Gothcon 2014 Listor

Påsk, Göteborg

Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Gothcon 2014 Listor

Inlägg av LillePer »

Här kommer listorna för årets Gothcon, återkom gärna med de fel ni hittar i listorna.

https://onedrive.live.com/redir?resid=8 ... ile%2c.pdf

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: Gothcon 2014 Listor

Inlägg av Neth_Oni »

Chaoslistan, nr: 975
En karaktär kan bara välja en artefact, han har 3 på lorden. Warlord inte specifierad.

Användarvisningsbild
Excessus
Inlägg: 1550
Blev medlem: 10 apr 2011, 23:52

Re: Gothcon 2014 Listor

Inlägg av Excessus »

Neth_Oni skrev:En karaktär kan bara välja en artefact
Vart står detta någonstans i Crimson Slaughter boken?


Oops, min lord är warlord! :)
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Loudhoward
Inlägg: 271
Blev medlem: 14 sep 2013, 19:41

Re: Gothcon 2014 Listor

Inlägg av Loudhoward »

Enkel summering, som jag direkt kan säga är något missvisande då jag helt enkelt bara sökt på "lista" och inte alla har "lista" i titel och sedan kollat lite extra där jag direkt kunde se att jag missat:

Primary
Blood angels 3
Chaos Daemons 5
Chaos Space Marines 14
Dark Angels 9
Dark Eldar 8
Eldar 5
Grey Knights 3
Imperial Guard 3
Necrons 4
Orks 4
Space Marines 17
Space Wolves 3
Tau 4
Tyranids 9

Roligt att se att nuvarande power armies är dåligt representerade. Svårt att göra mjuka listor helt enkelt :)

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Gothcon 2014 Listor

Inlägg av Katarsis »

Den regeln ärvs väl från CSM-boken? Annars vet man ju inte hur man skall köpa relikerna.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: Gothcon 2014 Listor

Inlägg av daskad »

I CSM boken byter man ju ut ett vapen för de flesta reliker, så man får ha fler än 1 där med? Enda är att man inte får ha flera av samma
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
Excessus
Inlägg: 1550
Blev medlem: 10 apr 2011, 23:52

Re: Gothcon 2014 Listor

Inlägg av Excessus »

Enligt CSM får man byta ut ett vapen mot en artefakt, och sedan är där två som inte byter ut vapen. I CS finns inga sådana restriktioner, där står det vilka artefakter som byter ut saker och vilka som inte gör det. Dessutom, på en föregående sida finns det hur man "gör" Kranon genom att ta tre artefakter från listan, plasma pistol och 4++ save.
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Gothcon 2014 Listor

Inlägg av Katarsis »

Ja, man skall kanske inte krångla till det i detta fallet och blanda in CSM-boken, även om det kanske skulle behövas förtydligas om man lägger till eller byter vapen mot vissa reliker. Invänta en GothCon-arrangör och se.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Excessus
Inlägg: 1550
Blev medlem: 10 apr 2011, 23:52

Re: Gothcon 2014 Listor

Inlägg av Excessus »

Katarsis skrev:Den regeln ärvs väl från CSM-boken? Annars vet man ju inte hur man skall köpa relikerna.
Där står förklarat i CS boken hur man köper reliker och vilka som får göra det, inga restriktioner nämns.

Dessutom så verkar alla jag snackat med på nätet köra såhär med CS utan några protester egentligen...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: Gothcon 2014 Listor

Inlägg av Neth_Oni »

jag vet inte om det står något specifikt på varje artefakt men vet att det som står är att en modell som har möjlighet att köpa artefakter istället köper från listan i CS-boken, och man har tillgång till att byta ut en. Men är som sagt lite luddigt och något arrangörerna isf får ta ställning till. Jag har inte själv boken så kan inte kolla mer specifikt än så.

Det är rätt många som har glömt att skriva ut vilken som är deras Warlord, kanske kan vara en idé för alla att kolla igenom sin egen lista och skriva vilken som är warlord om detta missats.

Skriv svar