Komp på Gothcon 2012

Påsk, Göteborg

Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Re: Komp på Gothcon 2012

Inlägg av Zurken »

Subjektiv komp har två stora nackdelar, man vet inte om sin komp i förväg och det tar mycket tid av arrangörer. I övrigt så tycker jag att Subjektiv komp (förutsatt att det är vettiga personer som sätter kompen och det är det till Gothcon) är överlägsen alla andra typer av komp. Det finns ingen komp som är lika rättvis och anpassningsbar som subjektiv komp.

Subjektiv komp tittar på helheter på ett mycket bättre sätt än mall och det går även att anpassa den subjektiva komp till vilka missions man spelar.

Jag tycker att det är lite magstarkt att säga att subjektiv komp är uppenbart underlägsen all annan typ av komp :|
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
Styranimon

Inlägg av Styranimon »

Zurken skrev:Subjektiv komp har två stora nackdelar, man vet inte om sin komp i förväg och det tar mycket tid av arrangörer. I övrigt så tycker jag att Subjektiv komp (förutsatt att det är vettiga personer som sätter kompen och det är det till Gothcon) är överlägsen alla andra typer av komp. Det finns ingen komp som är lika rättvis och anpassningsbar som subjektiv komp.

Subjektiv komp tittar på helheter på ett mycket bättre sätt än mall och det går även att anpassa den subjektiva komp till vilka missions man spelar.

Jag tycker att det är lite magstarkt att säga att subjektiv komp är uppenbart underlägsen all annan typ av komp :|
+1
Simon Holm - Vanijja Majiins and Nids'.

Blir man glad åt lite, har man mycket att vara glad åt! :D

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Subjektivkompen är bland det BÄSTA med hela gothcon. Det är oerhört skönt att få spela en turnering varje år då man inte måste mall/list-opta till max :)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Neth_Oni

Inlägg av Neth_Oni »

Det finns tjusning i subjektiv komp och i teorin ska det ju vara bättre än en strikt mall, som RT's. Men hittills har jag blivit grymt avtänd på sub komp då jag på 2 gothcon i rad, med massor av spawns, skytte dreads, chaos marines med nurgle ikoner och nurgle sorcerers fått en komp långt under medel :(

Men jag ger det ett försök till i år

egge

Inlägg av egge »

Neth_Oni skrev:Det finns tjusning i subjektiv komp och i teorin ska det ju vara bättre än en strikt mall, som RT's. Men hittills har jag blivit grymt avtänd på sub komp då jag på 2 gothcon i rad, med massor av spawns, skytte dreads, chaos marines med nurgle ikoner och nurgle sorcerers fått en komp långt under medel :(

Lite intressant att se hela din lista.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Neth_Oni skrev:Det finns tjusning i subjektiv komp och i teorin ska det ju vara bättre än en strikt mall, som RT's. Men hittills har jag blivit grymt avtänd på sub komp då jag på 2 gothcon i rad, med massor av spawns, skytte dreads, chaos marines med nurgle ikoner och nurgle sorcerers fått en komp långt under medel :(

Jag håller med om att dina listor har fått oförtjänt låg komp dom senaste åren.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Rashia

Inlägg av Rashia »

Subjektiva kompen på gothcon är bra. Även om den ibland missar lite.

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Rashia skrev:Subjektiva kompen på gothcon är bra. Även om den ibland missar lite.
Det gör mallen också...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
theWatchman

Inlägg av theWatchman »

Röde skrev:
Rashia skrev:Subjektiva kompen på gothcon är bra. Även om den ibland missar lite.
Det gör mallen också...
Mallen är dock lika för alla. Viktigast är väl att alla har samma förutsättningar?

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Mallen kompar saker fel ibland, men du vet på förtid vad som kompar fel och kan bygga runt det. Ibland blir saker felkompat subjektivt, men man kan inte riktigt veta vad som blir det. Dock så har alla samma förutsättningar, skulle två personer bygga exakt samma lista skulle de ju få samma komp oberoende system.
Alexander Merinen

Skriv svar