speltestat mot alla 140egge skrev:Jag har tillgång till listorna och kan inte direkt se mig själv som att ha massa fördelar för att jag har möjlighet att plugga in 140 listor.
-
Silversixx
Fast det tar bort väldigt mycket tjusningen med att spela på turnering.Zurken skrev:Den stora fördelen med att få listorna i förväg enligt mig, är att man kan kolla (och förbereda sig) vad man möter så fort lottningen är klar. Då behöver man inte tänka lika mycket under deployment och matcherna borde flyta på snabbare.
Men, jag är gammalmodig och tycker allt var bättre förr. Inga barn, inga mongon och glada människor som drack sprit och gick runt utan tröja*.
Detta nya 40k äcklar mig litegrann.
*Alla som inte drack eller gick utan tröja samt var barn eller mongo spelade fantasy...
Och det nya 40k äcklas antagligen lite grann av dig...Silversixx skrev: Detta nya 40k äcklar mig litegrann.