Notera att jag kan vara helt ute och cyckla nu men; en IC som är stubborn som joinar en enhet som inte är stubborn då får väll enheten också stubborn, borde väll vara samma sak med scoring.
USR har sina egna regler för vad man ger och vad man tappar, ofta olika från regel till regel.
Missions
Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas
Re: Missions
Scoring är inte en USR, så det gäller inte samma regler. Och att han gör hela enheten scoring kommer inte att hända.
scoring är inte nån usr och huruvida en enhet är scoring eller inte påverkas inte på något sätt av att någon annat är scoring eller inte...
Om en ic är scoring så kommer den fortsätta vara det oavsätt men han joinar, och de han joinar påverkas inte..
Det är bara USR som påverkas och de fungerar alla olika...
Om en ic är scoring så kommer den fortsätta vara det oavsätt men han joinar, och de han joinar påverkas inte..
Det är bara USR som påverkas och de fungerar alla olika...
Med tanke på att det är Ooan som skriver regeln som säger att IC kan vara scoring så bör han nog få avgöra själv hur den ska tolkas...
- speedfreek
Hur funkar det i uppdraget när man "offrar" 201p för sieze?
Dör de gubbarna eller tas de bara bort?
-Kommer en enhet attack bikes+karaktär, där man tar bort karaktären, att ta ett Ld-test innan runda ett?
-Kommer en Ethereal att få halva sin armé att springa hem?
-Blir Bjorn the Fellhanded ett objektiv?
-Kommer en enhet attack bikes+karaktär, där man tar bort karaktären, att ta ett Ld-test innan runda ett?
Om man har gjort en karaktär scoring och han joinar en enhet så är han fortfarande scoring. Fast man mäter från karaktären och inte från enheten. Enheten han har joinat är fortfarande inte scoring.
Det räknas som att de aldrig kom in på plan, dvs de är döda, men de dog inte vid någon speciell tidpunkt så det blir inga test.Hur funkar det i uppdraget när man "offrar" 201p för sieze?
Fick vi nånsin något svar på denna?Zurken skrev:På Mission 5 så tror jag det behöver klargöras lite om vad som händer om man väljer en Tactical squad som sedan combat squadar, eller en Infantry squad som mergeas? (jag antar att man får välja en av combat squadsen och att man är tvungen att döda hela den stora mergeade Infantry squaden, men det framgår inte riktigt).
Sorry, glömde visst att posta svaret. Om en squad delas måste man utplåna båda delarna och om den slås ihop måste man döda hela den kombinerade squaden.fjugin skrev:Fick vi nånsin något svar på denna?Zurken skrev:På Mission 5 så tror jag det behöver klargöras lite om vad som händer om man väljer en Tactical squad som sedan combat squadar, eller en Infantry squad som mergeas? (jag antar att man får välja en av combat squadsen och att man är tvungen att döda hela den stora mergeade Infantry squaden, men det framgår inte riktigt).