Kompen på Gothcon Uppdaterad 10/3
Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas
Re: Kompen på Gothcon
Dååååå skippar vi honom...
Och Cypher?
Och Cypher?
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
Återkommer om cypher. (Har ungefär koll på vad han gör men vill dubbelkolla innan jag säger något)
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Jag skulle gissa nånstans 80-100.Excessus skrev:Vad kompar Be'lakor?
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Hmm, chaos kompen...de heter Noise marines, och minuset för andra blastmastern, är det per squad eller totalt?
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
en liten fråga om komp, allieringar och formationer.
Kan någon intelligent människa hjälpa mig räkna ut vad det totala minuset blir om slänger in en formation assassins till en Dark Angel lista (deathwing).
fyra assassins kompar 15, 15, 12 och 12 (inga transporter), men hur blir allieringsminuset (och formationen, om den nu ger något minus?)...
Räknar man 3, 3, 3 och 3 för alliering, eller tillkommer det något mer?
/ Per B
Kan någon intelligent människa hjälpa mig räkna ut vad det totala minuset blir om slänger in en formation assassins till en Dark Angel lista (deathwing).
fyra assassins kompar 15, 15, 12 och 12 (inga transporter), men hur blir allieringsminuset (och formationen, om den nu ger något minus?)...
Räknar man 3, 3, 3 och 3 för alliering, eller tillkommer det något mer?
/ Per B
Om det är BB och alla är icke IC (om jag minns rätt) så blir det -12 extra ja. Dvs du har räknat rätt.
Hej!
Vet inte om jag missat något men jag undrar om det finns några planer på att straffa Malefic Daemonology?
Vet inte om jag missat något men jag undrar om det finns några planer på att straffa Malefic Daemonology?
Magiker kompar rätt hårt och den mängd WC som krävs för att få det att funka straffas också. Sen har vi ju subkompen för att trycka till sådana listor lite extra.
Har med viss intresse läst om folks funderingar på tröskelkompen på forumtråden för kompmall beta 0.8.
Antar att den diskussionen passar bättre här...
Jag hör till dom som inte tycker det finns någon större ide att ändra/höja tröskeln. Kör på 10-20 som uttalat.
Jag kan tänka mig att det finns dom som redan förinbetalat till gothcon enligt gällande förutsättningar, sen kapar 10 rätt friskt det också i mallen. Ska ni ändra på något är det väl differenspoängen som är en lättare/bättre väg att gå!
My five cents....
Jag hör till dom som inte tycker det finns någon större ide att ändra/höja tröskeln. Kör på 10-20 som uttalat.
Jag kan tänka mig att det finns dom som redan förinbetalat till gothcon enligt gällande förutsättningar, sen kapar 10 rätt friskt det också i mallen. Ska ni ändra på något är det väl differenspoängen som är en lättare/bättre väg att gå!
My five cents....
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Med tanke på att mallen inte är spikad ännu så ser jag inget problem med att ändra kompspannet häller helt ärligt.pebos skrev:Har med viss intresse läst om folks funderingar på tröskelkompen på forumtråden för kompmall beta 0.8.
My five cents....
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Uppsala - Atlantis