Av de 75kr som 40k tar så går 1/3 till GC. Alts åhar vi 50kr per deltagare att röra oss på. vilket ger 6000kr.
80
Att hyra släp i 3+ dagar går på strax under 2000kr och vi behövde 2 släp. (Ryds terräng och ToKs terräng)
Bensin vbg ca 20l -> 300kr (släp drar mer bensin)
Bensin Ryd ca 60l -> 900kr
Bensin vbg x2 pga kompningsträffar ca 4x8l -> 480kr
Papper/Toner/tejp/ mm under arret ca 200kr
Detta blir ca 5500kr resten blir bucklor.
Så visst hade vi haft 3000 till så hade jag bott på hotell (Limo har inte dragkrok...)
Lokalerna kostar MASSOR. Pengarna vi betalar till GC (275-375) äts snabbt upp av lokalkostnaderna. Vi får tillgång till Kåren på torsdags kvällen för att hinna ställa iordning och lämnar den på söndagen. Att hyra såpass stora lokaler i centrala Gbg kostar.
MEN i den stora biten är nog allt kringjobb som GC står för. Kiosken, Fixa lokalen, ha hand om anmälan, ekonomiskt säkerhet, städa/fylla papper på dassen alla dessa delarna och några till görs inte av sig självt. Vi som arrangerar skulle inte orka med att hålla i turneringen om ingen skötte dessa delarna åt oss.
Att sedan betala 400kr för, förhoppningsvis, en hel helg av kul umgänge med smågubbespel är inte massor med pengar om vi jämför lite: Bio, krogen, osv.
Jag hoppas detta gett lite svar och att ni dessutom inser vart pengarna går. Om ni sedan har en ekonomi som är ansträngd och därmed har svårt att pröjsa dessa pengar för ett helgnöje så förstår jag detta (har själv varit student). Mitt råd är att undvika två kvällar på er lokala kårpub och måla lite på armén istället
Hoppas ni hade en kul helg och återkommer nästa år!
/Pär