Subjektiv komp har två stora nackdelar, man vet inte om sin komp i förväg och det tar mycket tid av arrangörer. I övrigt så tycker jag att Subjektiv komp (förutsatt att det är vettiga personer som sätter kompen och det är det till Gothcon) är överlägsen alla andra typer av komp. Det finns ingen komp som är lika rättvis och anpassningsbar som subjektiv komp.
Subjektiv komp tittar på helheter på ett mycket bättre sätt än mall och det går även att anpassa den subjektiva komp till vilka missions man spelar.
Jag tycker att det är lite magstarkt att säga att subjektiv komp är uppenbart underlägsen all annan typ av komp
Zurken skrev:Subjektiv komp har två stora nackdelar, man vet inte om sin komp i förväg och det tar mycket tid av arrangörer. I övrigt så tycker jag att Subjektiv komp (förutsatt att det är vettiga personer som sätter kompen och det är det till Gothcon) är överlägsen alla andra typer av komp. Det finns ingen komp som är lika rättvis och anpassningsbar som subjektiv komp.
Subjektiv komp tittar på helheter på ett mycket bättre sätt än mall och det går även att anpassa den subjektiva komp till vilka missions man spelar.
Jag tycker att det är lite magstarkt att säga att subjektiv komp är uppenbart underlägsen all annan typ av komp
Det finns tjusning i subjektiv komp och i teorin ska det ju vara bättre än en strikt mall, som RT's. Men hittills har jag blivit grymt avtänd på sub komp då jag på 2 gothcon i rad, med massor av spawns, skytte dreads, chaos marines med nurgle ikoner och nurgle sorcerers fått en komp långt under medel
Neth_Oni skrev:Det finns tjusning i subjektiv komp och i teorin ska det ju vara bättre än en strikt mall, som RT's. Men hittills har jag blivit grymt avtänd på sub komp då jag på 2 gothcon i rad, med massor av spawns, skytte dreads, chaos marines med nurgle ikoner och nurgle sorcerers fått en komp långt under medel
Neth_Oni skrev:Det finns tjusning i subjektiv komp och i teorin ska det ju vara bättre än en strikt mall, som RT's. Men hittills har jag blivit grymt avtänd på sub komp då jag på 2 gothcon i rad, med massor av spawns, skytte dreads, chaos marines med nurgle ikoner och nurgle sorcerers fått en komp långt under medel
Men jag ger det ett försök till i år
Jag håller med om att dina listor har fått oförtjänt låg komp dom senaste åren.
Mallen kompar saker fel ibland, men du vet på förtid vad som kompar fel och kan bygga runt det. Ibland blir saker felkompat subjektivt, men man kan inte riktigt veta vad som blir det. Dock så har alla samma förutsättningar, skulle två personer bygga exakt samma lista skulle de ju få samma komp oberoende system.