Utvärdering 2012
Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas
Re: Utvärdering 2012
Har läst lite och funderat lite på allas kommentarer fram och tillbaka. För mig känns disskussionen en smula onödig. Är det inte upp till arrangören av en turnering att bestämma hur den skall vara? Som någon sa innan så fullbokades platserna på 2timmar, känns som att det är rätt många som tycker om turneringen då och att man knappats behöver ändra det speciella man har.
Att argumentera med att top notch spelare inte vill komma för att dom inte kan få sina listor Pre kompade känns futtigt. OM det är så, så tycker jag dom kan stanna hemma och låta dom andra 120+ personerna njuta av en unik turnering.
Att argumentera med att top notch spelare inte vill komma för att dom inte kan få sina listor Pre kompade känns futtigt. OM det är så, så tycker jag dom kan stanna hemma och låta dom andra 120+ personerna njuta av en unik turnering.
Jag förstår att det tilltalar vissa, men för egen del är jag en rätt medioker spelare men jag bygger oftast bra arméer. Tråkigt att man stryper det momentet lite, tycker att det borde vara en större del av spelet än vad det är.
Okej grabbar vi kan lugna ner oss lite här nu. Detta är inte rätt plats att ta en diskussion om subjektiv komp, det kan tas i en egen tråd.
Alexander Merinen
-
GastAndreas
Ni har gjort ett kanon jobb i år på 40k Gothcon.
Tycker folk att de inte gillar sin komp de fick så behöver de inte komma nästa år. Alltid samma gnälla varje år.
Arrangörerna ville inte ha en komp diskution. Så låt bli att prata om det.
Tycker folk att de inte gillar sin komp de fick så behöver de inte komma nästa år. Alltid samma gnälla varje år.
Arrangörerna ville inte ha en komp diskution. Så låt bli att prata om det.
Fast det kan ju vara så att folk tycker de fick genuint fel komp utan för dess skull är emot subjektiv komp och för satanistiska ritualmord av spädbarn osv, då är det ju lite taskigt att säga att de inte är välkomna tillbaka. En separat tråd med en konstruktiv diskussion om den subjektiva kompen kanske inte är en så dålig idé. Om inte annat så samlar det ju alla åsikte om komp i en tråd som kan ignoreras och all annan utvärdering kan ske i denna tråden utan störning.GastAndreas skrev:Tycker folk att de inte gillar sin komp de fick så behöver de inte komma nästa år.
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.
Tror dock Swen har koll...
Tror GastAndreas syftar lite fel utan att de som inte gillar subjektiv komp kan stanna hemma. Att ha e tråd om subjektiv komp kanske är vettigt men inte då om dess vara eller ej utan hur man kan göra den så bra som möjligt. Mallar som sedan gås +/- på är också bra att utelämna.Yautja skrev:Fast det kan ju vara så att folk tycker de fick genuint fel komp utan för dess skull är emot subjektiv komp och för satanistiska ritualmord av spädbarn osv, då är det ju lite taskigt att säga att de inte är välkomna tillbaka. En separat tråd med en konstruktiv diskussion om den subjektiva kompen kanske inte är en så dålig idé. Om inte annat så samlar det ju alla åsikte om komp i en tråd som kan ignoreras och all annan utvärdering kan ske i denna tråden utan störning.GastAndreas skrev:Tycker folk att de inte gillar sin komp de fick så behöver de inte komma nästa år.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
-
Silvertejp
En tanke jag har/hade på att göra den subjektiva mallen så bra som möjligt är att se till att kompbedömningsgruppen spelar alla codexar den ska bedöma. Eldarlistorna har ju tagits upp som att det var lite felbedömda och det kan ju ha att göra med att ingen i bedömningsgruppen spelar Eldar? Bara en tanke.
Per Sturesson får väl jobba nästa år...Silvertejp skrev:En tanke jag har/hade på att göra den subjektiva mallen så bra som möjligt är att se till att kompbedömningsgruppen spelar alla codexar den ska bedöma. Eldarlistorna har ju tagits upp som att det var lite felbedömda och det kan ju ha att göra med att ingen i bedömningsgruppen spelar Eldar? Bara en tanke.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Tack för en grymt turnering. Jag hade roligt. Jag är glad att ni som arrar lägger ner tid på att organisera spektaklet med allt vad det innebär av planerande, listläsande, kompbedömande, missionsskrivande, bärande och annat.

Börjar med att berömma er arrangörer för en otroligt trevligt arrangemang & för allt arbete som ni lagt ner.
Hemsidan med inrapportering, att kunna se motståndare & lista inför kommande slag var helt otroligt!!
Enda negativa är just början utav slaget på söndag morgon, möjligtvis om man kunde flyttat starten till 0900 istället.
Hur många utnyttjade WYSIWYG hammaren med tillhörande städ?
Hemsidan med inrapportering, att kunna se motståndare & lista inför kommande slag var helt otroligt!!
Enda negativa är just början utav slaget på söndag morgon, möjligtvis om man kunde flyttat starten till 0900 istället.
Hur många utnyttjade WYSIWYG hammaren med tillhörande städ?