Kommentera målningsbedömningen på GC
Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas
Re: Kommentera målningsbedömningen på GC
Jag var ju inte med, men vissa saker får en väl ändå tycka till om...
Samma baser i samma armé - bra initiativ! Vill folk osta ihop kombos (var ärliga nu...) så få de antingen plocka fram penseln eller ta ett minus.
Sen tycker jag att det är lite tråkigt att se att snittet är lägre än tidigare. Även om det finns potential på många ställen är det trist att nivån sjunker. Det var samma känsla förra året.
Samma baser i samma armé - bra initiativ! Vill folk osta ihop kombos (var ärliga nu...) så få de antingen plocka fram penseln eller ta ett minus.
Sen tycker jag att det är lite tråkigt att se att snittet är lägre än tidigare. Även om det finns potential på många ställen är det trist att nivån sjunker. Det var samma känsla förra året.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Hej!
Jag tycker det är bra med kännbara minus för felaktiga modeller, grundmålat eller motsvarande. Det är också bra att det togs tid att gå igenom armé för armé och kräva utskrivna listor, regler, templates och objective markers.
Däremot så känner jag att Allies inte bör/måste vara basade som övriga armén, men att dom i sig bör vara enhetligt basade "inom sin egna faction".
// Danne
Jag tycker det är bra med kännbara minus för felaktiga modeller, grundmålat eller motsvarande. Det är också bra att det togs tid att gå igenom armé för armé och kräva utskrivna listor, regler, templates och objective markers.
Däremot så känner jag att Allies inte bör/måste vara basade som övriga armén, men att dom i sig bör vara enhetligt basade "inom sin egna faction".
// Danne
jag tyckte målningsbedömningen var bra höll kanske inte med på alla poängen som delades ut men gillade att objektiv och armelista gav poäng.
jag tycker man ska släppa allierades baser lös spelar man bara för att ha en smutsig kombo så kommer man straffas på komp inte i målning.
jag har 10 armeer hemma och vore kul om jag inte var tvungen att bestämma mig för en sorts basning och sen aldrig ändra mig.
jag tycker man ska släppa allierades baser lös spelar man bara för att ha en smutsig kombo så kommer man straffas på komp inte i målning.
jag har 10 armeer hemma och vore kul om jag inte var tvungen att bestämma mig för en sorts basning och sen aldrig ändra mig.
/Kickern
Halleluja moment!!! +1 på den (minst).Robert skrev:
jag tycker man ska släppa allierades baser lös spelar man bara för att ha en smutsig kombo så kommer man straffas på komp inte i
mvh:
Dennis
-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-
Dennis
http://www.garagegamers.sePärssi skrev:klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer
-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-
Som sagt, 1 armé med 4 sorters basning är inte ok. Bara för att man var två olika raser i samma armé så kommer man liksom undan målningskraven. Lite som att kroot och vespids kan ha annan basning än Tau bara för att de är egentligen olika raser i samma armé.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
-
Loudhoward
Jag är kluven i frågan. Vill man spela sina arméer ihop så måste man basa generiskt som funkar för alla och mister kreativitet men samtidigt blir det omöjligt att reglera på annat sätt än att kräva enhetlig basning, annars kan vi hamna i det flogger beskriver med 4 olika basningar utan någon som helst enhet.
Enhetlig basning alltså!
Enhetlig basning alltså!
Alla (ok, de flesta) allieringar är inte ostiga. Men jag kommer bara på en på rak arm som gjorts tematiskt (en ork + tau). Iofs finns nog en del demon + kaos jag glömt.
Generellt ser det bäng ut tyvärr.
Så länge vi inte delar ut negativa subjektiva poäng (det tror jag många är glada att slippa) känns det som vi behöver ett fast minus för olika baser för att premiera att man målar alla delar av en armé till samma standard.
Men har ett år på mig att fundera
Generellt ser det bäng ut tyvärr.
Så länge vi inte delar ut negativa subjektiva poäng (det tror jag många är glada att slippa) känns det som vi behöver ett fast minus för olika baser för att premiera att man målar alla delar av en armé till samma standard.
Men har ett år på mig att fundera
Vill man alliera in något med en annan basning får man väl helt enkelt måla allt lite extra snyggt för att kompensera :p
Om det allieras för ost eller inte tycker jag inte ska spela någon roll. Jag är för att ni fortsätter ge minus för allierade baser som inte stämmer (eller rent allmänt för baser som inte stämmer, allierade eller inte).
Har jag 5 arméer hemma basade olika så har jag 5 olika arméer hemma, inte en enda gigantisk armé där flera delar av denna har olika baser. När jag såg allieringsreglerna såg jag chansen att kunna plocka in några coola enheter från andra raser till min huvudsakliga armé istället för att behöva bygga en helt ny armé varje gång man ville måla något annorlunda, inte som ett verktyg för att blanda ihop alla arméer jag byggt genom tiderna.
/Daniel
Har jag 5 arméer hemma basade olika så har jag 5 olika arméer hemma, inte en enda gigantisk armé där flera delar av denna har olika baser. När jag såg allieringsreglerna såg jag chansen att kunna plocka in några coola enheter från andra raser till min huvudsakliga armé istället för att behöva bygga en helt ny armé varje gång man ville måla något annorlunda, inte som ett verktyg för att blanda ihop alla arméer jag byggt genom tiderna.
/Daniel
Precis så.