Ris och Ros

Påsk, Göteborg

Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas

Joakim
Inlägg: 2058
Blev medlem: 19 apr 2009, 20:28

Ris och Ros

Inlägg av Joakim »

Tack alla som var delaktiga i Gothcon iår!


Några saker jag själv lärde mig som arrangör att vi missade var att skriva ut schemat.
Samt ber om ursäkt för bristen på Kaffe.

Men nyfiken på hur det kändes med denna lokalen, borden, missions, tydlighet från oss osv!

Bronson
Inlägg: 689
Blev medlem: 09 nov 2009, 18:30

Re: Ris och Ros

Inlägg av Bronson »

Jag slog tärning som en röv så jag hatade arrangemanget!!! ;)

+ Jag blev överraskad över hur mycket LoS-block det va på i princip alla bord. Riktigt roligt! Jag gynnades inte av detta dock men det va fortfarande bra!
+ Luftigt och bra mellan borden och helt ok luft (blev lite taskigt under kvällen på lördagen bara).
+ Bra uppdrag, lagomt krångliga och svårt att ta 20-0.

- Egentligen inte erat (arrangörs) fel så det är ingen kritik mot er. Men som nämnts så tyckte jag att GothCon som konvent inte gjorde nåt vidare bra jobb. Krångel med betalning av separat turnering som flera torskade på och bristen på kaffe va väldigt frustrerande när man betalat 350:- + 100:- + 40:-.
Det skulle framföras av arr så det är inget jag tänker påminna om egentligen. Ville bara belysa det enda jag riktigt störde mig på.

Blir det inga löften till nästa år om förbättring från deras sida så vettefan om jag vill åka.

Överlag riktigt bra arrangerat annars!
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Ris och Ros

Inlägg av Flogger »

+ lokalen var jättebra, bra ljus och bra luft. Smidigt att vara granne med Coop.
+ borden var sjukt bra! Terrängen var helt fenomenal! Bra jobbat!
+ grymma missions! typ omöjligt att ta 20-0, precis så det ska vara

- 450kr är väldigt mycket pengar, samt var det LÅNGT ifrån smidigt med betalningen
- dukar och bara målade bord är rätt fult att spela på (särskilt med tanke på att mycket av terrängen var så snygg), ser gärna sandade och drybrushade/fixade bord till nästa gång :)


Kaffe bryr jag mig inte om då jag inte dricker skiten :p
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: Ris och Ros

Inlägg av Neth_Oni »

tärningar...

Men arret var toppen! En av de bästa, om inte den bästa spellokalen jag varit i på en turnering med gott om utrymme och riktigt behaglig ljudnivå. Lite långt från resten av konventet men å andra sidan nära till affär och restaurang. Kaffe kan ni skippa helt tycker jag ;)

Och för min del som faktiskt sover på konventet och jämför med andra turneringar som står utanför konvent och som jag måste fixa boende på hotell eller vandrarhem så är priset helt klart överkomligt men förstår att det suger för de som inte nöjer sig med luftmadrass eller rent av bor nära nog att sova hemma.

Loudhoward
Inlägg: 271
Blev medlem: 14 sep 2013, 19:41

Re: Ris och Ros

Inlägg av Loudhoward »

+ grym terräng edit: på de borden jag spelade och kollade på
+ ok luft (vilket troligtvis är det bästa som kan uppnås i sammanhanget)
+ mwolf borden
+ konsum/coop
+ rapportering och spelschema snabbt och lätt i luren

- kaffe
- frigolit + duk borden
- lite klurigt att som nybörjare, utan att känna folk och veta vem som är vem, hitta domare/arr UNDER matcherna för frågor
- toalettsituation i lokalerna, (eller så utforskade jag inte tillräckligt)

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: Ris och Ros

Inlägg av LillePer »

Jag vill bara flika in och säga tack till:

M-wolf för att vi får låna deras bord.
Alla som hjälper till att ställa upp bord/terräng och hjälper till med efterstäd.

Utan er hade det inte blivit någon turnering, stort tack än en gång.

Joakim
Inlägg: 2058
Blev medlem: 19 apr 2009, 20:28

Re: Ris och Ros

Inlägg av Joakim »

Loudhoward skrev:+ grym terräng edit: på de borden jag spelade och kollade på
+ ok luft (vilket troligtvis är det bästa som kan uppnås i sammanhanget)
+ mwolf borden
+ konsum/coop
+ rapportering och spelschema snabbt och lätt i luren

- kaffe
- frigolit + duk borden
- lite klurigt att som nybörjare, utan att känna folk och veta vem som är vem, hitta domare/arr UNDER matcherna för frågor
- toalettsituation i lokalerna, (eller så utforskade jag inte tillräckligt)

Skall fixa så att vi dommare kanske har en speciell tröja så vi syns.
Vad med frigolit plus duk är det som ogillas? Nyfiken då det för mig som arrangör är bekvämt att jobba med.

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Ris och Ros

Inlägg av Flogger »

Rent praktiskt ser jag inget problem med dem. Helt acceptabla.

Däremot ser det inte snyggt ut, vilket tar bort lite av spelupplevelsen samt gör det tråkigare för åskådare.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Loudhoward
Inlägg: 271
Blev medlem: 14 sep 2013, 19:41

Re: Ris och Ros

Inlägg av Loudhoward »

Joakim skrev: Skall fixa så att vi dommare kanske har en speciell tröja så vi syns.
Vad med frigolit plus duk är det som ogillas? Nyfiken då det för mig som arrangör är bekvämt att jobba med.
När du skriver frågan inser jag att mitt största problem egentligen var så enkelt att jag kunde fixat det själv. Efter ett antal matcher blev dukarna ordentligt slappa på vissa bord, något jag givetvis kunde löst själv inför matcher. Dock håller jag med flogger att det drar ner lite på spelupplevelsen, speciellt när terrängen är så pass bra som den var!

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Ris och Ros

Inlägg av DHettNeck »

Vill börja med att tacka för en trevlig turnering som vanligt :)

+Bra terräng. Kanon bra med LoS-blockers och lagom mycket terräng överlag.
+Luftigt. Det fanns gott om plats att röra sig på mellan borden.
+Klockan. Kanon med en ordentligt nedräkning.

-Målningsbedömningen. Bedömningen i sig var överlag ganska rättvis, men jag ser gärna att det finns tydligare riktlinjer på hemsidan och att dom faktiskt följs. I år var det lite luddigt.
-Inget fika. Stor nackdel med nya lokalerna var bristen på gothcon-support. På kåren funkade det betydligt mycket bättre kaffe och försäljning.
-Schemat. Väldigt konstigt lagt. För sena start-tider och för stressiga matpauser. Börja tidigare och ge minst 1h lunch, gärna 1h och 15min.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Skriv svar