Stort tack till arrangörerna
Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas
Re: Stort tack till arrangörerna
Eller så hyr 40k-delen lokalerna själv och arrangerar sitt spelande på samma helg som gothcon, men som ett eget konvent. Är ju inte direkt som att man hinner göra mycket mer på ett konvent än spela 40k. Vill man in på gothcon kan man ju gästa dem, kanske ha ett utbytes-gäst-system?
Menas det att 40K folket skulle ställa ultimatum, för att ställa upp?the godfather skrev:precis, do the math, 13papp är inte mycket sett till inkomster från oss.
Jag gillar inte utpressningar..
-
Bengtsson den yngre
haha sveriges 40kspelare kräver större lokaler och renare toaletter! Vi varslar Gothcon om spel-strejk och utser Hylander som huvudförhandlare!
vladdi skrev:Spying? I'm not spying. Just reading an interesting forum;)
GothCon kommer ha en 40k-turnering oavsett om några 40k:are arrangerar en annan turnering i Göteborg runt påsk. Jag är inte säker på att det bästa är att ha två konkurrerande turneringar samma tid.
Man skall väl inte glömma att det till stor del är den stabilitet och andra förmåner som GothCon erbjuder arrangörerna som gör att GothCon har lyckats etablera sig som Sveriges största och mest pålitliga turnering.
Om jag fortsätter arrangera (vilket inte är så troligt, eftersom jag vill kunna vinna utan att folk säger att det är för att jag satte min egen komp) kommer jag fortsätta samarbeta med GothCon för att försöka få bättre förutsättningar för 40k på GC. I år fixade GothCon en extra sal till oss så att vi kunde öka deltagarantalet och samtidigt få lite mer plats i salarna. Nästa år får vi kanske ännu mer utrymme så att vi kan skita i passen. Morgan, som är figurspelsansvarig på GC, är väl medveten om våra önskemål och jobbar hela tiden för att förbättra för oss.
Det hade känns jättekonstigt att börja ställa ultimatum mot GC och kräva bättre lokaler när det enligt min uppfattning är GC som till den största delen försett Ylva med det spelarunderlag som gör att vi år efter år kan ha 100+ deltagare.
Som vanligt är det bästa sättet att skapa en förändring att sluta gnälla och försöka åstadkomma nåt själv, fler 40k-turneringar är alltid positivt. Men jag tror det är roligare om dessa turneringar ligger på en annan tid en påsk, så vi spelare kan åka på alla turneringar. Och förhoppningsvis kan någon hitta ett koncept som är bättre än GothCons.
Det är iaf min åsikt. Vet inte om det blev så vettigt eller sammanhängande, skyller på tröttheten efter en seg arbetsdag idag...
Man skall väl inte glömma att det till stor del är den stabilitet och andra förmåner som GothCon erbjuder arrangörerna som gör att GothCon har lyckats etablera sig som Sveriges största och mest pålitliga turnering.
Om jag fortsätter arrangera (vilket inte är så troligt, eftersom jag vill kunna vinna utan att folk säger att det är för att jag satte min egen komp) kommer jag fortsätta samarbeta med GothCon för att försöka få bättre förutsättningar för 40k på GC. I år fixade GothCon en extra sal till oss så att vi kunde öka deltagarantalet och samtidigt få lite mer plats i salarna. Nästa år får vi kanske ännu mer utrymme så att vi kan skita i passen. Morgan, som är figurspelsansvarig på GC, är väl medveten om våra önskemål och jobbar hela tiden för att förbättra för oss.
Det hade känns jättekonstigt att börja ställa ultimatum mot GC och kräva bättre lokaler när det enligt min uppfattning är GC som till den största delen försett Ylva med det spelarunderlag som gör att vi år efter år kan ha 100+ deltagare.
Som vanligt är det bästa sättet att skapa en förändring att sluta gnälla och försöka åstadkomma nåt själv, fler 40k-turneringar är alltid positivt. Men jag tror det är roligare om dessa turneringar ligger på en annan tid en påsk, så vi spelare kan åka på alla turneringar. Och förhoppningsvis kan någon hitta ett koncept som är bättre än GothCons.
Det är iaf min åsikt. Vet inte om det blev så vettigt eller sammanhängande, skyller på tröttheten efter en seg arbetsdag idag...
jag tycker hela Gothcon ska flytta till Mässan, tillsammans med Dreamhack! Det enda jag hade saknat från withfeldtska området är landala krog.
-
Booogeyman
"Hjälp det är dålig luft här vid fönstret!
Kan GC-ledningen komma och hjälpa mig!"
Kan GC-ledningen komma och hjälpa mig!"
"Make sure you find out what your opponent wants from the game, before you start. If he wants a close fought, balanced game and you pound him into the ground with a beardy army, he won't want to play you again.
Have you really won?"
Have you really won?"
Tack för en rolig turnering! Allt var tipptop. Trevliga spelare och arrangörer och fina missions. Klockan fungerade bra tycker jag. Inga förseningar och tydliga regler kring tiden. Snyggt jobbat!
Noterade i förbigående att den fjärde salen inte alltid utnyttjades maximalt, slagen kan nog ibland portioneras ut jämnare mellan salarna, alternativt kan spelarna själva ta ett initiativ och byta sal.
"Sir, the possibility of successfully navigating an asteroid field are 3,720 to 1!"
"Never tell me the odds."
"Never tell me the odds."
Vi flyttade över en del av matcherna, främst under lördagen. Självfallet skall spelarna spridas så bra det bara går.Delirium skrev:Noterade i förbigående att den fjärde salen inte alltid utnyttjades maximalt, slagen kan nog ibland portioneras ut jämnare mellan salarna, alternativt kan spelarna själva ta ett initiativ och byta sal.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Vi på wfb sidan är inte helt främmande för att gå ihop och fixa nått med 40K crewet. Vi har blivit förfrågade om att hålla i SM i gbg. Detta brukar ligga i slutet på Maj men kan skjutas fram lite för att undvika tentor och sånt. Får vi yta i kårhuset för våra 60 bord så funkar dety och vi kan nog dra en 120ish spelare också och på så vis fixa Sveriges största GW event om viljan finns.
/Johan R
/Johan R