- Missions. Mission 2 var lite krupp, men annars var det bra.
- Schemat. 6 slag räcker, och det är roligare om alla får spela lika många. Det hade varit bättre att starta senare på fredagen för dom som kom längre ifrån än Göteborg
- Kompen. Lite för snäll mot vissa Eldar som sagts och lite för hård mot DE över lag. Jag tycker personligen att fler lågkompslistor skulle bannats. Det är inte kul att läsa motståndarens lista och inse att man i princip auto-losar om man inte får första turen (beroende på missions). Jag vet att vissa hade som taktik att spela högkomp och lita på lottningen och spela halvbra och det gillar jag inte heller. Det funkade tydligen väldigt bra, men det är svårt för vissa lag att få både en vettig lista och högkomp.
- Datorsystemet. Verkligen Kanon ! Det måste bli standard på alla turneringar.
- Målningsbedömningen. Det hade nog varit bättre att ha en 40k-spelare som bedömare och kanske 2-3 st. som gör en individuell bedömning och så räknar dom ut ett snitt eller så. Tiden som las ner på att inspektera arméer var mellan 1 min och uppåt. Då riskerar man att missa mycket.
- Terrängen. Det var väldigt varierad klass på den. Riktigt usel och buckliga mattor på några bord. Ni borde verkligen höja upp standarden på den ! Viss terräng var riktigt snygg men jag fick aldrig chansen att spela på ett snyggt bord. Jag blev lottad på ett bord som jag spelat på tidigare. Det var lite tråkigt med 55+ bord...