Feedback på missions Gothcon 2015

Påsk, Göteborg

Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas

Användarvisningsbild
Excessus
Inlägg: 1550
Blev medlem: 10 apr 2011, 23:52

Re: Feedback på missions Gothcon 2015

Inlägg av Excessus »

refabricated skrev:Nu handlade det BARA om att flytta framkillen till mitten av brädet, "high-fiva" det andra kamera teamet och tillsammans filma allt.
Beror mycket på brädet dock. Det brädet jag spelade på innehöll så pass många LoS blockers för en vanlig infanterimodell att det var svårt att få in en bra plats för filmteamet, många poäng från båda sidorna gick vi miste om.
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Feedback på missions Gothcon 2015

Inlägg av refabricated »

Excessus skrev:
refabricated skrev:Nu handlade det BARA om att flytta framkillen till mitten av brädet, "high-fiva" det andra kamera teamet och tillsammans filma allt.
Beror mycket på brädet dock. Det brädet jag spelade på innehöll så pass många LoS blockers för en vanlig infanterimodell att det var svårt att få in en bra plats för filmteamet, många poäng från båda sidorna gick vi miste om.
Klart, men erkänn att det blivit lite mer strategi i placeringen av killen om du vet att din motståndare kan påverka den.
Lite mer: "Fram med er nu kamera-team för nu blir det åka av!" än "Ställ er där så ser ni allt..."
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
Excessus
Inlägg: 1550
Blev medlem: 10 apr 2011, 23:52

Re: Feedback på missions Gothcon 2015

Inlägg av Excessus »

refabricated skrev:
Excessus skrev:
refabricated skrev:Nu handlade det BARA om att flytta framkillen till mitten av brädet, "high-fiva" det andra kamera teamet och tillsammans filma allt.
Beror mycket på brädet dock. Det brädet jag spelade på innehöll så pass många LoS blockers för en vanlig infanterimodell att det var svårt att få in en bra plats för filmteamet, många poäng från båda sidorna gick vi miste om.
Klart, men erkänn att det blivit lite mer strategi i placeringen av killen om du vet att din motståndare kan påverka den.
Lite mer: "Fram med er nu kamera-team för nu blir det åka av!" än "Ställ er där så ser ni allt..."
Jo det är såklart sant, förutom för melee-orienterade listor då utan bra skytte, eller listor med få men dyra enheter som inte bara kan lägga skytte hur de vill på ett kamerateam.

Kan ju kanske göra så att enheter kan "trycka bort" kamerateamet genom sin närvaro, typ att kamerateamet inte kan vara inom 6" från en fiendestyrka eller nåt?
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Feedback på missions Gothcon 2015

Inlägg av Hylander »

Jag vet att det finns lite av en tradition om att det skall vara lite mer knas på missions på GC. Personligen glömde jag nog en eller två gånger detta speciella missions i matchens hetta. Att vi har KP/TO/Obj att tänkta på samt lite annat gör det i alla fall lätt för mig att missa. Dock var det ju kul att ha med en kamera snubbe till brädet men som Olof är inne på så kanske man kan styra honom lite tex att han måste flyttas bort 12" från fiende enheter eller dylikt. På så sätt är det inte bara att traska in i mitten.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Skriv svar