Missions

Påsk, Göteborg

Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas

eldrak

Re: Missions

Inlägg av eldrak »

Mission 2: saknas det ett "above half strength" under Bonus objectives: för scoring units?

Användarvisningsbild
Seregon

Inlägg av Seregon »

1800+ skillnad i VP för 12-0?

Edit: Ah, jag antar att det är medräknat bonus-VP från extrauppdragen.

Edit2: I mission 3s tactical bör det nog specificeras huruvida fordon får bli scoring eller ej.
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Argos skrev:För mig personligen (som spelar DE) är det ju givetvis lite tråkigt att jag måste ha jättetur för att kunna vinna 6:e matchen och ta mig till en 7:e. Sen tycker jag även (från ett allmänt perspektiv) att det är lite fel att ha uppdraget som är mest turinriktat och har minst att göra med taktik och skicklighet som det viktigaste uppdraget.
Vi skall diskutera igenom ordningen.
eldrak skrev:Mission 2: saknas det ett "above half strength" under Bonus objectives: för scoring units?
Nej. Scoring units är bättre på att utföra uppdrag och behöver inte vara över hälften.
Seregon skrev:1800+ skillnad i VP för 12-0?

Edit: Ah, jag antar att det är medräknat bonus-VP från extrauppdragen.

Edit2: I mission 3s tactical bör det nog specificeras huruvida fordon får bli scoring eller ej.
Det inkluderar VP från bonus-objektiven. Tanken är att man inte skall kunna få en 12-0:a utan att utföra bonus-objektiven.

Och allt kan bli scoring med hjälp av tacticalen i mission 3. Men den bör kanske förtydligas.

joppe2

Inlägg av joppe2 »

kan samma scoring unit hålla flera objektiv samtidigt?

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

joppe2 skrev:kan samma scoring unit hålla flera objektiv samtidigt?
Ja.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Mortarion skrev:
joppe2 skrev:kan samma scoring unit hålla flera objektiv samtidigt?
Ja.
Va? Men så står det ju i regelboken att man kan. ;)
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Henke

Inlägg av Henke »

Argos skrev:För mig personligen (som spelar DE) är det ju givetvis lite tråkigt att jag måste ha jättetur för att kunna vinna 6:e matchen och ta mig till en 7:e. Sen tycker jag även (från ett allmänt perspektiv) att det är lite fel att ha uppdraget som är mest turinriktat och har minst att göra med taktik och skicklighet som det viktigaste uppdraget.
Finns alltid någon lista som missgynnas av något specifikt uppdrag.

Att köra med 25+ KP i listan och att den är helt oförmögen att hålla objectives är ju inget måste. DE har väl fler än en lista som går att spela?

Argos

Inlägg av Argos »

Henke skrev:
Finns alltid någon lista som missgynnas av något specifikt uppdrag.

Att köra med 25+ KP i listan och att den är helt oförmögen att hålla objectives är ju inget måste. DE har väl fler än en lista som går att spela?
Det finns garanterat DE-listor utan massa ömtåliga KP, men det första gnället gällde mest mig och personligen, och de listor jag kan bygga med mina figgar innehåller som de flesta DE-listor många ömtåliga element. Sen är det i större utsträckning argument två som gör att jag tycker att en förändring är rimlig. Argument ett kommer ju bara drabba en minoritet av spelarna, medan argument två drabbar alla spelare som vill att spelskicklighet skall avgöra turneringen i stor utsträckning som möjligt.

Halvar

Inlägg av Halvar »

öh, nu förstår jag inte riktigt. det är alltså för att du själv ska ha större chans att vinna du vill att uppdrag 6 ska ändras. det kommer i sin tur betyda att folk som har större chans att vinna på objektivuppdrag kommer klaga om ändringen blir ändrad eftersom det gör att deras listor blir "sämre".
vet inte riktigt om det är mission 6 som du tycker är det viktigaste uppdraget (är lite oklart, speciellt med tanke på lottningssystemet som inte är riktigt swiss-igt) men om det stämmer får du gärna förklara varför just det uppdraget bara handlar om tur olikt andra uppdrag.
skjut saker som kan skjuta dig, sedan fortsätt med det och hela tiden manövrera ur fiendens LoS och assault range.
jämfört med skjut saker som kan skjuta dig sedan skjut saker som kan ta objektiv och manövrera ut ur fiendens LoS och assault range samt contesta. för mig är det ganska likt, båda har taktiska element och tur-med-tärningarna-element.
Ja' än't bittä'!

Argos

Inlägg av Argos »

Halvar skrev:får du gärna förklara varför just det uppdraget bara handlar om tur olikt andra uppdrag.
Nej tack. Men jag hoppas arrangörerna förstår.

Skriv svar