tsss... alla vet att enda anledningen till att du vann var för att jag inte var med i år...Argos skrev:(vilket inte är så troligt, eftersom jag vill kunna vinna utan att folk säger att det är för att jag satte min egen komp)
Stort tack till arrangörerna
Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas
Re: Stort tack till arrangörerna
Äh, du är bara avundsjuk för att jag vunnit fler GC de senaste tre åren än du har gjort.Nefrums skrev:tsss... alla vet att enda anledningen till att du vann var för att jag inte var med i år...Argos skrev:(vilket inte är så troligt, eftersom jag vill kunna vinna utan att folk säger att det är för att jag satte min egen komp)
-
Silversixx
Hurra till arrangörerna!
Det andra om att Anders fuskade till sig sin komp (vilket jag inte tvivlar en sekund på såklart. Bra i 40k är han inte) och att ställa en massa ultimatum på GC passar jag på.
Det andra om att Anders fuskade till sig sin komp (vilket jag inte tvivlar en sekund på såklart. Bra i 40k är han inte) och att ställa en massa ultimatum på GC passar jag på.
- speedfreek
Vet inte om det kanske kan ha tyckts låta så ifrån mig, men isåfall var det verkligen inte meningen.Argos skrev:Om jag fortsätter arrangera (vilket inte är så troligt, eftersom jag vill kunna vinna utan att folk säger att det är för att jag satte min egen komp)
Men du är skyldig mig en poäng i slutresutlatet till nästa gång du arrar något...
Och tack för ett riktigt bra konvent och en i de allra flesta fall helt ok kompbedömning.
Jag tyckte att det var ett härligt arrangemang med roliga motspelare, bra uppdrag, tydliga poängsättningar, generös målarbedömning och riktigt saftig nerd-rage emellanåt. Plus för att jag fick spela en extrabatalj, det var kul.
En annan kul grej är att David Gustafsson har hotat att spela med min lista nästa gång eftersom den var så uppenbart felkompad, fast åt andra hållet, än en viss space wolf-armé
Ärligt talat tyckte jag att det funkade fint med kompen och som det sagts tidigare så är ju det här ett utmärkt forum för att testa sina listor. Och vill man inte för att man vill vara lite hemlig så får man stå sitt kast...
Stora gratulationer till ett väl genomfört arrangemang! Hoppas vi får vara i kårhuset nästa gång
/Jens, bäste DMFare
En annan kul grej är att David Gustafsson har hotat att spela med min lista nästa gång eftersom den var så uppenbart felkompad, fast åt andra hållet, än en viss space wolf-armé
Ärligt talat tyckte jag att det funkade fint med kompen och som det sagts tidigare så är ju det här ett utmärkt forum för att testa sina listor. Och vill man inte för att man vill vara lite hemlig så får man stå sitt kast...
Stora gratulationer till ett väl genomfört arrangemang! Hoppas vi får vara i kårhuset nästa gång
/Jens, bäste DMFare
...medan jag mest använder fingar, knivar och lim. Och greenstuff emellanåt:speedfreek skrev:Jag bygger bara med rövkorgen
Imperial Fists: http://svenska40k.se/forum/viewtopic.php?f=9&t=552
Orker: http://svenska40k.se/forum/viewtopic.php?f=67&t=3327
- theWatchman
Klart jag skall spela med din lista! vi brukar väl byta listor??? På Lincon kör väl du mina vargar? 
-
Silversixx
Apropå lokalerna så vet jag att Morgan fixat de bästa tillgängliga för figurspelarna.
Rollspelarna behöver sina singelrum (och en liten del av Vasa är tillgänglig tror jag, det är massa datorer och teknikrum överallt).
Hade det funnits en enorm samlingslokal tillgänglig så hade vi och Fantasy nog fått den.
Tycker snacket om utpressning är lite nerdrage-löjligt. Jag tror inte att Tobe et al bangar Gothcon nästa år i tyst protest.
Och skulle Tobe göra det så hade det nog möts av ett stort jubel med slagverksmarchband och kvinnor som kastar käppar i luften.
Personligen så kollar jag efter en svinbillig lokal i Göteborg som kan husera 150+ personer med bord och terräng...
Rollspelarna behöver sina singelrum (och en liten del av Vasa är tillgänglig tror jag, det är massa datorer och teknikrum överallt).
Hade det funnits en enorm samlingslokal tillgänglig så hade vi och Fantasy nog fått den.
Tycker snacket om utpressning är lite nerdrage-löjligt. Jag tror inte att Tobe et al bangar Gothcon nästa år i tyst protest.
Och skulle Tobe göra det så hade det nog möts av ett stort jubel med slagverksmarchband och kvinnor som kastar käppar i luften.
Personligen så kollar jag efter en svinbillig lokal i Göteborg som kan husera 150+ personer med bord och terräng...
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Nästa år kommer ju köket vara renoverat igen så då borde det ju finnas en stor lokal ledig, antingen den där fiket var nu eller den där fiket brukar vara...
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Tyvärr, inget Lincon för mig, men jag kan skicka min lista om du villtheWatchman skrev:Klart jag skall spela med din lista! vi brukar väl byta listor??? På Lincon kör väl du mina vargar?
Jag hoppas på Kårhuset, det var större än matsalen är. WHFB kan få vara uppe i Lingsalen då, schysst va?
...medan jag mest använder fingar, knivar och lim. Och greenstuff emellanåt:speedfreek skrev:Jag bygger bara med rövkorgen
Imperial Fists: http://svenska40k.se/forum/viewtopic.php?f=9&t=552
Orker: http://svenska40k.se/forum/viewtopic.php?f=67&t=3327
-
Silversixx
Men palla uppförsbacken...Ironjens skrev:Tyvärr, inget Lincon för mig, men jag kan skicka min lista om du villtheWatchman skrev:Klart jag skall spela med din lista! vi brukar väl byta listor??? På Lincon kör väl du mina vargar?Någon behöver ju hålla den för högt kompade LBM-fanan högt, så att säga...
Jag hoppas på Kårhuset, det var större än matsalen är. WHFB kan få vara uppe i Lingsalen då, schysst va?