Kompen på Gothcon Uppdaterad 10/3

Påsk, Göteborg

Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas

larshultin
Inlägg: 33
Blev medlem: 11 nov 2013, 18:18

Kompen på Gothcon

Inlägg av larshultin »

Jag har aldrig spelat med komp förut så om jag ställer dumma frågor får ni ha lite överseende.
Ska spela csm på GC. Hittar dock ingen komp för Aura of dark glory, murdersword, sigil of corruption och palaquin.
Är det ingen komp på dessa, kommer det komma, eller har jag missat var det står?

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Kompen på Gothcon

Inlägg av Serpent »

larshultin skrev:Jag har aldrig spelat med komp förut så om jag ställer dumma frågor får ni ha lite överseende.
Ska spela csm på GC. Hittar dock ingen komp för Aura of dark glory, murdersword, sigil of corruption och palaquin.
Är det ingen komp på dessa, kommer det komma, eller har jag missat var det står?
Står det inget minus kan du nästan förutsätta att det är noll i komp. Särskilt om andra gifts och uppgraderingar är listade. :)
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Mag-El
Inlägg: 682
Blev medlem: 23 okt 2008, 15:02
Ort: Malmö

Re: Kompen på Gothcon

Inlägg av Mag-El »

En liten fråga angående alliering.

Att ha de tre hjältarna för Harlequins till Eldar kostar galet mycket i komp pga Allieringsminuset för BBs. Kan man bli kompenserad för detta iom att de inte kan joina(som är BBs största fördel).

Att ta ett minus på 63 i komp för de tre var lite saftigt.

Blir helt fel i min mening att ha en mall där man förutsätter att spelaren optar när man vill ha en turnering som är "snäll".

Känns mongo när jag kan ta in typ 3 Wave Serpents för det.

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Kompen på Gothcon

Inlägg av Gonka Koff »

håller med, samma gäller ju för LotD.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Joakim
Inlägg: 2058
Blev medlem: 19 apr 2009, 20:28

Re: Kompen på Gothcon

Inlägg av Joakim »

Ta gärna upp samma fråga i komptråden så ser vi över det samt den subjektiva delen hjälper troligen en del.

Mag-El
Inlägg: 682
Blev medlem: 23 okt 2008, 15:02
Ort: Malmö

Re: Kompen på Gothcon

Inlägg av Mag-El »

Menar du komptråden för 1.0?

Detta är ju "Kompen på GothCon".

Joakim
Inlägg: 2058
Blev medlem: 19 apr 2009, 20:28

Re: Kompen på Gothcon

Inlägg av Joakim »

Absolut jag kan justera det i viss mån. Men då jag vill använda mallen så vill jag också se att vi gör den så rättvis vi kan fram till Söndag. Har tagit upp det med kompgruppen så skall vi se vad vi kan göra.

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Kompen på Gothcon

Inlägg av refabricated »

Kompmall 1.0 finns nu på det vanliga stället. Vi reserverar oss för att fixa uppenbara felskrivningar och vi tar oss också friheten att själva avgöra vad som är felskrivningar.

//Olof
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Warhamster
Inlägg: 1
Blev medlem: 08 mar 2015, 23:01

Re: Kompen på Gothcon

Inlägg av Warhamster »

Jag har en lite dum fråga angående orker. Minuset för Horde Gäller det alla listor mer orker eller är det för "Ork horde" detachments? Jag frågar för att den Inte har exakt samma namn och det verkar vara en egen rubrik. Jag antar att detta är lättare att förstå om man hängt med i utvecklingen av mallen.

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Kompen på Gothcon

Inlägg av refabricated »

Warhamster skrev:Jag har en lite dum fråga angående orker. Minuset för Horde Gäller det alla listor mer orker eller är det för "Ork horde" detachments? Jag frågar för att den Inte har exakt samma namn och det verkar vara en egen rubrik. Jag antar att detta är lättare att förstå om man hängt med i utvecklingen av mallen.
Det gäller antalet orkmodeller.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Skriv svar