Allmän diskussion om kompriktlinjerna
Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Allmän diskussion om kompriktlinjerna
Skönt med riktlinjer helt klart.
En snabb fundering bara. Varför står Marneus Calgar under "mycket minus" men lysander under "minus". Känns som att det borde vara tvärt om.
En snabb fundering bara. Varför står Marneus Calgar under "mycket minus" men lysander under "minus". Känns som att det borde vara tvärt om.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Re: Allmän dikussion om kompriktlinjerna
Håller med om det, Lysander är väl både bättre och billigare än Marneus. Iof är Marneus rätt bra han med, han boostar ju hela armén också. Kanske ska man ha båda under "mycket minus".
Alexander Merinen
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Men Marneus kostar jättemycket och har sämre save än Lysander. Hur många gånger har vi sett honom på turneringar egentligen? Jag tycker inte att han är sådär jättehet om man ser till hans kostnad.
Det där var ungefär vad jag sa i den första kommentaren till SM-mallen.Jocke Rapp skrev:Men Marneus kostar jättemycket och har sämre save än Lysander. Hur många gånger har vi sett honom på turneringar egentligen? Jag tycker inte att han är sådär jättehet om man ser till hans kostnad.
ungefär hur bra komp skulle ett 900p hq till ig ge?
När det är du som spelar det, -80.
Re: Allmän diskussion om kompriktlinjerna
När man kollar komp-mallen, så står Eldrad på mycket minus & på minus står många av hans krafter, är det om man har ytterligare farseer med dessa krafter, som man får dessa minus? eller får han med automatik dessa minus också?
Jag kommer att få låg komp, men jag tycker komp är bra för att styra upp listbyggandet, så länge det inte gäller att komp-opta.
Kollar man minus/plus på enheter i sig? eller armeén i sin helhet, när man sätter komp.
Jag har inte varit så aktiv på turnerings-fronten, de senaste åren, därför kanske mina frågor är lite konstiga.
Jag kommer att få låg komp, men jag tycker komp är bra för att styra upp listbyggandet, så länge det inte gäller att komp-opta.
Kollar man minus/plus på enheter i sig? eller armeén i sin helhet, när man sätter komp.
Jag har inte varit så aktiv på turnerings-fronten, de senaste åren, därför kanske mina frågor är lite konstiga.
Vi tittar på armé i helthet. Men för att spelare skall kunna få ett hum om vad vi ser efter så finns riktlinjerna.
Eldrad får man mycket minus av för att han har så bra. Har du även en farseer med bra förmågor så sänks kompen ytterligare.
Eldrad får man mycket minus av för att han har så bra. Har du även en farseer med bra förmågor så sänks kompen ytterligare.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Får tacka för svaret!Hylander skrev:Vi tittar på armé i helthet. Men för att spelare skall kunna få ett hum om vad vi ser efter så finns riktlinjerna.
Hoppas nu bara att jag kan spela denna armé, så bra som den är på pappret.
Kom på en grej ang. kompens påverkan på matchresultatet:
Om det skiljer ett kompsteg avrundar man upp eller ner eller kan man få halva battle points när man ska justerar för komp.?
Om det skiljer ett kompsteg avrundar man upp eller ner eller kan man få halva battle points när man ska justerar för komp.?
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-